LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gevaar Nigeria oplichters

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
tark0r

gevaar Nigeria oplichters

Bericht door tark0r »

Hoi, ben een nieuwe lid van de forum, ik kan spijtig niet zo goed Nederlands maar wouw tog eens een forum plaatsen van de nigeriaanse oplichters die mij te pakken willen:p

In een avondje wouw ik even mijn laptop verkopen voor 200euro, zat hem op www.dehands.be en na 10minuten kreeg ik een reactie:

hier nieuwe bericht ook aan alle mensen niet allen laptop ze pakken alle dure spullen uit
hij zegt:
Hallo, ben geïnteresseerd in uw object en ik zou graag willen dat u de prijs
gegevens verzenden en de afbeelding van het item voor mij ... Thanks
Natalia.

ik zeg:
het zal minder dan 10euro verzendkost rond belgie

hij zegt:
Okay.let mij de prijs en de afbeelding van het object.

ik zeg:
175euro van deze laptop
stuur geld langs mij rekening nr
IBAN: BE08 2200 **** 8613
dan stuur ik deze laptop onmiddelijk naar u adres

hij zegt:
Hi .. stuur me uw bank Naam en adres .. Oke.

ik zeg:
mijn naam en achternaam blabla
mijn adress blabla nrhuis
gemeente blabla

IBAN: BE08 2200 **** 8613
BIC: GEBABEBB

hij zegt:
Oke .. Mijn bank zal contact met u in korte tijd voor de betaling. Oke.
Bedankt.

ik zeg:
oki doki

hij zegt:
Ik belde mijn bank manager en hij vertelde me dat de betaling is gedaan en ze hebben u een
melding e-mail dat de betaling wordt gedaan ...
Ik zou graag willen dat u het item van vandaag verzonden via
DHL Express Mail en weer naar mij met de overbrenging
volgnummer voor verificatie .... Bedankt en hoop om meer zaken te doen met u
in de nabije toekomst.

kijk screenshot:
http://users.skynet.be/fa544606/EMAIL1.JPG
http://users.skynet.be/fa544606/EMAIL2.JPG
http://users.skynet.be/fa544606/EMAIL3.JPG
http://users.skynet.be/fa544606/naambank.JPG

hij zegt:
Heb je van mijn bank nog?

bank check:
ik check mijn rekening langs pc banking nog steeds geen geld

ik zeg:
ik heb nog geen geld ontvang
gelieven geld storten of moeten nog steeds wachten

hij zegt:
He .. wat bedoel je? Mijn bank vertelde me dat het geld is verzonden naar uw account, maar kan niet laten zien in uw account totdat u het item schip en weer terug naar hen met de zending ontvangen ter bevestiging. Bedankt.

ik zegt: efkes trg in engels
I check again no money in my account what is your bank problem
what is number to call Philip williams

hij zegt:
What do you mean man ? The money has been deducted from my account and is a must for you to send the item and send me the tracking number before my bank will release the money to your account..My bank is waiting to hear back from you with the shipment receipt in order for them to activate your account with the money..the money had already been charged from my account. So what are you talking about? the item must be ship out latest on Monday morning and get back to me with the shipment tracking number for verification.all you need to do is ship the item out and get back to my bank with the shipment receipt in order for them to activate your money into your account. hope to read from you soon. good day.

ik zegt:
no I want money first that is deal like ebay or shopping site
if I have money in my account than I will send this laptop packet to your adress

laters ik check mijn rekening nog steeds geen geld

hij zei:
Hi..Have you send out the item out or not..Listing Friend..my bank told me that the money has been attached to your bank name and account and it can not be send back to me..All what my bank needed from you is the shipment tracking number for verification and in order for them to activate the money in your account..my bank is doing this for the safety of both buyer and seller against fraudulent activities on internet. I need the item i paid for and if you refuse to send the item out am sorry..i will forward all your details and name and your bank account that i have with me to the CRIMINAL INVESTIGATION Department and FBI and they will block your bank account for attempted fraud..and this will be done in the next 48hrs..That is a promised from me...I have paid for the item and you have to ship it out to the address you have with you. GOOD DAY.

ik zei: haha mijn eigen bericht
OK. you forgot tell me about what is 419 it you lie

what the hell are doing in 2dehands.be, don't you have no get to work in nigeria what going my computer laptop... sell it??? for black money (war,criminal,drugs)
I don't know about yourself but who you are I will see you in the hell what you other people did that scammers
no problem I found you where you from LAGOS,NIGERIA the police will catch you
you are not live in UK lie I hate lie people

einde:

hij heeft zeker paar mensen opgelicht op 2dehands.be website of ergens anders kijk zijn eerst bericht dat zo sturen naar paar mensen bericht
hier zijn ip

X-Message-Delivery: Vj0xLjE7RD0wO2w9MQ==
X-Message-Info: JGTYoYF78jEHjJx36Oi8+Z3TmmkSEdPt3Mi6GgUSv7yYKHQgGfDe+2wCW4LegkYQav29Pp7Mm4E=
Received: from snt0-omc1-s4.snt0.hotmail.com ([65.55.90.15]) by bay0-imc3-s29.bay0.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.2444);
Mon, 14 Sep 2009 06:30:06 -0700
Received: from SNT102-W42 ([65.55.90.7]) by snt0-omc1-s4.snt0.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959);
Mon, 14 Sep 2009 06:30:06 -0700
Message-ID: <[email protected]>
Return-Path: [email protected]
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="_3811622f-d095-4f8d-9d6b-933c2b764737_"
X-Originating-IP: [82.128.20.217]
From: NATALIA ACOSTA <[email protected]>

vorige bericht ip paar internet cafe zeker :o
X-Originating-IP: [82.128.23.162] 11/09/2009
X-Originating-IP: [82.128.22.58] 11/09/2009
X-Originating-IP: [82.128.21.112] 12/09/2009

zijn email:
[email protected]

en valse bank email
[email protected]
[email protected]
[email protected]

Janvier

Re: gevaar Nigeria oplichters

Bericht door Janvier »

Wat een onzin man! Je trapte er zelf in terwijl iedereen je waarschuwt niet in zee te gaan met afrikaanse bieders en zeker niet met Nigerianen. Op alle biedingen en mails die ik van dat soort volk krijg reageer ik nog niet eens.

Justinebabyyy_x

Bericht door Justinebabyyy_x »

Hallo,

Sorry voor het einde van mijn antwoord en ik dank u voor uw antwoord ben geïnteresseerd in uw vraag, ik nodig heb om mijn zus, die net opgedaan toelating tot een van de hoger-instelling in Nigeria, als student computer en ik wil als een verrassing Nieuw jaar en haar verjaardag, en ik wil de kwestie heeft aangepakt in het buitenland.

Ik werk in het huis minder voorrecht in het Verenigd Koninkrijk, dan zou ik graag op mijn auto, maar ik ben op vakantie in Azië en zal terugkeren in 3 weken tijd, ik wenst te sturen is het in Nigeria en ik ben erg druk en zal niet de kans om te rennen.

Ik zal je betalen via PayPal / Direct Bank Transfer deponeren, pls, zoals ik vriendelijk terug naar mij met uw bankrekening en marine-en behandelingskosten per luchtpost verzekerde (Post Office), dus ik kan zorgen voor onmiddellijke betaling voor u om deze weer te geven, omdat ik wil dat ze het item ontvangt voor zijn verjaardag en de datum van hervatting.

Ik zal het toevoegen van een extra € 60,00, de kosten van verzending, draaien rond uw

Hier is de marine van de naam en het adres hieronder: --

Naam: W. Babatunde Ajisebutu
33B Ibidun Street
Ojuelegba, Surulere
Lagos
23401.
Nigeria

De hoop van u te horen.

Met vriendelijke groet,

Dale (Mrs.)

Ik kreeg dit bericht voor mijn gsm? 79 euro voor gsm en 60euro voor verzending? Wat moet ik doen?

mar42

Bericht door mar42 »

Niet doen het is pure oplichting, het geld word in eerste instantie overgemaakt en nadat jij het pakket hebt opgestuurd is het geld weer terug gehaald. :wink:

wilco1979

Bericht door wilco1979 »

Dat je er zo op reageert is idd wel grappig. Zijn gewoon blufkikkers die puur uit zijn op geld. Als je het credo eerst betalen (en dan NIET met check ofzo) en dan pas leveren hanteert heb je geen last van dit soort schoften.

Ze gokken erop dat je hebberig wordt en trekken je zo een poot uit via de 419 fraude ja.

Zelf ook wel n paar keer mee geconfronteerd, maar in alle gevallen simpelweg niet op ingegaan. Ze sturen volgens mij wel miljoenen mailtjes, als er 10 000 reageren hebben ze alsnog miljoenen euro s.

Helaas zijn er veel mensen die er teveel op vertrouwen.

lulu65

Bericht door lulu65 »

Pas op mensen!
Tegenwoordig doen ze niet altijd een enorm hoog bod meer.
Maar eem aannemelijk bod en dan krijg je bovenstaand gezeur...

Gesloten