LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mark Robinson/Mark Thompson heet nu 31/08/09 Patrick Taylor

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Wilma van Stiphout

Re: Mark Robinson/Mark Thompson heet nu 31/08/09 Patrick Taylor

Bericht door Wilma van Stiphout »

en niets betaald.
Sinds donderdag staat hij er weer op met 2 caravans t.w.:
FENDT 470 TF, kenteken WD-DJ-12 voor 3.400,-- euro. Aangeboden door Melanie, Alkmaar.
en
HOBBY 520 TMF de Luxe, bouwjaar 2008 voor 4.900,-- euro. Aangeboden door Angela, Alkmaar.
Ben het hele weekeinde al bezig met mailtjes sturen naar Marktplaats dat het hier oplichting betreft. De advertenties zijn dan even weg maar een poosje later staan zij er doodleuk weer op. Ik overweeg de laksheid van Marktplaats eens aan te kaarten bij het Ministerie van Economische Zaken waarbij ik zal refereren aan de Wet oneerlijke handelspraktijken (Wet OHP). Deze wet verbiedt het aanbieders van goederen en diensten om zich te bedienen van misleidende en/of agressieve verkooppraktijken. Zo mag een aanbieder bijvoorbeeld geen misleidende informatie geven over de belangrijkste kenmerken van zijn product, zoals prijs en beschikbaarheid, en over zichzelf.
Bij overtreding van de WET OHP kan de CA (ConsumentenAutoriteit) een boete opleggen van maximaal € 450.000,-- (voor niet-OHP overtredingen is dit boetemaximum € 74.000,--.
Het moge duidelijk zijn dat de aanbieder van caravans, auto's en motoren die niet van hem zijn doch een ander toebehoren absoluut in overtreding is. Na herhaaldelijk waarschuwen en melding maken van de aangeboden goederen op Marktplaats aan Marktplaats en het niet adequaat handelen van Marktplaats maakt Marktplaats naar mijn idee medeplichting aan de oplichtingspraktijken van deze Mark Robinson of Thompson.
Ik word er in ieder geval behoorlijk moedeloos van dat de oplichter gewoon door kan gaan en ook de Politie/Recherche/Justitie niet de moeite neemt e.e.a. te onderzoeken.
Voor het plaatsen van een extra opvallende advertentie zoals bijvoor TOPCARAVAN moet aan Marktplaats een klein bedrag betaald worden. Wie is de betaler van deze kosten en waarom wordt dit niet doorgegeven aan de Politie. Waarom is er niet eens iemand die bij een dergelijke advertentie aangeeft interesse te hebben in het aangeboden artikel en start hiermee het e-mail verkeer. Zodoende komt men toch wel e.e.a. te weten van de oplichter. Waarom kan er via INTERPOL niet in Spanje geinformeerd worden bij de betreffende banken op wiens rekening een bepaalde rekening staat en wie het geld opneemt of overschrijft. Deze man moet toch te vangen zijn !! Wij zijn zo inventief en gebrand op het pakken van fraudeurs en (witteboorden)
criminelen, maar dit ettertje kan gewoon doorgaan met mensen behoorlijke sommen geld afhandig maken. Ik moet voor 3200 euro 2 hele maanden werken. Heeft al iemand eens proberen uit te rekenen wat deze oplichter binnen krijgt voor zijn niet in bezit zijnde caravans elke week ?? Onvoorstelbaar !! Waar blijven de mensen die betaald hebben met hun verhaal en aangifte bij de Politie. Ook al heb je het idee dat het weinig zin heeft, bij veel aangiftes MOETEN zij iets ondernemen en kunnen het niet langer negeren. Er is nog genoeg te doen. Blijf wakker en trap er niet in.
Wilma van Stiphout.

Ceau

Bericht door Ceau »

Beste mensen,

Ook ik heb gelukkig gegoogled en ben er achter gekomen dat het allemaal fake is, dank daarvoor.

Advertentie op Marktplaats heeft / had de titel "Harley Davidson Fat Boy Softtail bj-1999‏"

Zie hier zijn reactie

Ik heb een paar foto's van de motor bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://www.vehicle1234.byethost9.com/Ha ... OYSOFTTAIL
Deze motor is in perfecte staat,altijd dealer onderhouden, onderhoudsboekjes ter inzage.
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de motor, dit is geen enkel probleem.
Ik kan de motor naar je toezenden, je hebt 5 dagen om de motor te testen, voordat ik m'n geld krijg.
De prijs van deze motor 3.600 euro, en de verzendkosten zijn 200 euro (ik betaal de helft van de verzendkosten)
De prijs incl verzendkosten zijn 3.700 euro.
Ik verkoop het voor een zeer lage prijs omdat ik naar het buitenland moet vertrekken voor mijn werk.
Als je enige vragen hebt stuur een e-mail.
PS: Please reply me in English, because I don't speak dutch. My wife is helping me to write you this e-mail. She can speak dutch and she will leave the country tomorrow. She will go in the USA

--
Regards ,
Mark Thompson ,
Crow Road 12,Glasgow, UK

j smits

Bericht door j smits »

ja hij is weer bezig hij bied nu een harley aan op markt plaats we hadden bijna in getrapt we werden achterdochtig maar dank zij opgelicht side zijn we gered dus let op hij is weer aktief en hij is dom genoeg om dezelfde gegeven te gebruiken

Wilma van Stiphout

Ik ben blij dat door deze site jullie er achter zijn gekomen dat het niet waar is allemaal. Te mooi om waar te zijn: Is meestal ook niet waar !!!!
Ik heb trouwens vanmiddag gezien dat Marktplaats is veranderd en dat er bij de namen van de aanbieders nu vermeld hoelang deze persoon al actief is op Marktplaats (en dus bekend bij Marktplaats). Misschien dat dit meer zekerheid biedt voor aspirant kopers maar Mark Robinson is ook al een hele poos actief op Marktplaats zij het onder andere prachtig klinkende Hollandse meisjesnamen als aanbieders van caravans. Hoe zal dit nu verder gaan ?
Gelukkig hebben jullie voor de motor nog niets betaald.
Wilma

j smits

Bericht door j smits »

nee we zijn blij dat we niet er op in gaan maar dat de politie er niets aan doet als ze info willen hij stuurd ons nog steeds mail en we houden hem lekker aan het lijntje ha ha ha haha

m jongsma

Bericht door m jongsma »

hallo

ben blij dat ik nog even weer ge googled heb want inderdaad ik heb ook reaktie van deze man gehad en op de fendt caravan.
Vervolgens gaat het met een shipping idee en weg is dan je geld helaas voor hem hebben wij geen geld over gemaakt .
Lees onder staan de mail maar je zou zeggen EEN WERELD DEAL.

First of all thank you for replying in English .Right now i am at my work and i can't use the phone .
The caravan is a dutch caravan , registered in Holland,with dutch plate numbers(as you can see in the photos), so you don't have to pay import taxes.The caravan is in perfect condition ,and has no problems, no damage, has never suffered any accident.You will receive all the accessories of the caravan(tent,pots,chairs,tables,kitchen tools,everything everything).
My brother told me about a Triple party shipping company that offers a safe and reliable shipping service .This service is special and i will explain you why. The method can be explained in few steps :
** I (seller) will go with the caravan to the shipping company and leave the caravan with all the necessary documents to them . After the caravan is in their custody they will contact you and give you a tracking number.
You (the buyer) will have to deposit the money to the third party company as guarantee by bank.
** After the payment will be confirmed by the company , the shipping will start and you will receive the caravan in 2-3 days.(you will receive the caravan at your address)
** You will have 5 testing days to check/drive/test the caravan in every way you wish .
** After the 5 testing days are over ,you will be contacted by the shipping company and asked if the caravan is in good condition as you expected,and if you choose to buy it.After that i will receive the money and our deal is completed.
If after the 5 testing days you decide not to buy the caravan(no questions asked),you will receive all your money back,and the caravan will be sent back to me on my expense.
I forgot the name of this shipping company ,but i will ask my brother again and i will e-mail you back with details,and the shipping company's website .
I like very much this method.What do you think about this way ?

Zo gaat het dus, ben benieuwd of dit door kan gaan zo .
Heb nog contakt met hem laat hem nog even zweten

martin

Wilma van Stiphout

J. Smits en Martin Jongsma zodat er nog meer informatie vrij komt. De bankgegevens zijn bijvoorbeeld heel belangrijk. Gebruikt hij nog steeds de naam George Chiriac om het naar over te maken op de ik geloof Caixa bank in Spanje of heeft hij een andere naam en andere bank. (weet nu niet zo snel hoe de bank heet waar ik naar heb overgemaakt, ligt beneden) maar ben wel heel benieuwd. En natuurlijk straks aangifte doen van bijna oplichting. De politie moet hier toch iets mee doen lijkt mij !!
Ik ben in ieder geval blij dat jullie op tijd gewaarschuwd zijn ! Blijf "dom" en houd ons op de hoogte !!
Groet,
Wilma

martin t

Bericht door martin t »

Ook wij hadden gereageerd op de advertentie voor een Hobby 460 easy. En wij hebben tot het in depot zetten van, in ons geval € 3900,--, contact gehad met Mark Thompson en zijn verhaal over Tina. Gelukkig hebben ons op tijd gerealiseerd dat de vraagprijs voor zo'n caravan niet reeel is. Wij hebben nog wel een email gestuurd naar de maatschappij die in de mail werd vermeld. Een antwoord is hierop nooit gekomen en ook geen reactie meer van Mark Thompson. Jammer dat zo iemand zijn gang kan blijven gaan.

yellowboy97

Bericht door yellowboy97 »

Hallo mensen ,

Wij zijn er ook bijna ingetrapt,maar kwamen er nog net op tijd achter .
Door dat we gegoogeld hebben en de Heer Thompson hier weer terug vonden . :evil:

From: Mark Thompson
Sent: Monday, August 24, 2009 5:17 PM
Subject: Hobby 520 TMF DeLuxe bj-2008

Ik heb een paar foto's van de caravan bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://www.vehicle1234.byethost9.com/Hobby520TMFDeLuxe
Deze caravan is in perfecte staat.
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de caravan, dit is geen enkel probleem.
Ik kan de caravan naar je toezenden, je hebt 5 dagen om de caravan te testen, voordat ik m'n geld krijg.
De prijs van deze caravan 4.900 euro, en de verzendkosten zijn 200 euro (ik betaal de helft van de verzendkosten)
De prijs incl verzendkosten zijn 5.000 euro.
Ik verkoop het voor een zeer lage prijs omdat ik naar het buitenland moet vertrekken voor mijn werk.
Als je enige vragen hebt stuur een e-mail.
PS: Please reply me in English, because I don't speak dutch. My wife is helping me to write you this e-mail. She can speak dutch and she will leave the country tomorrow. She will go in the USA

Regards ,
Mark Thompson ,
Crow Road 12,Glasgow, UK

2de mail

Van: Mark Thompson ([email protected])
Verzonden: woensdag 26 augustus 2009 10:26:05

Dear Fam.
First of all thank you for getting in contact with me .
The caravan is a dutch caravan , registered in Holland,with dutch plate numbers(as you can see in the photos), so you don't have to pay import taxes.The caravan is in perfect condition ,and has no problems, no damage, has never suffered any accident.You will receive all the accessories of the caravan(tent,pots,chairs,tables,kitchen tools,everything everything).
My brother told me about a Triple party shipping company that offers a safe and reliable shipping service .This service is special and i will explain you why. The method can be explained in few steps :
** I (seller) will go with the caravan to the shipping company and leave the caravan with all the necessary documents to them . After the caravan is in their custody they will contact you and give you a tracking number.
You (the buyer) will have to deposit the money to the third party company as guarantee by bank.
** After the payment will be confirmed by the company , the shipping will start and you will receive the caravan in 2-3 days.(you will receive the caravan at your address)
** You will have 5 testing days to check/drive/test the caravan in every way you wish .
** After the 5 testing days are over ,you will be contacted by the shipping company and asked if the caravan is in good condition as you expected,and if you choose to buy it.After that i will receive the money and our deal is completed.
If after the 5 testing days you decide not to buy the caravan(no questions asked),you will receive all your money back,and the caravan will be sent back to me on my expense.
I forgot the name of this shipping company ,but i will ask my brother again and i will e-mail you back with details,and the shipping company's website .

I like very much this method.What do you think about this way ?

3de mail
Van: Mark Thompson ([email protected])
Verzonden: donderdag 27 augustus 2009 11:24:19

I just found out the name of the shipping company i told you about . Is Quick-Transport.tk .
You can read all about it on www.Quick-Transport.tk/safe-exchange.php .Quick-Transport will check the caravan before ship it to you, to check if it's in good condition,and if it has all papers in order.( Quick-Transport will help you get the caravan registered to your name)
This service is perfect for us because we are both protected.
The buyer (you) is protected because you will deposit the money to the shipping company's account and they will keep the money until the transaction ends. Quick-Transport will give the money to the seller (me) only when the buyer (you) receives,tests,and approves that the caravan is in good condition.
The seller (me) is protected because the shipping company makes sure that no transport will start until the buyer will not deposit the money into the shipping company's account.
You can ask them any question on the website : www.Quick-Transport.tk/contacts.php

If you agree my price and terms then give me your full name and address and I can start the shipping.

En de deze oplichter moet gepakt worden !!!!
Zo zie je maar waar google goed voor is :D
En natuurlijk de oplettenden mensen ,zo help je elkaar SUPER gewoon :)
Heel erg voor degene die hun geld kwijt zijn ,we waren het gelukkig optijd achter.

Groetjes Tineke

Wilma van Stiphout

hebben en er dus op tijd zijn achter gekomen dat het oplichting betreft. En ja, deze oplichter moet gepakt worden, daar moeten wij met z'n allen ons best voor doen. Kan alleen maar hopen dat er niet al te veel mensen toch hebben betaald voor een prachtige caravan die zij nooit gaan krijgen. Opletten weer dit weekeinde !! Marktplaats is veranderd en dit maakt het misschien voor deze oplichter wat moeilijker om de advertenties weer te plaatsen.
Dank voor jullie bericht !
Wilma

Deuze

Bericht door Deuze »

Via een advertentie op Markplaats heb ik ook bij " Mark Thompson " op een Harley gereageerd..
Na het standaard e.mailverkeer heb ik, ter controle, hem gemaild dat ik naar Glasgow wilde komen om zelf de motor te halen. Hierna geen enkele reaktie meer ontvangen.
Tip: Het opvragen van een copy van het kenteken bied geen enkele garantie op zekerheid omdat in sommige gevallen de oplichters zelf in bezit zijn van een copy van het kenteken.
De shippingcompany, in dit geval Quick Transport, is een gefingeerd bedrijf van Mark Thompson. Het geld wat naar dit bedrijf wordt overgemaakt vloeit rechtsstreeks in de zakken van deze rasoplichter.
Ik ben het met jullie eens dat deze parasiet z.s.m. moet worden aangepakt.

taatje

Bericht door taatje »

ook wij hebben contact gezocht mbt tot een te koop aangeboden Harley. In de mail stuurt "Mark" ons meerdere foto's van de Harley. Op 1 van deze foto's is een kentekenplaat op de motor te zien: MZ-26-XX. Misschien staat de motor wel op naam van de zgn " Mark" of is de van-niets-wetende eigenaar zo op te sporen. Wij zijn er in ieder geval niet ingetrapt!!!

Wilma van Stiphout

Maar let op ! Gisteren stond er op de vernieuwde Marktplaats toch weer een advertentie van een HOBBY 460 Easy de Luxe, bouwjaar 2003 voor 3.800,-- euro. Geplaatst in Amsterdam en als kenmerk TOPCARAVAN. Helaas was ik net te laat om de naam nog te kunnen lezen omdat de advertentie toen ik hem opvroeg al niet meer bestond. Door Marktplaats al verwijderd misschien. De advertentie was al wel 32 x bekeken dus ik hoop dat er niemand intrapt !! Toch weer he !! De rat :twisted: Ga zo weer ff speuren op Marktplaats bij HOBBY, FENDT en KNAUS caravans. Laat wel weten als ik weer iets heb gevonden.
Wilma

Wilma van Stiphout

HOBBY 460 Easy de Luxe, bouwjaar 2003, kenteken WH-RZ-96 geplaatst door Sabina, Amsterdam voor 3.800,-- op zaterdag 29 augustus om 16:27 uur.
Deze caravan moet weg wegens omstandigheden, voor meer informatie mail sturen.
Hij staat ook in het kader "van onze verkopers" en is wederom gemarkeerd als "TOPCARAVAN". Advertentienummer 275151257.
Ik heb Marktplaats inmiddels al vele malen een mail gestuurd. Sabina, Amsterdam is volgens Marktplaats 1 dag actief op Marktplaats.
Wilma

Deuze

Bericht door Deuze »

taatje schreef:ook wij hebben contact gezocht mbt tot een te koop aangeboden Harley. In de mail stuurt "Mark" ons meerdere foto's van de Harley. Op 1 van deze foto's is een kentekenplaat op de motor te zien: MZ-26-XX. Misschien staat de motor wel op naam van de zgn " Mark" of is de van-niets-wetende eigenaar zo op te sporen. Wij zijn er in ieder geval niet ingetrapt!!!
Deze foto's zijn gewoon via een niets wetende eigenaar van Internet gehaald.

Gesloten