LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Nigeriaanse Fraude (419)

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
r2p2

Nieuwe Nigeriaanse Fraude (419)

Bericht door r2p2 »

Ik krijg sinds vorige week e-mails van 'bedrijven' die werknemers zoeken. Meestal voor een paar uurtjes met hoge beloningen.

pas op! het gaat hier uiteraard om een scam. Ze willen graag je gegevens hebben om daarmee te frauderen.

Dit is een van de e-mails:

I am a manager of the HR department of a large multinational company.
Our company is met in many departments, such as:
- real estate
- accounts opening
- undertaking services
- etc.

We have vacant positions to be offered for Europeans:
- salary 2.600 euro + bonus
- 1-2 working hours per day
- flextime

If you would like to be a regional manager in Europe send us your contact information: [email protected]
Full name:
E-mail:
Mobile phone-number:

Attention! We are looking for the people who have a right to work in Europe!

Please, write your name and Telephone Number so that our manager could contact you, ask the necessary questions and answer yours.

Ik krijg 10-20 van deze e-mails per dag in verschillende vormen en met verschillende namen.
Laatst gewijzigd door r2p2 op 18-04-2010 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

r2p2

Re: Nieuwe Nigeriaanse Fraude (419)

Bericht door r2p2 »

p.s. het lijkt me wel leuk om hier op in te gaan en hun tijd te verdoen. Uiteraard met valse naam en adres gegevens.

Helaas heb ik de tijd niet echt over :roll:

LIon106

Bericht door LIon106 »

Hallo iedereen, die met prachtige of verdachte e-mails van doen hebben.
Stuur het volgende bericht: SCAMALERT. YOUR E-MAIL HAS BEEN CHECKED AND FOUND FALSE. YOU ARE NOW DELETED!!!
INTERNATIONAL SCAMALERT.
Ik heb dit een tijdje gedaan en intussen is die shit opgedroogd.