LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht via Autotrader.com & Ebay

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
sirhc

Opgelicht via Autotrader.com & Ebay

Bericht door sirhc »

Beste allen,

Hierbij wil ik jullie waarschuwen bij het importeren van een auto via internet.

Op Autotrader.com vond ik een leuke Mazda RX7 voor een lage prijs.
De amerikaanse verkoper wilde tevens, tegen een kleine vergoeding, de verscheping naar Nederland regelen, want hij had een kennis van wie hij nog wat te goed had.

Hiermee ging ik akkoord en ik kreeg al snel een keurige rekening van Ebay.
De betaling ging via Ebay Vehicle Protection
Program. Dit houdt in dat ik vooraf geld moest betalen wat vervolgens bij een Ebay-agent (tussenpersoon) terecht komt, in dit geval iemand uit Ierland. Die houdt het geld vast totdat de auto is verscheept en ontvangen. Als de auto tegenvalt mag je die dan binnen een week terugsturen.

Klonk allemaal betrouwbaar. Dus ging ik naar het dichtsbijzijnde Moneygramkantoor (Zwolle) om de betaling te voldoen.
Over de betaling betaal je Moneygram ook geld om het te versturen.

Vervolgens kreeg ik bericht dat het geld was aangekomen bij de tussenpersoon en ik meldde dit aan de verkoper.
Helaas bleken de verschepingskosten tegen te vallen voor de verkoper. En wilde hij 3000 dollar extra hebben.

Hiermee ging ik dus niet akkoord en omdat hij niet meer reageerde op mijn mailtjes heb ik de deal geannuleerd.
Sindsdien heeft hij nooit meer wat van zich laten horen.

Maar nu is de vraag:
Hoe krijg ik mijn geld terug?

De tussenpersoon van Ebay moet nog in het bezit zijn van mijn geld, maar daar heb ik alleen 'naam', 'woonplaats', 'land' en 'faxnummer' van.
Op een fax reageert hij helaas niet.

Nu heb ik dus al een aantal keer mailtjes gestuurd naar verschillende emailadressen van Ebay. Maar tot dusver hebben ze daar nog niet op geantwoord.

Ik vrees dat ik naar mijn zuurverdiende geld kan fluiten en wil dus via deze wijze mensen behoeden om een fout als deze te maken.

scoobnl

Re: Opgelicht via Autotrader.com & Ebay

Bericht door scoobnl »

Misschien ter overvloedde, maar wel eens aan gedacht dat de tussenpersoon de oplichter is? :shock:

Gesloten