LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mark Robinson/Mark Thompson heet nu 31/08/09 Patrick Taylor

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Wilma van Stiphout

Re: Mark Robinson/Mark Thompson heet nu 31/08/09 Patrick Taylor

Bericht door Wilma van Stiphout »

Betreft dus OPLICHTING door deze persoon onder de naam Sabina, Amsterdam.
Lees hieronder mijn e-mails aan Marktplaats:
(Wilma Van Stiphout(leeg)) - 29-08-2009 17:50
Advertentie van Sabina, Amsterdam lees: Mark Robinson of Thompson staat er nog steeds op. Marktplaats jullie zijn behoorlijk laks wat dit betreft. Het gaat hier om grootschalige oplichting waarvoor Marktplaats wordt misbruikt en jullie zitten gewoon te slapen. Waarom zie ik wel elk weekeinde weer deze advertenties staan en worden ze steeds opnieuw geplaatst en waarom reageert Marktplaats zo ontzettend traag. De advertentie staat er nu ruim een uur op en is al 102 x bekeken. Hoevelen hiervan zullen het verhaal geloven en geld overmaken naar deze oplichter. Marktplaats is in mijn ogen behoorlijk nalatig om zelfs na herhaaldelijk waarschuwen gewoon NIETS te doen. Een aanfluiting. Wat hebben de beleidsregels en het contactformulier dan voor zin. Na 4 werkdagen kan ik bericht terug verwachten en zelfs dat komt er niet. :x This SUCKS !!!!!
en:
(Wilma Van Stiphout(leeg)) - 29-08-2009 17:03
Advertentie nr. 275151257 voor een HOBBY 460 Easy de Luxe, bouwjaar 2003, voor 3.800,-- euro staat er nog op !! Is als TOPCARAVAN gemarkeerd en ook geplaatst in het kader "van onze verkopers" Hiervoor moet betaald worden aan Marktplaats en wie betaalt die kosten dan ??? Is OPLICHTING Marktplaats. :idea: Wakker worden !!
Wilma
en:
(Wilma Van Stiphout(leeg)) - 29-08-2009 16:48
Dit is weer een advertentie van Mark Robinson of Thompson.
Onder de naam Sabina, Amsterdam wordt weer een HOBBY 460 Easy de Luxe, bouwjaar 2003 aangeboden voor 3.800,--. Stond er gisteren ook al op maar was weer snel verwijderd. Kenteken caravan: WH-RZ-96. Deze prijs is onmogelijk voor zo een jonge merkcaravan en moet zo snel mogelijk verwijderd worden van Marktplaats omdat het hier wederom oplichting betreft.
Wilma

Beste mensen, geloof het of niet: Ik heb echt wel andere en betere dingen te doen maar ik ben zeer gedreven in het stoppen van deze oplichter :roll: .

Wilma van Stiphout

Specificaties van de WH-RZ-96
Lening voor een Hobby 30
Hobby 30 caravanlening bij AFAB: Lage rente en goede voorwaarden!
www.AFAB.nl/Hobby-lening
Brandstof
Datum aanvang laatste tenaamstelling 28-02-2009 (6 maanden, 1 dag geleden)
Datum aanvang tenaamstelling 28-02-2009 (6 maanden, 1 dag geleden)
Datum eerste afgifte Nederland 25-04-2003 (6 jaar, 4 maanden, 4 dagen geleden)
Datum eerste toelating 25-04-2003 (6 jaar, 4 maanden, 4 dagen geleden)
Geregistreerd als gestolen Nee
Handelsbenaming 30
Kenteken caravan WHRZ96, WH-RZ-96, WH RZ 96
Laadvermogen 335 kg
Massa leeg voertuig 1.015 kg
Omschrijving van de inrichting caravan
Toegestane maximum massa voertuig 1.350 kg
Voertuigsoort aanhangwagen
Wacht op keuren Nee
Laatst bijgewerkt 29-08-2009

Wilma van Stiphout

gezet om 02:07 uur. En tot nu (09:05) al weer 60 x bekeken. HOBBY 460 Easy (De Luxe heeft hij er nu afgelaten), bouwjaar 2003 voor 3800 euro. Is een TOPCARAVAN en staat ook in het kader "van onze verkopers". Gisteren mijn mails aan Marktplaats hier geplaatst en nu kan ik weer mailen aan Marktplaats en zij doen gewoon NIETS !!
Frustrerend :cry: .
Wilma

prom

Bericht door prom »

Hallo allemaal,

Hij werkt nu onder de naam Patrick Taylor (advertentie geplaatst onder de naam Sabina, en betreffende een Hobby 460 easy). Wees gewaarschuwd.

Greetz

Wilma van Stiphout

Dank je voor deze mededeling !!! Mooie naam weer !!
Wij zijn gewaarschuwd !
Wilma

Wilma van Stiphout

hadden gegoogled en op deze site terechtgekomen waren. Onder Patrick McBurney kunt u hun verhaal lezen en ook dat het transportbedrijf nu Quick-Transport.tk heet. Precies dezelfde site als van Grand-Cargo.tk en Extra.Logistics.tk alleen weer een andere naam.
Patrick Taylor is de naam waar hij nu onder werkt zoals al eerder gemeld.
Mensen, pas op !!!!
Trap er niet in en vertel het aan zoveel mogelijk mensen zodat ook zij weer anderen kunnen waarschuwen !
Wilma.

Wilma van Stiphout

advertentie voor een FENDT 470 TFB, bouwjaar 2003 voor 4.200,-- geplaatst in Amsterdam en al weer 120 x bekeken. Op dit moment bestaat de opgevraagde advertentie niet meer dus kon ik niet de naam van adverteerder en het kenteken van de caravan zien, helaas. Het betrof wel weer een TOPCARAVAN en de prijs voor deze caravan ligt veel te laag. De normale prijs voor een dergelijke caravan moet liggen tussen de 7.500,-- en 8.750,-- euro. Vermoeden dat er ook niet geboden kon worden maar slechts dmv e-mail gereageerd kon worden.
Als u een mail terugkrijgt van Patrick Taylor, Mark Thompson, Mark Robinson of Patric Mc Burney uit Glasgow met een op deze site beschreven verhaal: trap er niet in !
U zult worden opgelicht :twisted: . Te mooi om waar te zijn
Als u deze site al gevonden heeft zult u wel gewaarschuwd zijn, gelukkig !
Wilma

jacqueline_versteegh

Bericht door jacqueline_versteegh »

Allereerst alle begrip voor de woede en frustratie die deze oplichter bij jullie heeft veroorzaakt. Niet alleen financieel, maar vooral ook emotioneel is de schade groot. Zonder echt te beseffen wat de gevolgen zijn, heeft deze man van Nigeriaanse afkomst schandalig en onrechtmatig gehandeld. Ons vertrouwen in de medemens, onze goodwill, de gastvrijheid waar wij Nederlanders om bekend staan is gedaald en beschaamt.

Toch heeft dit verhaal een keerzijde. Jullie hebben er tezamen voor gezorgd dat deze arme man in een land zonder kansen, zonder de mogelijkheden die wij wel hebben, ineens zijn vrouw, kinderen en familie kan onderhouden. En belangrijker: naar school kan sturen, zodat ze een goed leven zonder oplichting kunnen leiden.

Natuurlijk lijkt het mooi, zo'n topcaravan voor maar 4200 euro. Koopje, toch? En denk aan al die vakanties die je erin kunt vieren, met de kinderen in Frankrijk. Broodjes en hapjes mee en gewoon gaan op de zaterdagochtend! De vrijheid, de knusheid, het spelen van spelletjes aan de uitklaptafel, barbequeen, et cetera, et cetera. Toch is dit voor ons alleen maar geld besteden aan luxe, terwijl deze man nu echt het verschil kan maken in zijn land Nigeria, een van de armste landen ter wereld.

En natuurlijk heb ik makkelijk praten omdat ik hier niet ingetrapt ben. Het wordt een heel ander verhaal als je, zoals in mijn geval, zo'n advertentie ziet en denkt: ja, dat zal wel oplichting zijn. Maar toch, de moraal van het verhaal: het geld is niet verloren gegaan. Ergens in Nigeria zit een man die zijn familie ongekende kansen biedt. Voedsel, schoon water, scholing, goude kettingen, dure kleren, een mooie auto. Kijk, al die overbodige luxe dingen als sieraden en auto's slaan natuurlijk nergens op, maar hee, wat zou je zelf doen als je zoveel geld zomaar op je rekening gestort zou krijgen?

Anyway, mijn advies is om niks meer aan goede doelen te geven. Jullie hebben inmiddels jullie steentje, nee, een flinke rots bijgedragen aan ontwikkelingshulp. En daar mogen jullie best trots op zijn! Ook al is het vervelend, dat snap ik ook heus wel.

j smits

Bericht door j smits »

du s als ik het goed begrijp heb jij medelijden met hem hijhoort gewoon in de gevangenis wij moeten ook hard werken voor die centen we krijgen ze ook niet zomaar dat je dit zo maar even er op durf te zetten hij is gewoon een crimineel en niks anders je kunt ook geld verdienden met eerlijkwerk meschien is dat een tip voor hem moeten wij ook namelijk

Wilma van Stiphout

Dit excuus heeft hij slechts gebruikt om het soort begrip dat jij hem nu geeft bij anderen ook te krijgen. Sorry, echt niet bij mij. Zal een Nigeriaan weten dat Radio TV West een kleine regionale omroep is ?? En waarom krijg ik dan geen antwoord op mijn rechtstreekse vraag aan hem: "hoeveel broers en zussen moet je voeden en hoeveel caravans moet je daarvoor dan wel niet "verkopen" ???" . Nee, dit is gewoon een rat en ik vind het heel nobel van je maar in dit geval niet terecht. En wie bepaalt wanneer het luxe is ? Jij toch niet voor mij ?? Ik moet voor 3200 euro 2 maanden lang en hard werken en voor dat geld hebben wij flink moeten sparen en na 7 jaar niet op vakantie te zijn geweest dachten wij een caravan te kopen waar we redelijk goedkoop mee op vakantie zouden kunnen gaan (niet naar verre buitenlandse oorden maar ook gewoon in Nederland) en waar onze kinderen met de kleinkinderen ook gebruik van zouden kunnen maken. Lijkt mij niet echt luxe, maar meningen kunnen verschillen. En zelfs als het wel luxe zou zijn wie verschaft deze oplichter dan het recht op zo'n manier mensen geld afhandig te maken ? Een dief wordt toch ook in de kraag gevat omdat hij het recht gewoonweg niet heeft. Als jij dan zo goed begrijpt waarom dit figuur het doet en hiervoor ook begrip kunt opbrengen weet ik wel een goede deal: stort jij mijn 3200,-- euro terug en geef dan zelf niets meer aan goede doelen. Dan is die rots van jou en kun jij daar heel trots op zijn. Begrijp mij goed, ook ik vind het heel erg voor mensen in die arme landen dat zij nauwelijks te eten hebben en dat kindertjes vandaag de dag sterven van honger of aan de gevolgen van slechte hygienische omstandigheden. Afschuwelijk. Een moeder is altijd een moeder of zij nou wit, bruin, zwart of rood is: als je kind sterft heb je veel verdriet ook al heb je er twaalf. Ook ik gun die mensen een beter leven maar van deze oplichter zullen zij helaas geen cent wijzer worden. Ik vrees dat hij alle op deze manier verkregen pecunia voor zichzelf en voor z'n partners in crime houdt. Ik kan je mening en symphatie voor dit soort praktijken dus echt niet delen.
Wilma

Wilma van Stiphout

op Marktplaats vandaag geplaats door Sara, Amsterdam (1 dag actief op Marktplaats).
Er kan niet geboden worden maar slechts door middel van e-mail worden gereageerd. Het kenteken is op de foto niet helemaal te lezen maar ik zag wel ..-LS-28. Jammer dat het niet geheel zichtbaar is. Om 17:38 u. geplaatst op vrijdag 4 september en weer aangemerkt als TOPVCARAVAN en ook geplaatst in het kader "Van onze verkopers" .
Al weer een mail gestuurd naar Marktplaats en ben heel benieuwd hoe lang het duurt voordat de advertentie verwijderd is !
Wilma

Wilma van Stiphout

(Wilma Van Stiphout(leeg)) - 05-09-2009 09:15
Marktplaats, WAKKER WORDEN !!!!!
De advertentie FENDT saphir 470 tfb, bouwjaar 2003 voor 4.200,-- euro aangeboden door Sara, Amsterdam (1 dag actief op MP)is weer geplaatst op zaterdag 5 september om 03:23 en al weer 58 x bekeken. Gisteren verwijderd, nu weer geplaatst. betreft OPLICHTING. Deze caravan is NIET van adverteerder !
Zo spoedig mogelijk verwijderen s.v.p.
Wilma

Wilma van Stiphout

door Sara, Amsterdam.
Blijft op Marktplaats verschijnen ondanks het bericht van Marktplaats dat de verkoper geblokkeerd is voor verder adverteren. Ik begrijp het niet meer zo goed !!
Maar weer een mail gestuurd naar Marktplaats dat de advertentie er vandaag sinds 19:34 weer opstaat met een kopie van hun eigen bericht aan mij:
Onderwerp
---------------------------------------------------------------
Dit is een oplichters advertentie en moet zo snel mogelijk verwijderd worden ...

Vraag en antwoord
---------------------------------------------------------------
Reactie (Elie) - 05-09-2009 12:20
Beste Wilma,

Hartelijk dank voor uw bericht.
Het betreft hier een buitenlandse oplichter. Deze gebruiker is op 04-09-2009 geblokkeerd voor het gebruik van de site.

Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Elie

Afdeling gebruikersbescherming
www.marktplaats.nl

Tips van Marktplaats.nl over veilig handelen vindt u terug op onderstaande link:
http://statisch.marktplaats.nl/help/vei ... ossen.html

N.B. Als u een reactie op dit bericht wilt geven, verzoeken we u vriendelijk doch dringend het onderwerp van deze e-mail niet te wijzigen.

(Wilma Van Stiphout(leeg)) - 04-09-2009 18:27
Dit is een oplichters advertentie en moet zo snel mogelijk verwijderd worden van Marktplaats. Stond er gisteren ook al op maar was al weer weggehaald toen ik Marktplaats bezocht. Deze advertentie is van Patrick Taylor, Mark Thompson of Mark Robinson. Zie ook Opgelicht.nl om alle verhalen van gedupeerden te lezen.
Wilma van Stiphout.

Automatische reactie - 04-09-2009 18:27
Geachte mevrouw/meneer Van Stiphout,

Uw vraag of opmerking is ontvangen door onze helpdesk. U kunt binnen vier werkdagen antwoord verwachten op uw bericht.

Via de Help- en Contactpagina kunt u snel het antwoord vinden op de meest gestelde vragen: http://marktplaats.custhelp.com/cgi-bin ... td_alp.php

Met vriendelijke groet,

Het team van Marktplaats.nl

www.marktplaats.nl

[---001:001466:10026---]

[email protected]

Bericht door [email protected] »

Nadat ik 3 september had gereageerd op een advertentie op Marktplaats van een Eriba Future 430t (onder de naam ELENA)voor €3800 was deze enkele uren later weer verdwenen. Op een andere advertentie van deze zelfde caravan ook weer gereageerd en ook deze was verdwenen.Dit type caravan heeft een handelswaarde tussen de €7000 en €8000. Vandaag echter kreeg ik een mailtje van ene Patrick Taylor dat hij met de caravan in Engeland is en hem kan opsturen. Dit kost €200 meer maar hij nam de helft van de verzendkosten voor zijn rekening. Ik heb via e-mail laten weten dat ik hem graag wil overnemen. Ik heb hem nog enkele vragen gesteld over de inhoud en de conditie van de caravan maar daar heb ik nog geen antwoord op. Wat me wel op viel was dat, wanneer ik het kenteken invoer bij het RDW zie dat de caravan op 26-8-2009 te naam is gesteld, dus is verkocht. Na wat Googelen kwam ik bij Opgelicht terecht en zie ik gelukkig deze waarschuwingen. Als er nog vervolg komt op mijn mail naar deze Patrick laat ik het weten.

Wilma van Stiphout

het verbaasde mij al dat er alleen een FENDT op stond dit weekeinde en geen HOBBY. Bij de ERIBA's heb ik niet gekeken. Inderdaad dus pure oplichting. Kunt u mij svp het kenteken laten weten, dan verschijnt dit waarschijnlijk ook in beeld als er op kenteken gegoogeled wordt. Voor alle anderen die gereageerd hebben !!
Als u wilt zou het heel fijn zijn de mailtjesnog even door te laten gaan zodat wellicht ook de bank waarnaar moet worden overgemaakt bekend wordt en natuurlijk kunt u op ieder gewenst moment afhaken. Misschien ook doorgeven aan de politie in uw woonplaats. Dank u in ieder geval voor dit bericht en ik ben heel blij dat u op tijd deze site heeft gevonden !!
Vriendelijke groet,
Wilma van Stiphout

Gesloten