LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichter met erfenis

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
Julius_Augustus

Oplichter met erfenis

Bericht door Julius_Augustus »

Ik heb een tijdje geleden contact gekregen met een dame uit Engeland.

Ik noem nog even geen naam, want ik weet niet zeker of zij een oplichtster is.

Ze claimt dat haar vader (overleden) een erfenis heeft nagelaten aan haar, en aangezien ze nog de enigst levende nazaat is van hem, erft zij dus 180.000 Engelse pond.

Ze liet het me zien met een soort van internet bankieren zien bij Lloyds Bank. Daar stond inderdaad 180 duizend pond op.

Om aan dit geld te kunnen komen moet ze 1200 pond aan de belasting betalen, vanwege achterstallige betalingen.
Ik ben hier nooit op ingegaan, kijk wel uit.

Ondertussen heeft ze betaald, maar nu moet ze haar paspoort hebben, en die heeft ze afgegeven aan een of andere vent die eerst een smak geld wil zien. Je raad het al, mevrouw heeft geld nodig. Ook hier gaf ik geen gehoor aan.

Ze wilde mijn bankrekening nummer, zodat een vriend van haar vader geld kon storten om zo te testen of het werkte... vaagheid alom.

Ze is geboren in Nederland, uit Canadese ouders, en woont nu in Engeland met een Canadees paspoort. Hoe ze in vredesnaam rondkomt is mijn een raadsel, want ze werkt nooit en heeft altijd geld nodig.

Dit is toch een oplichter?

Pennywise

Re: Oplichter met erfenis

Bericht door Pennywise »

Absoluut. Niet anders dan een aangepast verhaal op een bekend thema. Enige is dat deze erfenis nog wel meev alt. Normaal erven ze enkele miljoenen. Ze hebben echter altijd geld nodig om die erfenis te krijgen en daar moet jij bij helpen.
Omdat jij niet direct hapt komen ze met scam poging twee. Het paspoort. Wekt ook niet, dus dan poging drie. Geld storten om te kijken of het werkt. Dat is scam poging drie. Hoe ze rondkomt kom je nog wel achter. Binnenkort heeft ze geld nodig omdat ze geen geld meer heeft om te eten. Of eentje die ook heel populair is, ze is ongesteld geworden en kan haar vrouwen dingetjes niet betalen.

Als je weet dat het nep is kan het leuk zijn. Laat je niet verleiden, wat ze je ook verteld. Een moeder op sterven is ook nog een mogelijkheidje.

Julius_Augustus

Re: Oplichter met erfenis

Bericht door Julius_Augustus »

Haar ouders zijn al dood, ze is alleen.
Dus die smoes kan ze niet meer gebruiken.

Ik vind het inderdaad leuk om een beetje mee te spelen, maar dat doe ik alleen als ik me stierlijk verveel.

Het is grappig dat die gozer (wie zij zogenaamd geld verschuldigd is) ook emails stuurt naar mij.
Maar dat doet hij wel tegelijkertijd als zij online komt.

De ip adressen van beide emails zijn hetzelfde, en daarmee confronteerde ik haar mee, en dat was toeval.
Ik speel het wel mee, tot het me gaat vervelen.

Gesloten