LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] help plz weet niet hoe of wat

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
dennisdb

help plz weet niet hoe of wat

Bericht door dennisdb »

ik heb een vraagje (denk antwoord al te weten )
ik heb via een dating site iemand ontmoet (die zich voor doet als backy smit) alleen ze zegt dat ze vast zit in een hotel in nigeria (en dat ze er niet weg kan o der rekening te betalen) heb hier haar email gepost en heb de zogenaamde rekening er onder staan (zo ver ik denk zogenaamd ofcorse)

hier de email van haar :

Hello..how are u doing i will like to tell u what my problem is if u can help me ut of here but one promise i will tell u b4 tell u what the problem is ....u will never regret that u did..if u help me out of here ....we have alot in common after helping me out of here ....................welll I wish i had a man like u in my life that could care to know about someother people's problems,i would have love to meet you but due to some reasons i will not be able to meet you.but i will tell u..... when i was in Fl i met a guy called Segun he told me that he will like to buy some of my computers bcoz i'm into selling of computers.. so i was happy... he told me that he has a company which he will be seting up a business there in a country called Nigeria... so i was happy that he will be buying some one my computers without knowing that he has a bad plan for me ....so i put all my belonges together and get myself an arround ticket.... so i came down here with the guy when we got to the Airport here in nigeria he asked to stay in an hotel with him the name of the hotel is called MAY DAY GUEST HOTEL . so i did he told me that he lives about 40Killometer form the Airport that we sholud stay in the hotel..that when the day break that we will both go to his house together so i did.. without knowing that there is a bad plan for me ..........it's was 5a.m in the morning when i woked up i clould not find the guy again so i went to the to the management and i was told that they saw him when he was leaveing with some bag's so ran inside back to see if my bag's are still there but i could not find them again. i was so sad when i discover that this was what the guy brought me here for to run away with my money ....now the hotel is asking me for there bill.that without there bill i can not go out of here that i will have to pay there bill before leaving there hotel and i do not have any money with me here which i can use to pay for the bill that is why...the management of the hotel as size my return ticket that on till i pay there hotel b4 they will give it back to me ....u sound so careing and nice to me i will love have u in life not only for u to help me out of this problem but we to be together after helping me out with the hotel bill... that is it all.. this i'm explaining to u happen recently ......

I dont know if u will like to help me out of here pls give me a reply now if u will like to help me out of her one promise i will made to u now is that if u can help me out of here that u will never regret that u did i promise u that u will be the one to pick me up at the nearest Airportto u. what is the name of the nearest Airport to u which u can pick me up after helping me out of here i will like u to come over to the airport and pick me up to ur resident home.. so if u will love to help me out with the bill pls let me know .so we can talk on more on how we gonna meet.....and u can call the hotel management on how to help me with the bill if u care to help me out of here and u can call them to comfirm all that i have try to explain to here in the email..tell them Becky Smith am in room 20 asked them on how to pay the bill this is the hotel number +2348057744669 you can call the hotel
----------------------------------------einde mailtje van becky---------------------------------------
dit is die van hotel

THE MANAGER
MAY DAY GUEST HOTEL
275 stephendale rd,
101005 LAGOS
NIGERIA
TEL:+2348057744669

Hello Mr Dennis
Compliement of the day to you Sir, Regarding your mail concerning the White lady in room 20 which name is Becky Smith she oweing us a bill of 475USD up to date below are the details of her bills;

LODGING.& FEEDING..............................$280
INTERNET...............................................$195
TOTAL.....................................................$475

HERE IS THE GUIDE LINE AND INFORMATIONS YOU NEED TO MAKE THE PAYMENT THROUGH WESTERN UNION MONEY TRANSFER WHICH IS THE ONLY MEANS OF TRANSACTING WITH US FROM OVER SEA YOU CAN CHECK THEIR WEBSITE (www.westernunion.com ) THEN SEND US THE FOLLOWING INFORMATION STATED BELOW;

SENDERS NAME:..........................(your name in full)
STATE:.........................................(your state)
COUNTRY:....................................(your country)
ZIP CODE:.....................................(your zipcode)
TEXT QUESTION: MY COLOUR
TEXT ANSWER: blue
RECIEVERS NAME: ADEOLU RAYMOND
STATE: LAGOS
COUNTRY: NIGERIA
ZIP CODE: 23401
WESTERN UNION MTCN:..................................
AMOUNT :$475...........

Sir, you are hereby advise to act fast because as the matter of fact the mangement has reached to conclusion to stop her feeding and the internet use.as we had earlier siezed her travel doument because of the bills And I want you to know that as soon as you get her Bills paid i will surelly help you to drive her down to the Airport so that she take the next Flight over to you .

Sir, you are hereby implored to send the money through any Western Union Money Transfer Store close to you that will be more faster than any means of Payment. and when done and the transaction is successfully, plz kindly e-mail me the all the necessary informations i need to cash the money i.e (1) SENDER'S NAME. (2) ADDRESS. (3) STATE, CITY, ZIPCODE. (4) AMOUNT SENT. (5) WESTERN UNION MONEY TRANSFER CONTROL # GIVEN TO YOU AT THE WESTERN UNION. as i have above stated. thank you for your understanding.

Adeolu Raymond

-------------------------------einde van hotel----------------------------------------------------------
ik heb zelf een idee dat het een oplichting begaat
heb dus wel de info van hotel opgevraagd maar hotel staat niet op een internet site of wat dan ook

daarom denk ik dus aan oplichting wil dus ook graag horen wat jullie er van zeggen (hebnog niets gedaan )

alvast bedankt
dennis

miepje

Re: help plz weet niet hoe of wat

Bericht door miepje »

Reageer daar maar niet op, ik krijg dagelijks van dit soort mail, allemaal oplichterij.

dennisdb

Bericht door dennisdb »

ga ik ook niet meer doen (heb via me werk het nagetrokken )

en alles zitten spelfouten in en de hotel heeft geen website en is niet bekend daaro bij lokale contacten

mostertpot

Bericht door mostertpot »

Beste Dennis, Hoe kan je twijffelen?
Voor mij is het duidelijk, gezien jouw twijffel, er nog velen zijn die hier in stinken. Overal waar mogelijk geld te halen is zijn de Nigerianen actief; het is jammer dat er door Radar niet veel meer aandacht aan besteed wordt. Ook op Marktplaats worden dagelijks honderden mensen opgelicht, gewoon omdat ze te weinig ervaring hebben en te goed gelovig zijn.
Succes met het vinden van een relatie: maar kies voor iemand die in ons land verblijft en een verblijfsvergunning heeft. En is het te mooi om waar te zijn, dan is het ook niet waar!
groet

H.M. Cremers

Bericht door H.M. Cremers »

Geachte lezer(es),

alles waar Nigeriaan of Nigeria in voorkomt moet meteen terzijde geschoven worden. Ikzelf kan er van meespreken, ik heb 12 jaar een relatie gehad met iemand uit Nigeria en het heeft de nodige lidtekens achtergelaten. Ik kan alleen maar zeggen .... blijf er ver vandaan of uit de buurt, want deze mensen gaat niets te ver als het om of met geld te maken heeft.

black lion

Bericht door black lion »

Hoi denis;
Kreeg dit onderwerp via mail binnen en reageer toch even je richting op.
Idd, zoals een aantal al zeggen zijn dit de scammers uit nigeria. Wees ten alle tijden alert op dit soort berichten. Vaak zie je ze meteen al en klik op verwijderen. Ik zelf heb er al diversen (boven de 100) ontvangen en mijn prullebak stroomt over.
Wat jij/u heeft ontvangen is slechts het topje van de ijsberg.

Gesloten