LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nigeriaanse oplichting, Stokke Xplory

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
oumi

Nigeriaanse oplichting, Stokke Xplory

Bericht door oumi »

Hallo ik wil jullie allemaal waarschuwen voor de Nigeriaanse oplichting met Stokke Bugaboo kinderwagens.
Ze vragen contact via Skype,

Mijn verhaal, Ik was net bevallen, dus had nog geen kinderwagen en wilde zo graag een stokke kinderwagen en zag eentje op http://www.aanbod.be en ben al meteen gaan Skype. ik was nog heel ziek van de bevalling,. dus dacht niet echt na. Zo ik moest geld opsturen via Western Union. de kinderwagen koste 550€ en heb het verstuurd omdat hij me valse gegevens gaf van hun bedrijf. hij gaf me ook een website van World Wide Shipping dat het verzonden is. http://www.worldwidefrieghts.eu.pn/track.php En toen kreeg ik bericht dat ze persongeluk 2 hebben verzonden dus vroeg men schoonzus die ook graag eentje wilde als ze bevalt, dus heb ik beide betaald 1100 + 4 x Western Union kosten het kwam uit op 1479,69.

Ik ben heel dom geweest en al men spaargeld is weg! ik ben ermee naar de politie gegeaan en die konden niks doen omdat de persoon bevind in Nigeria ipv verenigd koninkrijk (UK)

Ik wil jullie waarschuwen voor deze persoon hij heeft verschillende account van Skype en overal vindt ik zijn fotos. Skype account waarmee ik contact had is Onlinestoresproduct hij vraagt geld te sturen naar Nigeria omdat zijn baas er is. dit is zo gezegd zijn bedrijf.. http://paisley.cylex-uk.co.uk/company/c ... 47775.html

AUB mensen PAS OP!!

oumi

Re: Nigeriaanse oplichting, Stokke Xplory

Bericht door oumi »

Oohja ik heb zijn telefoon nummer, en die doet het nog

Gupie21

Bericht door Gupie21 »

Hallo allemaal,
Hier lees ik het nu dus te laat, wij zijn er ook ingetrapt
Ik zag een advertentie op tweedehands.net stokke xplory v4 voor 500.00 euro
Nieuwwaarde winkel rond de 1200.00 euro
Het klinkt ook niet betrouwbaar en ik ben niet iemand die snel iemand vertrouwd.
Na vele mails naar elkaar te hebben gestuurd legde ik dit ook aan hem uit ik vertrouw u niet, hij zei je kan me echt vertrouwen en je hebt mijn woord. Stuurde papieren naar mij op met zijn handtekening enz.
Gevraagd of ik de kinderwagen op kon halen mar zei dat dat niet ging vanwege scheepsverzekering ofzo
Na vele mails uiteindelijk toch 500.00 euro via money gram overgemaakt.
2 dagen levering tijd zou dit kosten.
Toen kreeg ik een mail met daarin je moet 200.00 euro bijbetalen aan zijn baas in nigeria voor een verzekering van het pakket, ik dacht dit klopt niet.
Hij zei je hebt mijn woord je krijgt het terug, ik gevraagd om die baas zijn telefoonnummet
Mijn man heeft ernaar gebeld, de baas beloofde het terug te geven.
Na overleg toch maar die 200.00 overgemaakt anders waren we die 500. Zoiezo kwijt
Dus totaal 740.00 euro overgemaakt via money gram.
Toen stuurde hij een mail het lukt niet via fedex maar ik had belooft u vandaag te versturen van het pakket.
Dus we hebben het verstuurd via eagleex, hij heeft mij de site gegeven met de track and trace code
Ik blij, dacht zou het dan toch waar zijn.
Toen stond er een dag later dat ons pakketje in duitsland lag daarna in denenmarken en daarna opeens in de filipijnen en dat ze daar ons pakketje vast houden.
Toen kreeg ik een mail, u moet 800.00 euro overmaken anders word het pakket vernietigd.
Hij zei ja je moet snel wezen want ik heb per ongeluk 3 wagens naar je opgestuurd.
Wij zijn ermee gestopt omdat ik het al niet meer vertrouwde.
Zijn tel en adres, bonnen en alles hebben we nog. En hij mailt nog steeds met ons.
Morgen gaan wij naar de politie.
Kan iemand die man te pakken krijgen of laten stoppen zodat hij niet nog door kan gaan met zijn praktijken.
of iets voor ons betekenen?

carolijn

Bericht door carolijn »

Beste Lezers.

Bovenstaande berichten komen me bekend voor. ( wat rot voor jullie,- ben je net bevallen. Bah)!
Ook op oa. Au Pair-sites (waar ik ingeschreven sta) komt Nigeriaanse Fraude voor.Die gasten zitten natuurlijk met z'n allen in een internet-café zich een hoedje te lachen.(in Nigeria kun je 2 maanden riant leven van 500 euro)!
De IP adressen schelen altijd maar 1 nummertje....
Ik ben er een paar keer op ingegaan en kreeg voor een baantje in Londen al snel de vraag of ik geld over wilde maken.
Onderstaande zgn.officiële documenten lijken net echt en natuurlijk moet het geld via Western Union overgemaakt worden.
Ze houden hun administratie niet goed bij want voor hetzelfde baantje kreeg ik 3 verschillende namen als ouders van hetzelfde kindje. Haha!
Zels toen ik een huis in Rotterdam wilde huren kreeg ik een mail van iemand die z'n vrouw was verloren, daarom in Amerika zat en of ik de borg even over wilde maken.
Als ze je eenmaal op hun 'Dummies-List hebben staan blijven ze je lastig vallen. Vanochtend kreeg ik een mail van Sergeant Duke, die in Afghanistan gelegerd is en gráág kennis met me wilde maken...Ben ik 52 voor geworden!! Gekte!
De mail adressen zijn meestal Hotmail, en af en toe Gmail of Outlook.
Trap er NIET in!

Gesloten