LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Men wilde onze motor kopen naam koper petter Moee

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
angelenphoenix

Men wilde onze motor kopen naam koper petter Moee

Bericht door angelenphoenix »

Na het lezen van een flink aantal van deze berichten ben ik er van overtuigd dat dit soort mensen ook een poging gedaan heeft om ons op te lichten

onze motor staat al een aantal maanden te koop op tweedehands.net
Het is geen must dat hij weg moet en hij staat niet in de weg dus we kunnen rustig afwachten tot er een bod komt dat naar onze zin is

gisteren kreeg ik een email in koeterwaals engels dat hij geintresseerd was in onze motor en of ik foto's wilde sturen en of de motor onze eigendom was
Ik heb een mailtje terug gestuurd dat het idd ons eigendom was en dat de vraagprijs 650 euro was ( een beetje aan de hoge kant maar dit doe ik om een goede prijs te kunnen onderhandelen ) maar dat de uitlaat aan vervanging toe was dus dat ik open voor onderhandeling stond

Ik kreeg daarop een heel lang mailtje waar boven stond sales agrement
dit is wat er in de mail stond

Hello,

Am glad to read from you..Hope the goods is in good condition as you said ??

I have a client that have interest in the goods and his ready to make the payment now....

Also i have a shipping agency that will come to your place for the pick up of the goods after the payment has been payed to you...

Payment will be made to you via certified cheque and i will arrange pick up after the cheque is 100% cleared...
The shipment fee and my own commission will be added on the cheque, so immediately you get the cheque you will deduct your money and the rest would before transport agency and my commission so that all paperwork and document for the shipment will be done to make the transaction complete..

I want you to get back to me with all the necessary information listed below in order to make out the cheque.

Name for the cheque :
Address....
City....
Post Code...
State......
Country........
Mobile Number...
Office Phone...
Home Phone...
Price...
I promised to make sure that you receive the payment in at least 7 working days.

As regards the pick up, as soon as you confirm to me that the cheque has cleared not a second before and that you have the funds deposited in your bank account , i will inform my shipper to come for the pick-up immediately.

I look forward to read from you soonest.
Best Regards,
petter

Nou stuur ik al helemaal nooit mijn volledige gegevens naar iemand online en ook mijn bankgegevens niet dus heb ik deze meneer gemaild

sorry but its a cash deal only, en natuurlijk niets meer gehoord naderhand

toen ik die had gestuurd en er over na ging denken zat het met toch niet lekker en ben ik aan het zoeken gegaan en kwam ik wel veel berichten tegen over de aankoop van laptops, camera's etc maar niet over motoren ..........ik ben dus bang dat ze over gestapt zijn naar anderen goederen
waar ik wel bang voor ben is dat de foto van onze motor gebruikt zal gaan worden voor dit soort oplichting .......kan ik daar iets tegen doen ??

Marian

edit/ ik zie nu dat er word gevraagd om deze mensen aan het lijntje te houden
ik heb hem nu terug gemaild of hij nog intresse heeft omdat mijn man vanwege het feit dat de motor al zolang op internet staat toch op de deal in wil gaan

pbierman

Re: Men wilde onze motor kopen naam koper petter Moee

Bericht door pbierman »

Trap daar nooit in.

Meestal sturen ze een check met een veel hoger bedrag dan jij vraagt.
Die wordt je gevraagt te innen en het overige bedrag te storten op een rekeningnummer.

Helaas blijkt dat alles niet gedekt is en moet je het eigen opgenomen bedrag terug betalen aan de bank.
Meestal gaat daar een week of twee overheen. Ondertussen is de bike opgehaald en ben je die ook kwijt.

Dubbele pech in dat geval. In dit geval , goed gehandeld.

Dit is algemeen bekende fraude en toch zijn er altijd mensen die er weer intrappen.

Gesloten