LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mark Robinson/Mark Thompson heet nu 31/08/09 Patrick Taylor

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
[email protected]

Re: Mark Robinson/Mark Thompson heet nu 31/08/09 Patrick Taylor

Bericht door [email protected] »

Bij deze het kenteken van de Eriba Future; WR-VJ-03. Zojuist kreeg ik de eerste standaard mail waarin staat dat hij de naam kwijt is van de transp.ondern. en moet informeren bij zijn broer. De volgende mail die ik ga krijgen heb ik ook al gelezen. Ik wacht even af

Wilma van Stiphout

Bericht door Wilma van Stiphout »

en zien wat er dan tevoorschijn komt !! Dank u zeer. Als u de moeite neemt om ook eens onder Patrick McBurney te kijken ziet u bij de laatste berichten betreffende een motor de vraag "hoe kunnen wij deze man stoppen" en mijn antwoord hierop. Misschien moeten wij met z'n allen vragen of TROS opgelicht hier eens aandacht aan wil besteden. Het lijkt mij toch belangrijk genoeg en het gaat hier om caravans, auto's en motoren niet alleen in Nederland. Het blijft maar gewoon doorgaan. Heeft u nog een goed idee :idea: ??
Vriendelijke groet,
Wilma van Stiphout.

jolanda86

Bericht door jolanda86 »

Wij konden onze ogen niet geloven, een Suzuki GSXR-1000 uit 2008 voor maar 5200.- euro aangeboden op marktplaats door ene Patrick Taylor. Het verhaal was dat hij ging verhuizen en deze motor daarom zo goedkoop weg moest doen. Nou wij helemaal aan het mailen geslagen, zo'n buitenkans laat je niet liggen!!

Achteraf blijkt dus gewoon dat deze oplichter niet alleen met ons aan het mailen was over deze zogenaamde buitenkans, maar met nog een paar andere mensen ook! (aan de datums op dit forum te zien)

Gelukkig hadden wij op het moment dat we de website van hem per mail doorkregen bijna gelijk wel door dat er iets niet helemaal klopte. Wij zoeken op google en ja hoor, de website van opgelicht kwam als eerste boven.

Na al deze verhalen gelezen te hebben, zijn we gewoon met stomheid geslagen. Hij probeerd nog geen eens origineel te zijn ofzo, elke mail die hij naar iemand stuurt is zowat een kopie van de mails die wij hebben ontvangen!

Dus mensen opgepast, deze man is onder meerdere namen actief en schroomt totaal niet om je zuur verdiende centjes af te pakken. BAH walgelijk gewoon!

Wilma van Stiphout

In de nieuwsbrief van Tros Opgelicht wordt nu eindelijk eens aandacht besteed aan de verkoop van auto's die zogenaamd in Engeland zijn maar heel gemakkelijk door een "Shipping Company" naar Nederland kunnen worden vervoerd. Goede jonge auto's
voor een zeer aantrekkelijke prijs wel te verstaan. De oplichter heet nu Patrick Sjuve en de shipping comapny is trans-cargo.8m.com . Lieve mensen, trap er niet in. Deze figuur is al jaren bezig via Marktplaats om op deze manier auto's, caravans en motoren te verkopen die hij helemaal niet heeft. Zie ook de berichten onder Patrick McBurney, al sinds 2007 actief via Marktplaats. De caravans zie ik niet meer dus ik denk dat Marktplaats nu eindelijk door heeft waar op gelet moet worden of hij is er zelf maar mee gestopt. Weet niet wat de reden hiervoor is. Ik ben al lang blij dat hij niet meer adverteert met caravans want ook hiermee zijn HEEL VEEL mensen opgelicht. De mooie Fendt caravan die wij nooit kregen heeft ons € 3200,-- euro gekost. Kan ik nergens terugkrijgen helaas.
Wilma van Stiphout.

RoyMeijer

Bericht door RoyMeijer »

ik vermoed dat dit weer dezelfde persoon is misschien weten jullie het maar na het lezen van al deze verhalen weet ik in ieder geval genoeg

Datum: 10/12/09 9:35 PM
Van: Mark Taylor <[email protected]>
Aan: Roy Meijer <@upcmail.nl>
Onderwerpen: Re: Fw: Knaus (2004) 500 FU Sudwind, bouwjaar 2004
Grootte: 13 kB

First of all thank you for replying in English .
The caravan is a dutch caravan , registered in Holland,with dutch plate numbers(as you can see in the photos), so you don't have to pay import taxes.The caravan is in perfect condition ,and has no problems, no damage, has never suffered any accident.You will receive all the accessories of the caravan(tent,pots,chairs,tables,kitchen tools,everything everything).
My brother told me about a Triple party shipping company that offers a safe and reliable shipping service .This service is special and i will explain you why. The method can be explained in few steps :
** I (seller) will go with the caravan to the shipping company and leave the caravan with all the necessary documents to them . After the caravan is in their custody they will contact you and give you a tracking number.
You (the buyer) will have to deposit the money to the third party company as guarantee by bank.
** After the payment will be confirmed by the company , the shipping will start and you will receive the caravan in 2-3 days.(you will receive the caravan at your address)
** You will have 5 testing days to check/drive/test the caravan in every way you wish .
** After the 5 testing days are over ,you will be contacted by the shipping company and asked if the caravan is in good condition as you expected,and if you choose to buy it.After that i will receive the money and our deal is completed.
If after the 5 testing days you decide not to buy the caravan(no questions asked),you will receive all your money back,and the caravan will be sent back to me on my expense.
I forgot the name of this shipping company ,but i will ask my brother again and i will e-mail you back with details,and the shipping company's website .

I like very much this method.What do you think about this way ?

2009/12/10 Roy Meijer <@upcmail.nl>

Dear Mark

i have some questions about the caravan:

is the caravan in holland or in the uk
how do you want to do when we will buy the caravan because you must go to the post office and set caravan on our name
and what for tent is there with the caravan

i have make this e-mail for my father because he cant write english thats the reason that i am making this mail

best regards,

Roy Meijer

Ik heb een paar foto's van de caravan bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://www.myvehicle.byethost12.com/Knaus500FUSudwind
Deze caravan is in perfecte staat.
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de caravan, dit is geen enkel probleem.
Ik kan de caravan naar je toezenden, je hebt 5 dagen om de caravan te testen, voordat ik m'n geld krijg.
De prijs van deze caravan 4.200 euro, en de verzendkosten zijn 200 euro (ik betaal de helft van de verzendkosten)
De prijs incl verzendkosten zijn 4.300 euro.
Ik verkoop het voor een zeer lage prijs omdat ik naar het buitenland moet vertrekken voor mijn werk.
Als je enige vragen hebt stuur een e-mail.
PS: Please reply me in English, because I don't speak dutch. My wife is helping me to write you this e-mail. She can speak dutch and she will leave the country tomorrow. She will go in the USA
Best Regards,

Wilma van Stiphout

Jeetje, hij is dus weer actief met caravans. Houd het dan nooit op ??
Ik dacht dat hij er klaar mee was en dat Marktplaats het nu eindelijk eens door had. Nee dus !!!!
Gelukkig bent u er niet ingetrapt. !
Groet,
Wilma van Stiphout

marlin

Bericht door marlin »

op 25 januari 2010, is zijn naam gewijzigd in Michael. Marktplaats weert hij volgens mij nu. Wij hebben hem gevonden via 2ehands.be
Maar daar heeft hij sinds vanmorgen de advertentie verwijderd :lol: Het enige wat ik aan hem gevraagd heb (in het nederlands) of hij wel eens van tros opgelicht gehoord heeft.
en heel toevallig voor een andere caravan op een zoeksite voor caravans:
http://www.camperscaravans.nl/caravans/ ... -2000.html
Dus is de beste man nog steeds actief. LET OP LET OP!!!

permas

Bericht door permas »

Hallo,

Ons is bijna hetzelfde overkomen met een toyota yaris , op marktplaats, voor weinig geld, omdat hij ging werken in engeland en zijn vrouw naar de usa was vertrokken???
Ben blij dat ik even de tijd heb genomen om het uit te zoeken, kwam via google op dit forum Hij moemt zich nu Michael.

marlin

Bericht door marlin »

Hoi Permas,
Onmiddelijk de advertentie laten verwijderen door marktplaats. Ik heb vandaag alleen al 5 adv van hem laten verwijderen. Op div sites voor caravans.
Ik blijf advertenties zoeken en alles laten verwijderen...... :twisted: :evil:

m.consent

Bericht door m.consent »

goedendag met zijn allen.
Zijn naam is nu Michael.
Na een zoektocht van weet ik veel waar kwam ik op een site met het begin "bijna opgelicht"nieuwsgierig als ik ben las ik het verhaal waarvan ik snel merkte dat dat een verhaal is wat ik gisteren had binnen gekregen van ene Michael,het enigste verschil in het verhaal was auto en geen caravan maar verder helemaal,vrouw in USA,zelf werken in het buitenland en 5 dagen uitproberen?te mooi om waar te zijn!!Minder prettig maar gelukkig op tijd gewaarschuwd,mijn dank!
Zijn naam nu Michael
verschepen met Polcomp.comp
Maria

m.consent

Bericht door m.consent »

PS,wij hebben hem gevonden op speurders.nl

Nür

Bericht door Nür »

Ook nu weer actief onder de naam familie Miler, geadverteerd op speurders vanuit de plaats Kamerik.

Ik heb een paar foto's van de caravan bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://www.myvehicle.byethost12.com/Hob ... DeLuxeEasy
Deze caravan is in perfecte staat.
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de caravan, dit is geen enkel probleem.
Ik kan de caravan naar je toezenden, je hebt 5 dagen om de caravan te testen, voordat ik m'n geld krijg.
De prijs van deze caravan 4.100 euro, en de verzendkosten zijn 200 euro (ik betaal de helft van de verzendkosten)
De prijs incl verzendkosten zijn 4.200 euro.
Ik verkoop het voor een zeer lage prijs omdat ik naar het buitenland moet vertrekken voor mijn werk.
Als je enige vragen hebt stuur een e-mail.
PS: Please reply me in English, because I don't speak dutch. My wife is helping me to write you this e-mail. She can speak dutch and she will leave the country tomorrow. She will go in the USA
Best Regards,

Wat ik niet snap is dat mensen hun geld kwijt zijn...je hoeft niet vooruit te betalen. Men zegt wel eens: als het te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook!

Nür

Bericht door Nür »

Weer bezig op markplaza en speurders...
naam: l taumarc en marc twein

Lexus design caravan en een hobby....wat een gedoe zeg...walchelijk!

angelique

Bericht door angelique »

goede dag ik ben helaas wel zo dom geweest om er in te trappen .heb 3500 euro betaald voor een dethleff uit 2001
maar gisteren kreeg ik heel apart mail van van pol-com
de truck waar de caravan op stond heeft een aarijding gehad,en de caravan was zodanig beschadigd want het was hun verantwoordelijkheid .ze zouden me het geld terug betalen en 100 extra voor al de moeite .ik geef in iedergeval een bank nr waar niks op staat.maar verwacht niet dat er wat terug gestord gaat worden.
hij noemt zich nu overigens Michael

Chantal Scholgens

Bericht door Chantal Scholgens »

Deze Patrick Taylor is nu dus actief als PETER MORSHOWER. Hij biedt nu via Marktplaats een Knaus Eifelland 400 TKM Holiday aan namens ene Hans uit Zoetermeer en uit Huizen.
Gelukkig kwamen wij er door te googelen achter dat het hier om oplichterij gaat. De mails zijn nml precies dezelfde zoals bij de vorige verhalen.
Zelfde verhaal over de goede staat, verhuizen naar buitenland, vrouw die weg is, beantwoorden in het engels,5 dagen op proef alvorens over te gaan tot betaling enz. Moet ook bij zijn broer navragen hoe de shipping company heet.
Hij geeft nu door:
I just found out the name of the shipping company i told you about . Is Go-Tran.tk .
You can read all about it on http://www.Go-Tran.tk/safe-exchange.php .Go-Tran will check the caravan before ship it to you, to check if it's in good condition,and if it has all papers in order.( Go-Tran will help you get the caravan registered to your name)
This service is perfect for us because we are both protected.
Hoop dat we op deze manier weer anderen kunnen waarschuwen.
Chantal

Gesloten