LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebruikte namen van (domme) "Nigeriaanse" oplichte

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
[email protected]

Re: Gebruikte namen van (domme) "Nigeriaanse" oplichte

Bericht door [email protected] »

Naam: Mrs Janny Karry

E-mail adres: [email protected]

de e-mail zelf:

I really thanks for your respond to me so kindly get back to me in English with the last price and i will also like to know the condition of the item so we can talk about the payment.

And i need your reply with your email address.

Regards...

(Het is jammer dat ik niet eerder heb gezocht op internet anders had ik er nog veel meer voor dit topic... Vooralsnog heb ik nog steeds een telefoon te koop dus de mails zullen nog wel binnen komen...)

ik ben opgelicht

Bericht door ik ben opgelicht »

Elisabeth Mieh ([email protected])
Fakola Saheed

DePerfecteDag

Bericht door DePerfecteDag »

Gelukkig zijn we aardig op de hoogte dat dit soort mailtjes rond zwerven en vandaag kregen ook wij één binnen uit naam van Kevin Brown.

Van: Nat West Bank London [mailto:[email protected]]
Verzonden: woensdag 20 januari 2010 09:31
Aan: undisclosed recipients:
Onderwerp: Bericht van de heer Kevin Brown

Groeten aan u,

Mijn naam is Mr Kevin Brown de Branch Manager van NatWest Bank in het Verenigd Koninkrijk, ik hierbij werven voor uw strikt vertrouwen op een goede zakelijke transactie waarbij een grote som geld van een van onze buitenlandse klanten overledene Late Mr Thompson Morrison, die overleed samen met zijn gezin in het vliegtuig neerstorten van Alaska Airlines-vlucht 261 die crashte op 31 januari 2000,

Hij gedeponeerde deze middelen voor een bedrag van (Twaalf miljoen vijfhonderdduizend VS Dollars) $ 12,5 miljoen voor het veilig houden van onze Bank hier in Londen. Voorheen onze ingediend record toont aan dat het fonds was eigenlijk voor een project dat hij wilde starten in de nabije toekomst (een miljoenen dollars stalen aanplant in Florida, USA) voor zijn plotselinge en voortijdige dood. Sinds zijn dood geen enkele van zijn relaties of next-van-kin naar voren is gekomen om dit fonds vordering als de erfgenaam.

Nu onze bank heeft gewacht voor een van de familieleden aan-up voor de claim, maar niemand heeft dat gedaan gekomen. Persoonlijk ben ik het ongelijk is gesteld bij het lokaliseren van de nabestaanden voor 2 jaar nu, ik zoek uw toestemming om u te presenteren als de nabestaanden / Zal Begunstigde aan de overledene omdat mijn bank het geld niet zal vrijgeven, tenzij iemand van toepassing is voor de vordering van de volgende - -kin aan de overledene, zoals aangegeven in onze operationele richtlijnen.

Gelieve Ik heb je dringend samenwerking omdat ik niet dit geld willen gaan op de Bank schatkist. De Britse bank-beleid en de richtlijn bepaalt dat alle niet-opgeëiste geld toebehoort aan een overleden persoon voor de periode van 8 jaar zal worden overgeheveld naar de banken Schatkist als een niet-opgeëiste schuld. De keuze van contact met u wordt gewekt van de geografische aard van waar je woont, met name vanwege de gevoeligheid van de transactie.

Alles wat ik nodig van u is uw eerlijke samenwerking, Vertrouwelijkheid en vertrouwen om ons deze transactie doorzien. Ik garandeer u dat deze transactie zal worden uitgevoerd onder een wettige regeling die u beschermen tegen een schending van de wet. Dit fonds zal worden uitgekeerd of gedeeld in deze percentages, 60% voor mij en 40% voor jou.
Op uw akkoord om samen met mij in de uitvoering van deze transactie, zou ik graag willen dat u mij te voorzien van uw persoonlijke gegevens zoals hieronder: ik zal ze uploaden in onze bank database als referentie in geval mijn bank besluiten om meer vragen op uw relatie met de deposant van het fonds.

1. Volledige naam
2. Uw particuliere mobiele telefoonnummer voor effectieve communicatie
3. Uw contactadres.
4. Leeftijd / Geslacht
5. Beroep
6. Nationaliteit

Ga terug naar mij zo spoedig mogelijk, zodat ik u leveren met meer detail informatie over de transactie en de stappen die u te volgen.

Met vriendelijke groet,
Mr Kevin Brown

Die vertaalmachines op het internet werken op zich goed alleen de vele taalfouten (enkele bold gemarkeerd) zijn duidelijk zichtbaar :lol:

Sorry maar misschien moet Kevin zijn eigen familie maar vragen :wink:

vasthouder

Bericht door vasthouder »

"domme"nigeriaanse oplichters is dat zoiets als groen gras en nat water. De namen zijn legio. Ik heb zelf ervaring met ahet aanbieden in plaats van kopen door deze heren. Auto's uit zogenaamde verhuizingen let op dus niet alleen kopen maar ook verkopen.

[email protected]

Bericht door [email protected] »

Naam: mary wood

E-mail adres: [email protected]

de e-mail zelf:

I have interest in your item and i will like to know the condition and the price you want to sell it to me,so that we can continue the transaction.
I will be waiting for your response immediately.Regards

roland31

Bericht door roland31 »

Wij worden er ook mee plat gegooid hier:

From: dennis <[email protected]>
Subject: Reactie op uw bod op: Samsung Jet S8000 te koop bieden vanaf € 250,00
To: "marywood603" <[email protected]>
Date: Monday, January 25, 2010, 7:01 PM

Geachte heer/ mevrouw

Als u € 300,00 wilt betalen kunt u mij nu bellen 06-34837604 of een telefoonnummer geven waarop ik u kan bereiken.
Zodat we het verder kunnen afhandelen.

Groetjes Martine

dan:
To:ons
Subject: Re: Reactie op uw bod op: Samsung Jet S8000 te koop bieden vanaf € 250,00
Date: Mon, 25 Jan 2010 11:19:20 -0800
From: [email protected]

I have interest in your item and i will like to know the condition and the price you want to sell it to me,so that we can continue the transaction.
I will be waiting for your response immediately.Regards

toen:
From: Subject: RE: Reactie op uw bod op: Samsung Jet S8000 te koop bieden vanaf € 250,00
To: [email protected]
Date: Monday, January 25, 2010, 7:27 PM

Hello,

The phone is perchased in November last year.
It has 2 tiny scratches on the screen but you'll have to look verry carefully to see them.
It's a nice phone and has a fast internet connexxion.
But if you look at my advertisement you can read all the specifications.

We want to sell the phone for more than € 300,00 so wha't's your offer?

Greetings Martine

Dan weer:
Hello Dennis..I really appreciate your good response back to me.Iet me know price you will sell it to me and i have also verified from the shipping from TNT / T PG post by registered airmail it is €30 euro for the shipping cost through Registered Airmail postal address to my daughter...all help i need from you is just to help me to send it to her,it is not possible to come to your house because am presently in Spain for official assignment...send me your full name and bank account details or your PayPal account information,so that i can contact Citi Bank for your payment.Regards
Mary

Dit heb ik als laatste gestuurd en krijg geen mailtje meer terug:

Sorry i already wrote in my advertisement that i will not shit to other lands and i don't trust city bank anymore.
Beceause of an fraud what we came after today and tomorrow we wil go to the police to file an report for that.
And let me guess it's your doughters birthday this week or next week?
and i need to ship it to nigeria?

Sorry but no thanks.
And perhaps you know helline roberts we send an telepfoon to her friend in nigeria.
We agreed the amount of money whas 130 euro and per accidently the citybank made a wrong transfer from her account.
In stead of 130 they took 180 and i need to make the 50 euro to her friend in nigeria or else the bank wont pay me.
But the telefoon is already underway.

so sorry i don't have any confidence in city bank and transfers made to an other land.
so sorry

greetings Martine

(PS de telefoon is nog steeds te koop.)

RE: Reactie op uw bod op: Samsung Jet S8000 te koop bieden vanaf € 250,00‏
Van: mary wood ([email protected])
Verzonden: maandag 25 januari 2010 21:24:44
Aan: ons

Inge_83

Bericht door Inge_83 »

Elizabeth Jasper, email: [email protected].
Haar "zoon in Afrika", cq het shippingaddress:
Name : SUNDAY ADEWALE
Address : No 21 Bank road Beside Post Office
City : Iree
State : Osun State
Zip code : 234035
Country : Nigeria

Gesloten