LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderwerp: Persoonlijke informatie alstublieft <SCAM>

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
EoN

Onderwerp: Persoonlijke informatie alstublieft <SCAM>

Bericht door EoN »

Hallo,

<Sarcasme>Me zus heeft vandaag een grote erfenis gehad en we gaan iedereen in dit forum een tompoes geven. Zo gelukkig zijn dat we net 18.5 British Pounds hebben gekregen.<Sarcasme>

Duidelijk dat een scam is en een slechte ook.
Handig dat de scammer zo dom is dat hij/zij zijn orginele email adres heeft gebruikt.
Het leek me wel zo handig om deze hier op dit forum te plaatsten Mijn excuses als ik alle persoonlijke info eruit had moeten halen.

Ik woon zelf in Scotland en me zus had deze email na mij gestuurd of ik meer wist hierover.
Ze rook zelf al op kilometers afstand dat dit een scam is en heeft er hard om gelachen.

Ik heb net contact gehad met NatWest en deze vroegen mij om de email na hun e sturen.
Ze geven zelf aan dat ze nooit op deze wijze contact zullen opnemen met iemand en zeker geen 60% transactiekosten vragen.

Het telefoonummer heb ik meerdere malen opgebeld maar nog niemand te pakken kunnen krijgen om uit te zoeken of iemands nummer misbruikt wordt, en die persoon te waarschuwen, of dat de scammer zijn eigen nummer gebruikt. En natuurlijk me mobiel ingesteld dat de ontvanger geen nummer ziet. :D

Via deze weg wil graag mensen waarschuwen en de redactie op de hoogte brengen van deze email.

En Tros Opgelicht....Kan er AUB een telnummer op jullie site gezet worden die vanuit het buitenland gebeld kan worden? 0900 nummers werken voor velen niet. :(

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: MR JACKIE GALLOP [mailto:[email protected]]
Verzonden: vrijdag 23 september 2011 3:15
Aan: undisclosed-recipients:
Onderwerp: Persoonlijke informatie alstublieft

Goede dag,

Ik kies ervoor om u te bereiken via dit medium, want het is de snelste medium van communicatie, ongeacht het feit dat het sterk is misbruikt. Houd er rekening met me. Ik ben de heer Jackie Gallop Van Harlsden, North West London, hier in Engeland. Ik werk met Natwest Bank Londen. Met het nodige respect en aanzien, Ik schrijf u vanuit mijn kantoor, dat zal van enorm voordeel voor ons beiden. In mijn departement, zijnde de Private Banking Manager (Greater London Regional Office), ontdekte ik een verlaten bedrag van GBP 18,5 miljoen pond (Achttien miljoen vijfhonderdduizend pond) in een account die behoort tot een van onze buitenlandse klanten Late Dr Erin Jacobson, een Amerikaanse burger die helaas zijn leven en zijn hele familie in Montana vliegtuigongeluk verloor op 23 maart 2009, op weg naar agroup ski-vakantie.

De keuze van het contact met u wordt gewekt van de geografische aard van waar je woont, met name vanwege de gevoeligheid van deze transactie en de vertrouwelijkheid hierin. Nu onze bank is wachten op een van de familieleden aan come-up voor de claim, maar niemand heeft gedaan that.I persoonlijk het ongelijk zijn gesteld bij het lokaliseren van de familie twee jaar nu, ik trachten uw toestemming om u te presenteren als de nabestaanden / Begunstigde aan de overledene, zodat de opbrengst van deze rekening ter waarde van 18.500.000 pond GBP kan worden betaald voor jou.

Dit zal worden uitbetaald of gedeeld met deze percentages, 60% voor mij en 40% voor jou. Ik heb beveiligd alle nodige juridische documenten die kunnen worden gebruikt om back-up van deze eis die wij gaan doen. Alles wat ik nodig heb is het invullen van uw naam op de documenten en legaliseren in de rechtbank hier om u te bewijzen als de rechtmatige begunstigde.

Alles wat ik nu nodig is uw eerlijke samenwerking, Vertrouwelijkheid en Trust, zodat wij deze transactie doorzien. Ik garandeer u dat dit zal worden uitgevoerd onder een legitieme regeling die u beschermen tegen een schending van de wet.

Gelieve mij de volgende: zoals we hebben vijf dagen om het uit te voeren door. dit is erg URGENT PLEASE.
1. Volledige naam
2. Uw Telefoonnummer
3. Uw contactadres.

Na gegaan door middel van een methodische zoeken, heb ik besloten om contact met u hopen dat u vindt dit voorstel interessant. Gelieve op uw bevestiging van dit bericht met vermelding van uw interesse, ik zal verstrekken u meer informatie. Endeavor om mij te laten weten wat uw beslissing dan hou me op te wachten. Bel mij na ontvangst van de e-mail Tel: +447924445158 of antwoord via [email protected].

Met vriendelijke groet,
De heer Jackie Gallop.

Gesloten