LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nigiriaanse Fraude

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
pbarendse

Re: Nigiriaanse Fraude

Bericht door pbarendse »

Floor118: Wat je ook doet, niets versturen! Dit is zo nep als het maar zijn kan... Het stinkt aan alle kanten, het is een voorbeeld uit het boekje van hoe deze mensen te werk gaan. Als je iets verstuurt ben je het kwijt, en naar het geld kun je fluiten. Laat je ook niet gek maken door allerlei bankmeldingen en zo, die kunnen ze net zo makkelijk vervalsen!

elsthe

Bericht door elsthe »

ik heb onlangs ook zo'n mail gekregen op mijn playstation advertentie en ik trapte er bijna in... maar toe ik googlede op de bankgegevens kwam ik op dit forum, bedankt voor de waarschuwingen!!
Kun je deze oplichtingsmails ergens melden, zo ja waar, want dat zou ik met alle liefde doen, ik ben van nature wat voorzichtig maar veel mensen helaas niet en zo'n oplichters zouden halt toegeroepen moeten worden, toch??

Zie onderstaand welke mail ik kreeg als eerste:
Geachte Lefty,
How are you doing today ? I'm interested in buying this item so what is the present condition and the exact price you want for it ? Mrs Kate Debo.

Deze reactie is afkomstig van;
Naam: mrskatedeboo08

E-mailadres: [email protected]

na mijn reactie was de volgende mail

Thanks so much for the quick response,Firstly i want you to understand that i'm from Paris in France and I'm buying this item for my grandson who is on vacation with his mum who works for the France embassy in West Africa as a birthday gift also, I have searched on the internet myself to know the shipping cost and its around 50.00Euro through (TNT Post Priority MAIL 7-9days ) which mean you will be sending tru post office ,so i'm offering you a sum of 150.00 Euro including shipping cost for this item to West Africa TNT Post Priority MAIL 7-9days and will be sending you the money in a very fast and secured way which I've been using for the past 2 years, which is either via Bank Transfer for Auction Payment or Paypal.So if this is okay by you,get back to me with either your Paypal account details such as :Name :
Paypal account email address:
Address and phone number :Or your Bank Account details such as :
Name :
Bank Name :
Bank Account Number:
Bic Code :
Iban:
Once i have either your paypal account details or bank account details payment will be made ASAP
Thanks and God bless.
Mrs Kate Debo
en daarna de mail;

I just want to inform you that i have made the payment of 150.00 Euro ,so check your email very well and your bulk folder to see if payment has been approved and the confirmation has been send to you because i just received a confirmation and also money has been deducted from my account, If you have received the confirmation email Kindly take got to the post office and ship the items out through TNT Post Priority MAIL 7-9days and get back to me with all the shipment details (tracking number).Hope you understand and hope to hear back from you soonest. And once again bellow is the shipping address for my grandson :

NAME : Kemi Adebanjo
ADDRESS : P.O BOX 12,
CITY : GWAGWALADA
STATE : FCT ABUJA
ZIPCODE : 23409
COUNTRY : NIGERIA
PHONE NUMBER : +2348033994596
Thanks and hope to read back from you soonest.

LET OP DUS!!!!!

tibbe schreef:Graag wil ik dit even onder de aandacht brengen.
Onlangs zette ik mijn nokia 6020 op marktplaats
al snel had ik een bod van 40 euro, hierna werd
er al snel 150 op geboden. Ik heb hier op gereageerd.
Toen kreeg ik onderstaande mail terug.
Alleen vertrouwde ik dit voor geen meter.
Graag wil ik anderen hierook voor waarschuwen!!

mail adres: [email protected]

Hello ,
Thanks for the fast response,i am very interested in the item,i
should have picked it up in your house but I am presently out of the
country on an official assignment to United kingdom and it will take
some weeks before i come back to Netherland as i live in Utrecht this
item is for my son who is on a research programme in africa whose
birthday is around the corner so iwant the item as a surprise
package for him so I will be very if you could help me with the
shipping of the item tohim in which i will be responsible for the
cost.i will pay you 30 euros more for the shiping via AANGETEKEND
with the fastest delivery in the post office and do get back to me
with youe full name and bank details so that I can forward it to my
bank (HSBC BANK)for payment .
Here is the shipping address:
Name:MR Akintoyese Saheed
address :108,ondo road,p.m.b5556,
city: ile-ife
state: osun-state
country:Nigeria
postal code:234036
please get back to me as soon as possible so that i can make the
payment to you.
THANKS AND GOD BLESS YOU.
Eliz

niekje

Bericht door niekje »

Ik had op MP een advertentie geplaatst voor een Richo KR-5 analoge camera met diverse lensen en flitser. Binnen een paar uur kreeg ik een mail van Eldred Bola [email protected] ze wilde wel € 135,00 voor onze camera geven, wij gingen met € 150,00 euro Accoord. Ze had nagezocht Dat de verzendkosten bij TNT 40 euro waren en dus totaal € 190,00.
Ik kreeg een mail van Haar bank HSBC Bank DAT ik het pakket Moest verzenden en de verzendkosten Moest mailen en dan zou het geld op mijn rekening overgemaakt worden.
Het prei een officieel bericht van de bank en dus ging ik er vanuit DAT het goed was.
Ik heb nog een uurtje zitten googlen om te kijken van Hun naam nog ergens op internet tevoorschijn Kwam maar dat was niet zo.
De camera was voor haar zoon en we dachten in Nigeria willen ze nog analoge camera's en dus hadden we nog gezorgt DAT er volle batterijen bij zaten Zodat Hij meteen aan de slag zou kunnen.
Ik heb het pakket naar het Postkantoor gebracht verzendkosten € 57,10 betaald en nog aan die man gevraagd van het wel klopte maar Hij reageerde echt zo van daar bemoei ik me niet mee (achteraf Hij wist volgens mij goed DAT dit niet klopte).
Ik heb gemaild naar Bola het verzendnummer en een scan van de verzendbewijs en foto's hoe we het pakket hadden ingepakt. Ze wenste ons een goed weekend en bedankt voor het zaken doen.
Ik heb er nooit een goed gevoel bij gehad en ben er vanmorgen achter gekomen DAT ik opgelicht werd. Ik heb de HSBC-bank in Amsterdam gebeld en ze wist het al meteen oplichting. Als je van de HSBC een mail krijgt staat er altid achter het @ HSBC en nu dus niet. het mail adres van HSBC was [email protected] en dus is dat echt niet van de bank zelf maar van de oplichters.

Ik heb het pakket verzonden naar
Name Mafo RapheaOmoniyi
Adres Nr. 17, alekuwodo straat
City Osogbo
Provincie: Osun
Country Nigeria
Postcode 234035

Dus mensen let op ga nooit met mensen in Nigeria om wij zijn onze camera kwijt en 57 euro verzendkosten, maar het kan natuurlijk veel erger aflopen.

jan76

Bericht door jan76 »

Hallo,
Ik wil via Marktplaats een Play-Station verkopen, maar kreeg een aantal dagen geleden het volgende mailtje:

"Geachte Jan,
How are you doing today ? I'm interested in buying this item so what is the present condition and the exact price you want for it ? Mrs Kate Debo.

Deze reactie is afkomstig van;
Naam: mrskatedebo1003"

Ik had nog niks in de gaten, dus heb ik hierop geantwoord. Toen kreeg ik de volgende mail:

"Thanks so much for the quick response,Firstly i want you to understand that i'm from Paris in France and I'm buying this item for my grandson who is on vacation with his mum who works for the France embassy in West Africa as a birthday gift also, I have searched on the internet myself to know the shipping cost and its around 50.00Euro through (TNT Post Priority MAIL 7-9days ) which mean you will be sending tru post office ,so i'm offering you a sum of 280.00 Euro including shipping cost for this item to West Africa TNT Post Priority MAIL 7-9days and will be sending you the money in a very fast and secured way which I've been using for the past 2 years, which is either via Bank Transfer for Auction Payment or Paypal.So if this is okay by you,get back to me with either your Paypal account details such as :Name :
Address and phone number :Or your Bank Account details such as :
Name :
Bank Name :
Bank Account Number:
Bic Code :
Iban:
Once i have either your paypal account details or bank account details payment will be made ASAP
Thanks and God bless.
Mrs Kate Debo"

Op de 1 of andere manier begon ik toch wat te twijfelen, aan de af
zender. Dus stuurde ik een mail met de vraag of ze een adres had, zodat ik de kosten voor het verzenden kon nakijken.

"Here is the complete address
ADDRESS : P.O BOX 909,
CITY : GWAGWALADA
STATE : FCT ABUJA
ZIPCODE : 23409
COUNTRY : NIGERIA
I want you to know that if you check the shipping cost online trough any courier service the price will be high than what i offer,but if you check from your local post office the price is 50 euro so kindly trust me on this because you cant use more than 50 euro to ship item out to another by post office TNT Post Priority MAIL..hope you truly understand my point now and get back to me with your payment so i can make the payment on time and you can get the item ship out soon.
Regards
Mrs Kate Debo"

Omdat ze er, naar mijn idee, erg veel druk achter zet, ben ik haar mailadres gaan googlen en ja hoor.....
Ik reageer niet meer op haar laatste mail, dus kijken of ik nog wat terughoor.

Groetjes, Jan.

eigen mening

Bericht door eigen mening »

doodziek wordt je van die mailtjes,ben 2 keer in nigeria geweest , wat een criminele bende zeg.Natuurlijk zullen er nigerianen zijn die wel werken, geintrgeerd zijn,geen crimineel zijn enz aten we niet dat hele volk over 1 kam scheren maar toch
Dat land hangt van corruptie aan elkaar. Nu zijn het de internet mais, de fraude, vroeger waren het de prostitutie en de drugs,vliegtuigen leeghalen op schiphol
Doordat ik getrouwd ben geweest met een nigeriaan en kinderen heb (inmiddels ban ik alweer 12 jaar gescheiden) ik heel wat idioterieen de revue zien passeren.
Die internet maisl zijn me niet vreemd, ik kan die mensen die het doen met de neus aanwijzen.
Terwijl mijn man hard ( nederlander)werkt zie ik om me heen dat er behoorlijk wat geld verdiend wordt, dan is het zuur als jij als hardwerkende jan met de pet amper rond kan komen.
Onlangs hadden mijn man en ik onze auto op marktplaats staan...welgeteld 3 mails uit nigeria kreeg ik terug, ongelooflijk. Het lachwekende is dan dat ze gewoon vanuit nederland verstuurd worden
Ik vraag me ook eigenlijk af of er uberhaupt iets gedaan wordt vanuit politie en justitie, de bankenen instellingen enz. Ze gaan maar uit van bendes terwijl er voornamelijk individueel gewerkt wordt.
Ik vind het toch wel zorgwekend dat er ondanks zoveel waarschuwingen toch heel wat mensen in die zogenaamde lottos, mailtjes, voorstellen, bankoverdrachten stinken.
Als ik voor iedere fraudeur 100 euro kon krijgen dan was ik nu ook rijk.

Amarens

Bericht door Amarens »

Deze mail heb ik ontvangen betreffende een laptop die ik op marktplaats heb geplaats. Dankzij jullie ben ik niet in de val getrapt!

Thanks so much for the quick response,Firstly i want you to understand that i'm from Paris in France and I'm buying this item for my grandson who is on vacation with his mum who works for the France embassy in oversea as a birthday gift and paying you the exact price you want for it because its needed as a matter of urgency by my grandson who i'm buying it for and also I have searched on the internet myself to know the shipping cost and its around 50.00Euro through (TNT PRIORITY MAIL) ,so i'm offering you a sum of 220.00 Euro including shipping cost for this item and will be sending you the money in a very fast and secured way which I've been using for the past 2 years, which is either via bank transfer for auction payment or paypal.So if this is okay by you,get back to me with either your paypal account details such as :

Name :
Address and phone number :

Or your bank account details such as :

Name :
Bank name :
Bank account number:
Bic code :
Iban:

Thanks and God bless.

oudesluys

Bericht door oudesluys »

Ik heb eenzelfde ervaring.

heb op dit moment zelfs nog contact met de bewuste persoon.

ik ben blij dat ik dit bericht tegen kwam...vertrouwde het niet helemaal en vandaar zoekende op google stuitte ik op dit verhaal van opgelicht.

Het gaat blijkt nu dus vaak om een kate....en alles refereert naar nigeria.

De persoon is in mijn ogen nogal erg dwingend...
dit is wat die persoon schreef naar mij...

On 26 jan 2010, at 11:28, Kate Evani wrote:

Okay ...Hope you have received the payment confirmation that the payment as been made and moreover your money as been deducted from my Bank Account ...so now i want you to go straight to the post office TNT/TPG REGISTER MAIL 6-10 days delivery to shipped the item ...so get back to me as soon as the item as been shipped out ...and i will like you to mail me back the tracking number so that i can be more sure that the item as been sent out ...

Name:Farayola Olusola Olasunkanmi
Address:No 20 Okee Aree,
City:Iree
State:Osun
Zipcode:231008
Country:Nigeria

so i will like you to ship out the item out as you seen confirmation from Citi Bank thanks and i want the item To Be ship out with TNT /TPG Register Mail

Ik heb geantwoord dat als ze het itme wil hebben het maar gewoon moest komen ophalen...versturen is geen optie.

daar kreeg ik dit weer op binnen...(volhouder??)

Okay...i will like you to get my bank to verify then..cos i want the item to be send out today ...okay i hope you understand so that you can be able to get what am telling you that you need to send the item and later you sent it and you get back to them with the shipping tracking number to their department for normally verification..so get back to me as soon as you talk to the Bank and when the item has been sent today ..okay
Regards

ik zeg oppassen geblazen....

delostillos

Bericht door delostillos »

Er komt de laatste tijd weer veelpost binnen.
Wanneer ik alleen de uitkeringen van de laatste maand zou krijgen was ik multimiljonair.
Ze komen vaak onder een begrijpelijke naam binnen, o.a. als De Rheinland PFALZ LOTTERY. Wel allemaal oplichters.
Velen staan geregistreerd onder de öplichterscode"
Ik check via Google hun naam cq email adres en lees dan al snel dat het over onfrisse zaken gaat. je krijgt dan bv

Replies from Lottery Scammers: Lotto Rheinland-Pfalz - Mr...
If you replied to the Lotto Rheinland- Pfalz lottery / promo scam email you can
expect to receive another email like the one below from "Mr.Wilson Gart" at ...

http://www.consumerfraudreporting.org/l ... dPfalz.php - 39k

Ik heb in Nederland al af en toe problemen als ik een grote aanbetaling moet doen, ik vraag dan dat altijd via een bepaald garantiefonds te mogen doen.
Om aan een wildvreemde Afrikaanse, Engelse, Chinese of Amerikaanse firma geld te storten, vergeet het maar dan, want je bent het kwijt.

Peggy65

Bericht door Peggy65 »

Oh wat ben ik blij dat ik er net niet ingetuind ben: had in het begin twijfels over het verhaal van zijn grandson, maar ok het kan, maar toen kwam het "Paypal"bericht dat ik een verzendbewijs moest versturen naar paypal, ik dacht nog mmmm vreemd maar ok, zoveel ervaring heb ik niet met paypal. het hele pakket ingepakt (Xbox360+games), ik dacht toch es even googelen op de plaats GWagwalada, waar ligt dat???? zag meteen ""opgelicht"" er tussen staan!!!!die lui versturen dus naar iedereen zo ongeveer dezelfde mails, GOD BLESS jaaahaa dat ik er niet ingetrapt ben!! :lol:

fatem

Bericht door fatem »

Dag mensen via marktplaats heb ik een te huur bruidsjurk aangeboden .Ik kreeg ineenkeer een mail van een vrouw uit nigeria zij was erg geinteresseerd. Ze zij gelijk dat ze het bedrag wilde betalen en dat ik via DHL het moest toezenden.

Toen heb ik dus gezegd dat ik geen bruidjurken verhuur naar het buitenland tenzij je het koopt. Ook heb ik gelijk de prijs aangegeven wat het koste. Hierop heb ik gelijk een antwoord teruggekregen waarop ze zei, dat ze het goed vond. Ik vond het al raar gaan. ze schreef dat ze het geld had overgemaakt via BANK of America alleen ik moest een track nummer geven aan haar. Wist totaal niet waar ze het over had.
maar uiteindelijk heb ik aangeven dat ik het niet vertrouwde en niet meer gereageerd.

hij/ zij mailadres is: [email protected]***gewijzigd door moderator***

Let op en trap er niet in

onder naam EVA ALEN

Hieronder zie de tekst die hij/zij heeft gemaild naar mij:

OPLICHTER ZEGT: Bedankt voor uw reactie, wil ik de verzendkosten naar Nigeria>> >> >> >> >> via>> >> >> >> >> DHL>> >> >> >> >> of FedEx weten. Ik wil dat je weet dat ik wil komen voor de>> >> >> >> >> pick-up,>> >> >> >> >> maar vanwege de aard van mijn werk, ik was niet mogelijk om te>> >> >> >> >> reizen.>> >> >> >> >> dus ik zal alleen beschikbaar voor e-mail u en de betaling>> >> >> >> >> voor>> >> >> >> >> de>> >> >> >> >> overbrenging. Dus laat me weten dat de totale kosten inclusief>> >> >> >> >> verzendkosten. En weer terug naar me met uw bank details.>> >> >> >> >>>> >> >> >> >> Naam: Olawle Abdulrasaq>> >> >> >> >> Adres: ***gewijzigd door moderator***>> >> >> >> >> Plaats: Ibadan.>> >> >> >> >> Staat: Oyo>> >> >> >> >> Land: Nigeria>> >> >> >> >> Postcode: 23402>> >> >> >> >> Tel: +***gewijzigd door moderator***> >> >> >> >>>> >> >> >> >> Ik wacht op uw mail.>> >> >> >> >>>> >> >> >> >> Bedankt>> >> >> >> >> Eva Alen

OPLICHTER ZEGT: goed.>> >> >> de betaling zal binnenkort worden gemaakt en u zal worden meegedeeld>> >> >> door mijn bank.>> >> >> U ontvangt de signalering voor de betaling. zodra je dit zien. Maak>> >> >> de>> >> >> zending en stuur het tracking-nummer van mijn bank.>> >> >> ok?>> >> >> dankzij>> >> >> Alen.

IK:
>>> >> > Mevrouw,>> >> >>> >> > als de betaling op mijn rekening staat. Dan zal ik het verzenden.>> >> > waarom moet ik een signalering ontvangen voor betaling ? dat snap ik>> >> > niet?>> >> > en het tracking-nummer?? ik begrijp het niet helemaal. Kun je>> >> > duidelijker>> >> > zijn?>> >> >>> >> > groeten,>> >> >

OPLICHTER:

>> >> heb je een mail van mijn bank?>> >> Ik heb nu de betaling.>> >> en je ontvangt een mail van mijn bank (Bank of America)>> >> betreffende de betaling.>> >> U moet de zending nu bellen en mijn bank stuurt het tracking-nummer,>> >> zodat ze kunnen uw geld los te maken.

Gesloten