LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe je Nigeriaanse praktijken kunt saboteren

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
419 bait

Hoe je Nigeriaanse praktijken kunt saboteren

Bericht door 419 bait »

Dit soort mafia achtige praktijken zijn al heel oud!
Kijk eens op 419 scam bait!
De bedoeling is daar juist de mensen (oplichters) maanden bezig te houden,vraag steeds om hun ID en stuur nooit die van jou(anders maken ze daar weer misbruik van)
Ik laat ze maanden steeds een ID sturen en dan weer ineens ga ik naar buurland Ghana voor werk en wil ze daar laten komen(wat ze nooit doen) Dan beloof ik weer via western union te storten en dan breek ik mn been waardoor het ff kan duren voordat ik weer mag rijden.
Ik vraag ze dan om een rekeningnr om het via bank te doen...en als dan er een andere naam staat dan wil ik daar weer een ID van.Als je goed kijkt zijn die altijd mooi gefotoshopt!
Altijd laat op Vrijdag zg storten want het weekend zit er tussen,en natuurlijk vragen ze waar het geld blijft daarna.
Altijd geduldig blijven en weer zeggen dat de betaling teruggekaatst is...geef de bankmanager maar de schuld dat die de rekening niet vertrouwde....en laat ze na 2 keer een andere rekeningnr geven ,wat altijd weer een andere naam is(ook weer met ID)
Ondertussen krijgt iedereen geld daar van elkaar voor de rekeningnummers beschikbaar stellen en jij blijft altijd lachen en pakt de bedriegers zo terug!
Ga nooit naar naar ze persoonlijk en stuur nooit je echte gegevens en zeg dat je naam anders is dan de Email
Noem jezelf desnoods K.Uttenkop bijv want weten zij veel??
Mochten jullie vragen hebben mail me gerust want ik ben al zo een 2 jaar bezig met advies van 419 bait de engelse website.Zo pak je bedriegers aan want justitie en politie staat hier toch machteloos :P :twisted: :twisted:

vliegenderob

Re: Hoe je Nigeriaanse praktijken kunt saboteren

Bericht door vliegenderob »

ik doe ongeveer hetzelfde , al jaaaaarenn met dat verschil dat het altijd Russen waren die via de niet meer bestaande voor ouderen bestemde site "Goed en Wel' anderen aanschreven. Vaak ging ik, als het een persoonlijke brief was, soms via de vertaalmachine vertaald in het Nederlands maar meestal in het Engels, in op de gestelde vragen en soms werden er enkele brieven gewisseld met hele mooie foto's van vrouwen waarin meest al na de tweede of derde brief de afzendster, altijd 27 jaar, verliefd op me was geworden en leeftijd of afkomst niet belangrijk vond. Vaak kwamen de brieven uit Petersburg, en daar heb ik een vriend, althans collega zendamateur, wonen. Toen eens een "verliefde" dame de straat en soort winkel, schoenenwinkel, noemde heb ik die zendamateur die dat wel leuk vond, daar heen gestuurd. Er was inderdaad een schoenenwinkel maar er werkte geen jongedame van 27 jaar. Ik schreef dat ik die winkel kende omdat ik daar eens laarzen had gekocht, van het type en prijs dat die vriend gespot had in de etalage, maar haar nooit gezien had! Zij: wanneer was dat? IK: tijd genoemd, zij: ja klopt, mijn moeder was toen ziek en ik ben een week naar haar geweest en een vriendin heeft het toen overgenomen. De beschrijving van die vriendin klopte wél met de dame die daar stond! We hadden dus een klik, dacht zij, want later schreef dat ze die ochtend voor dat ze naar de winkel ging, "even" naar het consulaat van Nederland was geweest om te vragen wat een visum kostte. De reis wilde ze zelf betalen maar zag graag de kosten,€475,00, door mij voldaan. Het dichtsbijzijnde consulaat omgeving Petersburg is Moskou, 600 km. Daar ga je dus niet even voor dat je naar je werk gaat heen! Omdat ik in Petersburg ben geweest (Ik kan je een bezoek aanraden) met mijn vliegtuig(je) ben ik daar bekend, zeker op het vliegveld en stelde voor om af te spreken bij dat leuke restaurantje, de Irish pub, vlak naast Mc. Donalds en dan kon ze met mij terugvliegen naar Nederland, geen reiskosten en geen visumkosten. Nooit meer iets van gehoord !

Gesloten