LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedoe om fotocamera via Marktplaats

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
Nosyparker65

Gedoe om fotocamera via Marktplaats

Bericht door Nosyparker65 »

Ook ik kreeg zeer kort op mijn advertentie op marktplaats een mailtje van een "Nigiriaanse vrouw".
Zij hield een zielig betoog over haar zoontje voor wie de camera bestemd was, en bood me meer dan ik vroeg.
Na het uitwisselen van wat gegevens, kreeg ik prompt bericht dat haar "bank", de HSBC moeilijk deed om haar geld naar mijn rekening te transporteren.
Eerst moest de bank weten en geconfimeerd worden middels een verzendbewijs dat de camera ook daadwerkelijk zou worden geleverd.
De hele gang van zaken werd dus omgedraait, we zijn overal op de wereld gewend eerst te betalen voor je wat krijgt.
De knulligheid waar dat bank bericht was gemaakt is werkelijk lachwekkend, evenals de namen die worden gehanteerd.
Bijv. mr. Salami, madame Silvia, mrs. Kingston, nou niet bepaald Nigiriaanse namen, en een eerste indicatie dat de boel goed fout zit!
De hardnekkigheid in slecht Engels geschreven mailtjes druipt er vanaf.
Minstens tien mailtjes verder, en bij stug Hollands volhouden mijnerzijds kon ik de onzinnige acties van deze oplichting tot stoppen krijgen.
Mijn advies is, sla elk Nigiriaans mailtje af, de brave kunnen vaak sowieso niets kopen.
En diegene die kwaad willen blijven je nog lang achtervolgen.
Zelf heb ik alles ook aangegeven via de internetsite van de politie.
En gemeld bij het meldpunt voor Nigiriaanse internetfraude.
Weest allen gewaarschuwd!!!

Gesloten