LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebeld door een geïnteresseerde klant ... ?

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
Marklin

Gebeld door een geïnteresseerde klant ... ?

Bericht door Marklin »

Hallo Forumers,

Vanavond even na 6 uur, ben ik een paar keer gebeld, door een computer. Het duurde even voor dat ik dat in de gaten had, want het leek heel persoonlijk. Ze vroegen namelijk dingen over het bedrijfje dat ik run in videoproducties.

Bij het eerste telefoontje kreeg ik een Belgische vrouw aan de telefoon, die mij aansprak bij de voornaam. Waarschijnlijk omdat ik daarvoor mijn voornaam had gezegd. Ze vroeg of ik videoproducties maakte en beantwoorde dat met 'ja'. Toen pas kreeg ik door dat het een computer was, omdat er teveel rust tussen de momenten zat dat ik iets zei. Ik heb toen direct opgehangen. Even later werd ik weer gebeld, opnieuw dezelfde vrouw. Ze sprak mij weer aan bij mijn voornaam en vervolgens vroeg ze waarom ik ophing. Toen heb ik weer opgehangen. Een derde telefoontje heb ik geweigerd en toen ze voor een vierde keer belde (het is nu zes minuten na het eerste telefoontje), kreeg ik een ene Daan aan de lijn, die zei dat ik net zijn vrouw had gesproken en dat ik opgehangen had. Hij vroeg opnieuw of ik videoproducties maakte en beantwoorde dit met 'nee' of 'ga weg'. Ook hier was duidelijk weer een computer te horen. Ik ben onbekend gebeld. Heb de tijdstippen voor de zekerheid opgeschreven en zoveel mogelijk bewijs geprobeerd te verzamelen. Ik had wel eens iets gelezen dat oplichters door een paar simpele vragen te beantwoorden, spullen kunnen bestellen en jou voor de kosten kunnen laten opdraaien. Ik hoop niet dat het bij mij zover komt, maar wees gewaarschuwd bijdeze. Het klopt dus wel dat deze (voor mij) nieuwe vorm van mogelijke oplichting in opmars is.

Groet, Frans

Gesloten