LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nigeriaanse autofraude

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
robertjan1962

Nigeriaanse autofraude

Bericht door robertjan1962 »

Op marktplaats en speurders worden auto's aangeboden die aanzienlijk goedkoper zijn dan de gebruikelijke. Als je gaat reageren staat de auto meestal in het buitenland en kan daar om verschillende redenen niet verkocht worden. De auto staat nog op nederlands kenteken volgens zeggen. Als je met de mensen achter de advertentie in zee gaat zal alles geregeld worden via transportbedrijven die gebruik maken van zgn escrow rekeningen. Ik hebhet een en ander uitgezocht en net gedaan of ik wilde koipen. Vlak voor de betaling vroeg ik nog even het kenteken in verband met de verzekering. het kenteken wat ik kreeg had wel betrekking op zo'n zelfde auto maar deze stond elders gewoon op marktplaats en speurders te koop bij een gewone en legitieme nederlandse verkoper. Enig zoekwerk leverde nog meer van dit soort gevallen op.

Waarschuwing dus koop nooit auto die zogenaamd in buitenland zou staan en vraag zo wie zo altijd het nederlandse kenteken op. Voor een paar centen kan je dan wel achter de juiste gegevens komen.

De verkoper in dit geval zou wonen in Liverpool en het transportbedrijf in Londen. Ik heb inmiddels mijn zelf aangelegde dossier overgedragen aan Engelse politie.

Wees dus gewaarschuwd

frank67

Re: Nigeriaanse autofraude

Bericht door frank67 »

Hallo,

Wat is hier aan te doen. Ik zag een auto op vroom.be voor 8500 euro. Te mooi om waar te zijn. De auto stond in Liverpool. Er werd gevraagd geld over te boeken naar een shipping company en de auto zou verscheept worden. Dit leek mij niet zo'n goed plan. Dus besloten zelf te gaan kijken en de papieren in orde te maken. Vlucht geboekt en wilde maar gaan kijken. Op het laatste moment toch argwaan gekregen en niet gegaan.
Wel een paar honderd euro lichter. Maar wat is hier nu tegen te doen?
Hieronder de mailwisseling.

Hello,

You can see in the attachment a document with more photos, and also copies of the car documents.

The car is registered in Germany . However, because both countries are members of the EU,
and because the car has a classic certificate, the registration in Belgium or Netherlands is cheap and easy.
The EU has very good laws for classic cars.

I usually come with business in Belgium for the company I work. At my last trip I stayed 2 weeks, and that is when
I posted the ads. I thought it would be a good occasion to sell the car.

I will come again in Belgium after 25 April. However, it may be late.

There are also other buyers interested. 2 of them want to buy the car next week. One of them wants to come Wednesday
and one of them wants the car to be shipped.

However, you have contacted me first, so you have priority.
You can come and buy the car personally in Liverpool or I can have it shipped.

In case you choose the shipping option, I propose the following solution.

We can close the deal via the services of http://www.ktm-express.com.
This shipping company KTM Express has a service called Safe Exchange.

This service allows us a 100% safe deal. First I will drive the car to their depots.
They verify and confirm the situation of the car (you will receive a tracking number & user name from them to
verify this). After that you will send the payment to their company. After the payment is received & confirmed,
they will ship the car to your address.

Once you receive the car, you have 3 days to accept or reject it. If you are satisfied with the car and decide
to accept it, they will release the payment to me.
If accepted we make the paperwork, title transfer etc and after your agreement KTM Express will release
the payment to me.

The shipping taxes are aprox. 250 euro. I can pay half of them.

Each step of the transaction, as well as payment process and the car shipping process can be followed live
on http://www.ktm-express.com using the tracking number that you will receive for the transaction.

Let me know your decision.

Sana Hancke

To: [email protected]
Subject: Re: Vroom.be | Ford Mustang Cabrio (1967) - 8500 euro
Date: Tue, 18 Jan 2011 20:34:08 +0100

Do you have more picture
Op 18 jan 2011, om 19:46 heeft Sana Hancke het volgende geschreven:

Do you speak English? I am sorry, but my Dutch is not so good.

Sorry for the late reply. Maybe you are still interested in the car.

I confirm the price of 8500 euro.

Below are some details and reasons for selling:

Situation of the car: The car is in excellent condition, no flaws or any other mechanical problems. It comes with the title, bill of sale, history book, serviced only with authorized representatives, etc.

Other details: cabrio, T67, 07/1967, V8, 4661 cm3, 165 kw, 224 hp, 289 cu in, gasoline, automatic transmission, 86558 km, power steering, leather, alloy wheels, radio, blue, USA import (09/2008), classic certificate, water pump and electrical voltage regulators were recently changed, fully restored (body and engine in 2004 in United States, before it was imported into Europe), good condition.

Reasons for selling: I used to work for a company located in Germany. 2 months ago I moved to a new company, which is located in Liverpool , UK. I plan on staying in Liverpool for a long time, and driving here with a left steering car can be a complete nightmare. I haven't adapted quite well, and I want to buy a car with a right steering to fit the roads and rules that apply here.

Also, this car was a gift from my ex-husband. We are not together anymore, and I want to get rid off all his things.

I am in Liverpool, and the car is also here. The car can be shipped or you can come to take it.

I look forward to your answer.

Sana Hancke

Demande de contact

Sana,
Un utilisateur de Vroom.be a fait une demande de contact au sujet d'une petite annonce vous appartenant. Vous trouverez ci-dessous ses informations ainsi que sa question.
Vroom Webmaster ([email protected])

Véhicule concerné :
ID : 1389846
Marque : FORD USA
Modèle : MUSTANG CABRIOLET
Année : 7 / 1967
Kilométrage : 86.558
Prix : 8.500
Voir votre annonce

Acheter une occasion ? Exigez votre CAR-PASS !

Donnez vie à vos envies.
Une réserve d'argent de 500 à 10.001€ sans justification d'achat.

__
Beste, Ik ben geïnteresseerd in een advertentie die ik heb gezien op de site Vroom.be: FORD USA MUSTANG - 1967 voor 8.500 EUR (auto #1389846). Gelieve me zo snel mogelijk te contacteren aub.
__
Date de l'envoi : 09-01-2011

» Centre d'administration des occasions (tous les outils pour gérer votre véhicule)
» Déposer une petite annonce auto
» Les occasions auto
Si vous avez des commentaires sur le site, ou des idées pour améliorer http://www.vroom.be, écrivez un e-mail à [email protected].

Date du message : 09-01-2011
Cette notification a été envoyée à conformément au règlement sur le respect de la vie privée.

Copyright © 1999-2011 Vroom.be. Tous droits réservés. Les marques commerciales et marques mentionnées appartiennent à leurs propriétaires respectifs. Vroom.be et le logo Vroom.be sont des marques déposées.

Hello,

It is wonderful that you can come. Can you come this weekend? Because next week a buyer wants the car shipped
with http://www.tkb-express.com.

Below are my details:

Sana Hancke
21 Keel Wharf
Liverpool
L3 4FN
+447031913251.

Sana Hancke

Hello Sana,

I have thougt about how to arrange everything.
Is it possible for me to come by plane?
Then take a look at the car.
Make the payment and take the papers from the car back home.
Then the car can be shipped.
And I fly back home.
Maybe you can give me your phone number to talk about it.

Ivoklg

Bericht door Ivoklg »

Wederom is Sana Hancke in actie gekomen en heb ik de volgende mailtjes gehad. Heb op internet naar haar gezocht en kwam uiteindelijk op dit forum terecht, ben heel erg blij dat jullie het gemeld hebben anders was ik waarschijnlijk op haar aanbod ingegaan.
Zoals jullie kunnen zien zijn mijn mailtjes van hem/haar exact het zelfde als die van frank67 alleen wat kleine details veranderd zoals een andere website en datums.

Een tip voor iedereen check de desbetreffende persoon er is meestal wel iets te vinden over hem of haar.

RE: Meer informatie - Ford USA Mustang V8 Automaat 289 Ci‏
Van: Sana Hancke ([email protected])
Verzonden: dinsdag 19 juli 2011 10:55:45
Aan:

Hello,

I have attached to this email a PDF document with more photos, and also a PDF document with copies of the car documents.

The car is registered in Germany . However, the registration is not a problem, because of the following facts:
- the transaction takes place inside the European Union
- both countries are members of the European Union
- the car has a classic certificate
- the European Union has very good laws for classic cars

So, the registration in Netherlands or Belgium should be cheap and easy.

I usually come with business in Netherlands for the company I work. At my last trip I stayed 2 weeks, and that is when

I will come again in Netherlands after 25 september. However, it may be late.

There are also other buyers interested. 2 of them want to buy the car next week. One of them wants to come Wednesday

We can close the deal via the services of http://www.tzm-express.com.
This shipping company TZM Express has a service called Safe Exchange.

This service allows us a 100% safe deal. First I will drive the car to their depots.
They verify and confirm the situation of the car (you will receive a tracking number & user name from them to verify this). After that you will send the payment to their company. After the payment is received & confirmed, they will ship the car to your address.

Once you receive the car, you have 3 days to accept or reject it. If you are satisfied with the car and decide to accept it, they will release the payment to me.
If accepted we make the paperwork, title transfer etc and only after your agreement TZM Express will release the payment to me.

Each step of the transaction, as well as payment process and the car shipping process can be followed live on http://www.tzm-express.com using the tracking number that you will receive for the transaction.

Verzonden: vrijdag 15 juli 2011 16:22:25
Aan:

Situation of the car: The car is in excellent condition, no flaws or any other mechanical problems. It comes with the title, bill of sale, history book, serviced only with authorized representatives, etc.

Other details: cabrio, T67, 07/1967, V8, 4661 cm3, 165 kw, 224 hp, 289 cu in, gasoline, automatic transmission, 86558 km, power steering, leather, alloy wheels, radio, blue, USA import (09/2008), classic certificate, water pump and electrical voltage regulators were recently changed, fully restored (body and engine in 2004 in United States, before it was imported into Europe), good condition.

Reasons for selling: I used to work for a company located in Germany. 2 months ago I moved to a new company, which is located in Liverpool , UK. I plan on staying in Liverpool for a long time, and driving here with a left steering car can be a complete nightmare. I haven't adapted quite well, and I want to buy a car with a right steering to fit the roads and rules that apply here.

Also, this car was a gift from my ex-husband. We are not together anymore, and I want to get rid off all his things.

I am in Liverpool, and the car is also here. The car can be shipped or you can come to take it.

Sana Hancke

JohnB

Bericht door JohnB »

Ivoklg schreef:Wederom is Sana Hancke in actie gekomen en heb ik de volgende mailtjes gehad. Heb op internet naar haar gezocht en kwam uiteindelijk op dit forum terecht, ben heel erg blij dat jullie het gemeld hebben anders was ik waarschijnlijk op haar aanbod ingegaan.
Zoals jullie kunnen zien zijn mijn mailtjes van hem/haar exact het zelfde als die van frank67 alleen wat kleine details veranderd zoals een andere website en datums.

Een tip voor iedereen check de desbetreffende persoon er is meestal wel iets te vinden over hem of haar.

Verzonden: dinsdag 19 juli 2011 10:55:45
Aan:

Hello,

I have attached to this email a PDF document with more photos, and also a PDF document with copies of the car documents.

The car is registered in Germany . However, the registration is not a problem, because of the following facts:
- the transaction takes place inside the European Union
- both countries are members of the European Union
- the car has a classic certificate
- the European Union has very good laws for classic cars

So, the registration in Netherlands or Belgium should be cheap and easy.

I usually come with business in Netherlands for the company I work. At my last trip I stayed 2 weeks, and that is when

I will come again in Netherlands after 25 september. However, it may be late.

We can close the deal via the services of http://www.tzm-express.com.
This shipping company TZM Express has a service called Safe Exchange.

They verify and confirm the situation of the car (you will receive a tracking number & user name from them to verify this). After that you will send the payment to their company. After the payment is received & confirmed, they will ship the car to your address.

Once you receive the car, you have 3 days to accept or reject it. If you are satisfied with the car and decide to accept it, they will release the payment to me.
If accepted we make the paperwork, title transfer etc and only after your agreement TZM Express will release the payment to me.

Each step of the transaction, as well as payment process and the car shipping process can be followed live on http://www.tzm-express.com using the tracking number that you will receive for the transaction.

Verzonden: vrijdag 15 juli 2011 16:22:25
Aan:

Sana Hancke

Hello all.

A Swede has just been SCAMMed with this car and Sana Hancke. He lost a lot of money. Beware.

Thanks

JohnB

Gesloten