LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nigerianen: nu ook op Ebay!

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
king

Nigerianen: nu ook op Ebay!

Bericht door king »

Even een kort berichtje.

Na eerst alleen lastig gevallen te worden op marktplaats door Nigerianen die alles willen kopen en laten verzenden naar Afrika heb ik nu de eerste op ebay "ontmoet".

Ik had een artikel met Nu Kopen op ebay staan. Wordt met Nu Kopen "gekocht" door een gebruiker met een account dat dezelfde dag geregistreerd was. Krijg gelijk een soortgelijk bericht toegestuurd zoals op marktplaats veel gebruikt wordt. De gebruiker schrijft zich daarna meteen uit. (Dit zie je alleen in de kleine lettertjes onder je artikel in je Mijn ebay overzicht!). De communicatie gaat daarna gewoon door. Ik ga er echter niet op in.

Ik heb ebay op de hoogte gebracht maar nog niets gehoord.

den dries

Re: Nigerianen: nu ook op Ebay!

Bericht door den dries »

Wanneer je emails ontvangt die je niet vertrouwd er NIET op reageren maar doorsturen naar ULTRASCAN.
Deze zijn wereldwijd bezig oplichterspraktijken te traceren.
[email protected]

juliomariner

Re: Nigerianen: nu ook op Ebay!

Bericht door juliomariner »

Je kunt als verkoper op ebay een selectie aangeven waaraan een koper moet voldoen. Bijvoorbeeld meer dan 3 maanden lid of meer dan een bepaald aantal transacties gedaan. Hiermee zou je deze idioten uit kunnen selecteren.

Gesloten