LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help, mijn schoonvader wordt financieel uitgekleed!

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
annabel1

Re: Help, mijn schoonvader wordt financieel uitgekleed!

Bericht door annabel1 »

Er is niets maar dan ook niets tegen te beginnen, wat een toestand.
Iedereen die de kans maar krijgt praat tegen mijn schoonvader in, hij word dan boos, hij geloofd alles nog steeds.
Weer een paar weken en een paar honderd euro verder hebben wij, de kinderen, afgesproken met elkaar na te denken om desnoods tot onder curatele stellen over te gaan. Al zal dat niet zo maar lukken.
Laatst hadden we hem bijna zover dat hij, nadat hij van mij enkele internetbevindingen uitgeprint had gekregen, zowaar even twijfelde..
Gebeld met http://www.fraudehelpdesk.nl daar werd ons verteld dat er op dit moment wel 100 van dit soort zaken bekend zijn bij hun, dat de slachtoffers alle realiteitszin hebben verloren, bij hun de alarmbellen uitgeschakeld staan en er gewoon niet tegen op te treden is.
Hij doet dit allemaal zelf, is verstandelijk in orde maar zo gehersenspoeld dat hij te vergelijken met iemand die in eens sekte zit. Die krijg je ook zomaar niet eruit.
Deze hele geld vraag, miljoenen aanbod oplichting is uiterst aktueel.
Daar staan we dan met onze goede wil, wij praten en praten, dan zoekt zo´n vrouw weer kontakt met hem en dan is al ons praten voor niets geweest, hij geloofd dan alleen nog hun.
Kan uit wanhoop zijn, als hij echt gaat beseffen dat ie opgelicht is dat hij dat niet aan kan. Voorlopig gaat t bergafwaards en ziet hij er uit als een uitgeknepen spons is hij 1 bonk zenuwen en vele kilo´s afgevallen. We zien alles aan en de machteloosheid gaat ook ons opvreten, nog even en zijn huisje is weg. Wat dan? Bij de bank, vrienden en familie staan hoge leningen.
Ik hoop dat andere mensen dit lezen en de signalen op tijd herkennen.
Het is het gedrag van een verslaafde junk !!
Hij praat iedereen geld uit zijn zakken, overtuigd van zijn eigen beleving kan hij andere mensen overtuigen hem geld te lenen !!
Hij MOET EN ZAL dat geld overmaken... alleen overmaken van geld geeft hem tijdelijk even rust !! dan kan hij even ademhalen, denkend dat t nu eindelijk goed komt en hij zijn uitgeleende centjes aan deze dame in Afrika terug krijgt ....echter is dit van korte duur... want dan komt het volgende verzoek om geld, dat MOET hij echt van zichzelf dan weer overmaken.. de drang naar rust zorgt ervoor dat hij dat doet, anders is alles voor niets gedaan en is hij zeker zijn geld kwijt.
Hoe krom kan een geest gaan werken van iemand die zo slim is.
Mensen let op de signalen !!!!
Grijp bijtijds in, wij namen het met een korrel zout en dachten dat hij zo dom niet zou zijn om........
Laatst gewijzigd door annabel1 op 06-05-2011 15:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Pennywise

Bericht door Pennywise »

De kans is zeer groot dat die blackberry gebruikt wordt om weer andere mannen op te lichten. Misschien zou je daar het gebruik eens op na kunnen kijken om zo bewijs te vinden.

annabel1

Bericht door annabel1 »

De gegevens van de BB liggen natuurlijk bij de vrouw hier ter plaatse, . ... ik weet dat je een BB op kan sporen via een code, maar dan zal deze eerst als gestolen/verlies opgegeven moeten zijn, in ieder geval de gegevens van die dingen moeten hebben.
Zal 1 ding zeggen, IK geef niet op, heb toch wat andere gegevens achterhaald en met hulp van derde gaan we deze uitzoeken.

Pennywise

Bericht door Pennywise »

Het contract staat op naam van je schoonvader. Hij betaald, dus hij zou dan de belgegevens op kunnen vragen.

annabel1

Bericht door annabel1 »

Pennywise
Juist, ik kan alle nummers nakijken/inkijken via inlog, maar omdat t op pa zijn naam staat kan je er niets mee, de rekening bedoel ik.
Ze zijn zo slim he die gasten, niks op eigen naam.
Wel de door hun gebelde nummers nakijken, maar wat dan nog ??
Ik weet dat ie besodemieterd word, hij nog steeds niet.
Hij geloofd niet dat 2 aardige lieve vrouwen hem om de tuin geleid hebben, dan sta je machteloos.
Zodra hij weer geld heeft zal hij weer overmaken vermoeden we...
We geven niet op !!!!
Bedankt voor je reaktie's, soms voel je je zo verdomd alleen staan in deze lijkt wel zinloze strijd.

Pennywise

Bericht door Pennywise »

De door hun gebelde nummers kunnen wel eens leiden naar andere mannen die net als je schoonvader besodemieterd worden. Breng ze met elkaar in contact en kijk dan nog eens of hij het niet geloofd als iemand hetzelfde verhaal verteld als hij.

annabel1

Bericht door annabel1 »

Mijn schoonpapa is wakker !! Mede dank zij de hulp van http://www.fraudehelpdesk.nl
drama volop... ongeloof...hoe kan mij dit overkomen...ze zijn zo aardig en lief ..... over de volgende stappen kan ik nu nog niets schrijven, maar geloof mij maar.... ^^&^*&*(&((
Eerst even Pa terug op pad zetten en dan ... naam en alles komt hierop te staan, er is een vermoeden van een nieuw slachtoffer van deze mensen en ik zal niet nalaten daarom de gevevens van betreffende oplichters hier te publiceren.
Maar eerst even hier prive de boel zien te redden.
WORD VERVOLGD.

annabel1

Bericht door annabel1 »

annabel1 schreef:Mijn schoonpapa is wakker !! Mede dank zij de hulp van http://www.fraudehelpdesk.nl
drama volop... ongeloof...hoe kan mij dit overkomen...ze zijn zo aardig en lief ..... over de volgende stappen kan ik nu nog niets schrijven, maar geloof mij maar.... ^^&^*&*(&((
Eerst even Pa terug op pad zetten en dan ... naam en alles komt hierop te staan, er is een vermoeden van een nieuw slachtoffer van deze mensen en ik zal niet nalaten daarom de gevevens van betreffende oplichters hier te publiceren.
Maar eerst even hier prive de boel zien te redden.
WORD VERVOLGD.

annabel1

Bericht door annabel1 »

Een update over een goede afloop zit er niet in.
Mijn schoonvader is depresief en levensmoe.
De rekeningen komen dagelijks bij hem binnen en hoe dit op te lossen ??
Wij googlen, bellen en schrijven wat af.
De aangifte is nog niet afgerond, maar alles duurt zo vreselijk lang dat de oplossing/aanhouding/gerechtigheid waarschijnlijk pas komt als de man zijn hoofd heeft neer gelegd.
En de oplichtster ? shopt elke dag gewoon door... tassen vol !!

annabel1

Bericht door annabel1 »

Mooi, we zijn bijna een jaar verder, Pa heeft zijn afbetalingen op een rij, houd net genoeg over om de noodzakelijke levensbehoeften zoals brood te kopen en vaste lasten te betalen, er gebeurd niets en toch weer wel.
Pa heeft een goede advocate, ze is er druk mee... gevolg, het O.M. wil de zaak uitgezocht hebben.
Dit geeft onze Pa weer zo'n geweldig steuntje in de rug dat hij na 2 jaar weer een beetje vrolijk word.
"het recht zal zegevieren " is zijn credo.
Onze burgemeester schreef hem dat ook, iedereen zegt dit... ze zal er niet zomaar mee wegkomen.

* Vooralsnog lijkt t er wel op, ze ( de Nigeriaanse die de leugens opdiste ) loopt opgedirkt op ons winkelcentrum te paraderen, op zoek naar een nieuw slachtoffer.
Kan wel proberen hier mensen te waarschuwen voor dat stuk verdriet maar mag geen naam noemen.

Maar wel dit; WAARSCHUWING ..jonge Nigeriaanse vrouw wonende in de omgeving randstad, meestal in haar bijzijn een jong meisje, vraagt aan mannen "wil je mijn gordijnen ophangen " ( zo kan je t ook noemen ja.)

NIET DOEN !! Ook geen pc aansluiten want die smoes is ook erg in trek bij haar.

Loop hard weg, kijk niet om, want ze maakt je voor je er erg in heb financieel kapot.

groet
Annabel

jacqueline40

Bericht door jacqueline40 »

hoi je moet de telefoon blokkeren en een geheim nummer aan vragen

Gesloten