LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pas op voor oplichters onder e-mail [email protected]

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
relzakkers

pas op voor oplichters onder e-mail [email protected]

Bericht door relzakkers »

Hallo, via dit bericht wil ik graag mensen behoeden voor de hieronder vermelde oplichters:

Via onderstaand e-mailadres probeert men via de Franse website leboncoin.fr een Citroën 2CV te verkopen, maar wellicht ook andere auto's en via andere sites. Die moest uit Afrika komen.
Toen er een aanbetaling werd gevraagd via de Western Union Bank wist ik dat het niet klopte en vond ik al snel een melding van oplichters uit Benin.

Er is een hele e-mail wisseling en er is telefonisch contact geweest via:
e-mail: [email protected]
tel. nr. contactpersoon: +229 97694734
Nom : Violin
Prenom : Carine
Adresse : Boulevard des armées
Pays : Benin
Code postal : 00229

Het liefst wil ik dat andere mensen behoed worden voor hun praktijken.
Ik heb Western Union een e-mail gestuurd met een fraudemelding.
Ik heb leboncoin een e-mail gestuurd met een fraudemelding.
Ik wil graag yahoo.fr een e-mail sturen maar vind nog geen contactadres..

In mijn laatste e-mail heb ik ze uitgemaakt voor oplichters waarop de oplichters een zeer onsmakelijke en verwenselijke e-mail stuurde met misselijkmakende plaatjes.

Wie heeft nog meer ervaringen hiermee en wie weet of en wie dit soort praktijken vanuit het buitenland kan aanpakken?

Wie weet hoe je een e-mail kunt sturen naar Yahoo.fr?

Met vriendelijke groet, Ruud

daniel1001

Re: pas op voor oplichters onder e-mail [email protected]

Bericht door daniel1001 »

Mijn eerste tip zou zijn: maak een nieuw e-mail adres.

Na contact met scammers kom je hoogstwaarschijnlijk in een lijst met e-mail adressen. (Die e-mailadressen verkrijgen ze o.a. door zogenoemde emailextractors. Hierdoor zul je veel scam-/spammail krijgen.

Contact met yahoo.fr is eigenlijk zeer eenvoudig. Stuur simpelweg een duidelijk mailtje naar Yahoo Nederland en zij zullen het doorsturen naar hun antifraud afdeling.

Op deze pagina vind je een lijst van e-mail adressen die je wellicht zullen helpen.

Daniel

Gesloten