LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mark Robinson/Mark Thompson heet nu 31/08/09 Patrick Taylor

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Wilma van Stiphout

Mark Robinson/Mark Thompson heet nu 31/08/09 Patrick Taylor

Bericht door Wilma van Stiphout »

Dat was mij in eerste instantie niet opgevallen maar in het bericht van Jos zag ik deze naam opeens. Dat is snel en niet opvallend !! Ben benieuwd met welke naam hij binnenkort weer komt.
Dat weten wij nu: Patrick Taylor
Wilma[
Laatst gewijzigd door Wilma van Stiphout op 31-08-2009 22:01, 2 keer totaal gewijzigd.

it's me

Re: Mark Robinson/Mark Thompson heet nu 31/08/09 Patrick Taylor

Bericht door it's me »

Jullie snappen het al. Ook ik ben met "Mark Thompson" in contact gekomen. Hobby 460 easy de luxe. Advertentie stond op Marktplaats met als contactnaam "Tina" en woonplaats Vlissingen. De foto's zijn gewoon van "Campercaravan" gepikt.
De brieven zijn precies zoals eerder door diverse personen is gemeld.
- vertrek naar buitenland
- vrouw die wat nederlands kan maar naar de USA is vertrokken
- reageren svp in engels etc etc.

De correspondentie tussen Mark Thompson en mij staakt momenteel even. Waarschijnlijk omdat ik om een copie van het kentekenbewijs van de caravan heb gevraagd.

EEN EERSTE KLAS OPLICHTER !!! :evil:

Wilma van Stiphout

doorgeven aan de politie. Misschien kunnen zij er iets mee. Ik ben in ieder geval al heel gelukkig :D dat ik misschien door mijn verhaal en dat van anderen "you" heb kunnen behoeden voor het doen een betaling.
Slim 8) om een copie van het kentekenbewijs te vragen !!! Heeft hij NATUURLIJK helemaal niet :oops: . Hoop nog meer van je te lezen.
Groet,
Wilma

Wilma van Stiphout

weer aangeboden sinds vrijdag 7 augustus. Berichten gestuurd aan Marktplaats "Haal die advertenties er af, betreft oplichting" en zaterdag staan ze er weer op. Ik word er niet goed van. Inmiddels al weer bijna 500 hits. Hoeveel mensen gaan hiermee verder en zullen ook daadwerkelijk aan het transportbedrijf betalen voor een caravan die nooit geleverd wordt ??
Hieronder mijn berichten aan Maktplaats van vrijdag en ongeveer dezelfde weer verstuurd op zaterdag !
Klant (Wilma van Stiphout(leeg)) - 07-08-2009 21:44
Advertentie nr. 270096578 Hobby 520 TMF de Luxe bouwjaar 2008, kenteken: 99-WB-LS door Hilda uit Delft Zuid Holland wordt aangeboden voor ? 4.900,-- . Dit is ONMOGELIJK. Het betreft hier weer de oplichter Mark Robinson of Mark Thompson waarover ik u al weken bericht. SVP de betaler van de kosten voor "Topcaravan" achterhalen en doorgeven aan Politie Haaglanden, bureau Zoetermeer. In ieder geval deze advertentie zo spoedig mogelijk verwijderen !!!
Wilma van Stiphout

Klant (Wilma van Stiphout(leeg)) - 07-08-2009 21:49
Advertentie nr. 270095188 Hobby 540 UL Exclusive bouwjaar 2004 niet met zichtbaar kenteken geplaatst wordt aangeboden door Alida uit Vlissingen Zuid Holland voor ? 4.100,-- . Dit is ONMOGELIJK. VEEL TE LAGE PRIJS VOOR EEN DERGELIJKE CARAVAN ! Het betreft hier weer de oplichter Mark Robinson of Mark Thompson waarover ik u al weken bericht. SVP de betaler van de kosten voor "Topcaravan" achterhalen en doorgeven aan Politie Haaglanden, bureau Zoetermeer. Zie ook Oplichting.nl bij Patrick McBurney, Mark Robinson of Mark Thompson onder personen die niet in een andere categorie vallen. In ieder geval ook deze advertentie zo spoedig mogelijk verwijderen !!!
Wilma van Stiphout

Simone03

Bericht door Simone03 »

Deze Mark gebruikt dus nog steeds de naam Mark Thompson.
Mijn schoonouders stonden op het punt er in te trappen , gelukkig loopt het allemaal goed af door deze pagina van Opgelicht, pfff
Het email contact is vandaag voor het laatst geweest, ik heb om diverse bedrijfsnummers gevraagd van de derde - het verscheeps bedrijf, waarschijnlijk stopt hiermee het contact omdat die er natuurlijk niet zijn.......... :twisted:

Hieronder enkele mailtjes, waaraan u het herkent:

Date: Mon, 3 Aug 2009 20:06:59 +0300
Subject: Hobby 460 Easy Bj.2003
From: [email protected]

Ik heb een paar foto's van de caravan bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://www.vehicle1234.byethost9.com/Hobby460Easy
Deze caravan is in perfecte staat.
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de caravan, dit is geen enkel probleem.
Ik kan de caravan naar je toezenden, je hebt 5 dagen om de caravan te testen, voordat ik m'n geld krijg.
De prijs van deze caravan 3.800 euro, en de verzendkosten zijn 200 euro (ik betaal de helft van de verzendkosten)
De prijs incl verzendkosten zijn 3.900 euro.
Ik verkoop het voor een zeer lage prijs omdat ik naar het buitenland moet vertrekken voor mijn werk.
Als je enige vragen hebt stuur een e-mail.
PS: Please reply me in English, because I don't speak dutch. My wife is helping me to write you this e-mail. She can speak dutch and she will leave the country tomorrow. She will go in the USA
Best Regards,

Mark Thompson

Date: Wed, 5 Aug 2009 20:33:24 +0300
Subject: Re: Hobby 460 Easy Bj.2003

Hello Fam Holtdijk,

First of all thank you for replying in English .
The caravan is a dutch caravan , registered in Holland,with dutch plate numbers(as you can see in the photos), so you don't have to pay import taxes.The caravan is in perfect condition ,and has no problems, no damage, has never suffered any accident.You will receive all the accessories of the caravan(tent,pots,chairs,tables,kitchen tools,everything everything).
My brother told me about a Triple party shipping company that offers a safe and reliable shipping service .This service is special and i will explain you why. The method can be explained in few steps :
** I (seller) will go with the caravan to the shipping company and leave the caravan with all the necessary documents to them . After the caravan is in their custody they will contact you and give you a tracking number.
You (the buyer) will have to deposit the money to the third party company as guarantee by bank.
** After the payment will be confirmed by the company , the shipping will start and you will receive the caravan in 2-3 days.(you will receive the caravan at your address)
** You will have 5 testing days to check/drive/test the caravan in every way you wish .
** After the 5 testing days are over ,you will be contacted by the shipping company and asked if the caravan is in good condition as you expected,and if you choose to buy it.After that i will receive the money and our deal is completed.
If after the 5 testing days you decide not to buy the caravan(no questions asked),you will receive all your money back,and the caravan will be sent back to me on my expense.
I forgot the name of this shipping company ,but i will ask my brother again and i will e-mail you back with details,and the shipping company's website .

I like very much this method.What do you think about this way ?

Regards,
Mark

Date: Sat, 8 Aug 2009 23:58:54 +0200
Subject: Re: Hobby 2003 G Holtdijk

I just found out the name of the shipping company i told you about . Is Extra-Logistics.tk .
You can read all about it on www.Extra-Logistics.tk/safe-exchange.php .Extra-Logistics will check the caravan before ship it to you, to check if it's in good condition,and if it has all papers in order.( Extra-Logistics will help you get the caravan registered to your name)
This service is perfect for us because we are both protected.
The buyer (you) is protected because you will deposit the money to the shipping company's account and they will keep the money until the transaction ends. Extra-Logistics will give the money to the seller (me) only when the buyer (you) receives,tests,and approves that the caravan is in good condition.
The seller (me) is protected because the shipping company makes sure that no transport will start until the buyer will not deposit the money into the shipping company's account.
You can ask them any question on the website : www.Extra-Logistics.tk/contacts.php

If you agree my price and terms then give me your full name and address and I can start the shipping.

Zoals u hierboven allemaal kunt lezen, wees gewaarschuwd!!

Wilma van Stiphout

de mailtjes zijn HEEL herkenbaar.
Hij is nog steeds aan het adverteren zoals je wel gelezen zult hebben en niemand die er iets aan doet. Dit is behoorlijk frustrerend kan ik je zeggen. Hoeveel mensen (zoals ik) zullen wel betalen en naderhand zonder de beloofde prachtige caravan en een dikke kater op de bank zitten kwaad te zijn omdat zij zo dom geweest zijn. Heel blij dat deze site in ieder geval ook jouw schoonouders voor een dergelijke ellende heeft behoed. Aangifte doen bij politie zal misschien toch wel helpen. Als de mails en foto's van de caravan nog beschikbaar zijn: zeker doen !
Groet,
Wilma

jilles24

Bericht door jilles24 »

Wat ben ik blij dat ik nog net op de valreep op de site opgelicht ben gekomen. Stond op het punt om tot aankoop van een caravan over te gaan. Ik had de naam Mark Thompson al gegoogled maar het enige wat ik kreeg te zien waren sites over een bbc directeur. Toen het eerste deel van zijn email adres gegoogled en wat blijkt een oplichter. Bedankt voor alle waarschuwingen het had ons een hoop geld gekost!

Jacqueline

Wilma van Stiphout

Van: wtalen
Aan: Wilma van Stiphout
Geplaatst op: 12-08-2009 14:08
Onderwerp: opgelicht door Mark Robinson
Hallo Wilma,

Helaas! lees ik nu pas je bericht op opgelicht. Wij zijn ook opgelicht voor 3.500,--
Exact hetzelfde verhaal! Wij vroegen hem nog of er spiegels bijzaten en een disselslot en ja dat zat er allemaal bij. Hij stuurde nog "i am sure you love it" ik dacht nog nou wat aardig.... te mooi om waar te zijn. Te mooi om niet waar te zijn!! Gister ontvingen we van grand-cargo nog een mail of we nog 1.000,-- over wilden maken omdat ze problemen hadden bij de douane. Wij begrepen er niks van douane, wij de douane gebeld die zeiden al niet overmaken dit klopt niet. De douane heeft hier niks mee van doen. Sinds we hun dit terug stuurden en naar de Mark Robinson is de lijn "dood". Toen ik ging googlen kwam ik op de site opgelicht en las exact hetzelfde verhaal dat ie zijn broer nog ff moest vragen hoe die shipping company heette enz.
Hoe konden we zo stom zijn. Bij toeval kwamen we erachter dat exact dezelfde caravan in ons geval de Fendt 470 TF 2001, ook op marktplaza.be wordt aangeboden. Dat vonden we wel vreemd maar, we dachten nog dat is zeker die broer die m via België probeert te verkopen.

We schamen ons echt naar! Hadden we dit maar eerder gevonden. We zijn een ervaring rijker maar heel wat euro's armer.

Schrale troost dat we er niet als enige ingetrapt zijn.

Wilma van Stiphout

Het vorige bericht werd mij gestuurd door een familie die ook is opgelicht en wel voor 3.500 euro. Hieruit blijkt dat dezelfde oplichter ook op Marktplaza.be adverteert. Misschien ook wel in Duitsland. Hoe is het toch mogelijk dat niemand hier iets aan doet :shock: ?? Mischien dat een uitzending op TV door TROS RADAR nog meer mensen wakker kan schudden en dat gedupeerden daadwerkelijk aangifte doen bij de Politie. Met heel veel aangiftes (er zijn waarschijnlijk ook heel veel gedupeerden) MOET de politie wel stappen ondernemen. Dit probleem is bij het RDW, Politie, Recherche en Justitie al bekend maar er GEBEURT NIETS. Dus: Doe aangifte. Zet je schaamte opzij en doe iets.
Gedupeerden zijn te goed van vertrouwen geweest. Dit siert hen. Degene die zich ECHT moet schamen kan gewoon zijn gang gaan :twisted: ! Heel frustrerend.
Wilma

Wilma van Stiphout

die geplaatst zouden kunnen zijn door Mark Robinson alias mark Thompson. Misschien is hij nu zelf met een caravan die niet van hem is op vakantie ?? Wrang grapje !
Hopelijk heeft Marktplaats het nu eindelijk door na mijn niet aflatende stroom mailtjes van vorig weekeinde waarin ik behoorlijk boos was ook op Marktplaats omdat zij duidelijk niet opletten ? Ik hoop maar dat de caravanhandel hiermee van de baan is maar hij gaat volgens mij nog wel steeds door met auto's en motoren en ook in Belgie (zie eerdere berichten). Blijf wakker mensen en als er een caravan verscheeptmoet worden vanuit engeland eerst googelen. Vertel het ook aan zoveel mogelijk vrienden, familie en collega's zodat zoveel mogelijk mensen van deze manier van oplichting op de hoogte zijn ! Ik hoop dat er nog een TV uitzending aan gewijd gaat worden.
Groet,
Wilma

Wilma van Stiphout

wordt nu op Marktplaats aangeboden door Angela, Alkmaar voor € 4.900,--. Bouwjaar 2008. Dit is ONMOGELIJK.
Advertentienummer 273104501, aan Marktplaats reeds een mail gestuurd.
Ga hier niet op in en betaal zeker geen 4900 euro voor een caravan die u echt nooit gaat krijgen. Mark Robinson of Thompson zal uw reactie beantwoorden en melden dat de caravan in Engeland is, dat zijn vrouw morgen vertekt naar USA en of u in engels wilt antwoorden. De caravan zal via een Shipping Company naar Nederland komen en u heeft 5 dagen om hem te testen en te keuren. U wordt verzocht het geld over te maken naar de zeer "betrouwbare" third party zijnde de shipping company die echter niet bestaat maar waar wel een site van is waarop u echter niet kunt doorklikken. Hij moet z'n broer even vragen wat de naam van de shipping company is. PURE OPLICHTING !!
De caravan wordt NOOIT geleverd en u bent uw geld gewoon kwijt. TRAP ER NIET IN !
Wilma

it's me

Bericht door it's me »

LET OP.
Hij staat weer op marktplaats met een Hobby 540 TMFvan 2008 voor € 4900,-.
Hoe is het mogelijk dat dit steeds weer opnieuw kan gebeuren.
Marktplaats doe er iets aan!!!!!!!!
Politie doe iets.
De kranten staan vol met oplichters maar deze Mr. Mark Thompson, alias Robinson etc. kan gewoon doorgaan.

De vorige contacten die ik heb gehad betreffende een Hobby 460 voor € 3800,- zijn gestrand. Mr. Thompson stuurde een "vals" kentekenbewijs. Helemaal compleet met chassisnummer en al maar het watermerkje links boven ontbreekt. Nu gevraagd om het persoonsbewijs (deel waar de naam van de huidige eigenaar opstaat). Niets meer gehoord.

Lezers let aub op en waarschuw zo veel mogelijk mensen.

Ik heb trouwens het idee dat achter deze naam geen Engelseman schuilt. Zijn Engels is te Nederlands.

Wilma van Stiphout

(Wilma van Stiphout(leeg)) - 22-08-2009 18:19
Hallo Marktplaats, zitten jullie weer te slapen ???
Angela, Alkmaar op 22/08 om 18:08 u geplaatst advertentie voor HOBBY 520 TMF de Luxe bouwjaar 2008 voor 4.900,-- euro met kenteken 99-WB-LS heb ik u ook donderdag 20/08 al gemeld is PURE OPLICHTING. Verwijder deze advertentie. Is een TOPCARAVAN en hiervoor moet betaald worden. Wie is de betaler van deze kosten. Stop deze oplichter nu toch eens. Ik denk er over het Ministerie van Financien het falen van Marktplaats te melden. Keer op keer worden jullie gewaarschuwd en er GEBEURT NIETS !! Deze oplichting kan gewoon doorgaan. Het MOET gestopt worden en Marktplaats heeft hier een groot aandeel in. Licht toch de politie eens in !
Wilma van Stiphout.

en

Hallo Marktplaats, wakker worden !!!
Melanie, Alkmaar op 22/08 geplaatst om 13:41 uur. TOPCARAVAN FENDT TF 470 kenteken WD-DJ-12 voor 3.400,-- is PURE OPLICHTING. Deze caravan heb ik begin juli al "gekocht" voor 3.200,-- en nooit gekregen. Sindsdien is deze caravan al verschillende malen aangeboden op Marktplaats en zijn velen gedupeerd door deze oplichter. Toch kan hij nog steeds adverteren. ONGELOOFELIJK. Verwijder deze advertentie. Is een TOPCARAVAN en hiervoor moet betaald worden. Wie is de betaler van deze kosten. Stop deze oplichter. Aan wie kan ik het falen van Marktplaats melden. Keer op keer worden jullie gewaarschuwd en er GEBEURT NIETS !! Deze oplichting kan gewoon doorgaan. Het MOET gestopt worden en Marktplaats heeft hier een groot aandeel in. Licht toch de politie eens in !
Wilma van Stiphout.
[/b]

Hugo

Bericht door Hugo »

Hij is nu weer bezig onder de naam Mark Robinson
Ik had gereageerd op een advertentie van een motor die erg goedkoop was
Daar heb ik op gereageerd en het was precies hetzelfde verhaal zo als bij de rest
Hij was in Engeland en wilde de motor wel verzenden
Ik vertrouwde de zaak niet en heb toen ook eens gekeken op internet of ik meer info kon vinden
En ook ik kwam hier terecht
Ben blij dat ik niks betaald heb

Koster21

Bericht door Koster21 »

Hallo iedereen, als ik dit alles zo lees dan begrijp ik goed waarom ik wel zo'n sufferd ben geweest en erin ben getrapt! Een mooie Hobby 460 voor maar 3800 euro is gewoon te mooi om waar te zijn maar je trapt er gewoon in. Net zoals ik dus. Mensen pas dus op voor de naam Mark Thompson uit Engeland! Is gewoon een gore oplichter eerste klas!

Gesloten