LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chinese oplichters!

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
Jamal

Chinese oplichters!

Bericht door Jamal »

De website alibaba.com barst van de oplichters. Ik schat dat zo'n 90 procent van de aanbieders van mobiele telefons en andere electronica oplichters zijn. Ik heb 5 Iphones besteld bij een chineens 'bedrijf'. Ik vertrouwde de zaak en heb 750 euro overgemaakt via Western Union naar ene Jiayu Wu in Shanghai. Een week later heb ik niks ontvangen. De oplichter laat niets meer van zich horen.

Ik heb me later voorgedaan als een andere potentiele klant en de oplichter blijkt opeens wel weer te reageren op mijn vragen. Ik heb veel andere aanbieders benaderd en ze gebruiken allemaal dezelfde tactiek. Het is niet te geloven hoeveel het er zijn. Alle aanbieders van iphones met een prij van rond 200 Dollar zijn scammers. Ook aanbieders van merkkleding. Het is BIg Bussiness in China.
De naam Nigeriaanse fraude zou verander moeten worden in Chinese fraude. Ik vind dat Tros een uitzending moet besteden aan deze vorm van fraude via Alibaba.com. Er zijn veel slachtoffers. Western Union zou samen met de chinese politie deze bendes moeten oprollen. Als ik Meneer Jiayu WU te pakken krijg dan zal ik hem levend verbranden.

Hij kan nog steeds ongestoord zijn gang gaan. Als ik nou weet naar welke Western Union agentschap hij gaat, dan zou ik naar China reizen en nog een deal met hem sluiten via internet. Ik wacht dan op de agentschap tot hij binnenkomt en zich legitimeert om het geld af te kunnen halen. Hij kan dan meteen worden gearresteerd. Op deze manier kunnen we ze allemaal oppakken. Het kost maar een vliegticket. Is da tnou te duur voor de Nederlandse politie?

Als politie hier niks aan doet zal peroonlijk naar China vliegen om die spleetogen in de fik te steken. Ze weten niet dat ze hier met een gekke Marokkaan te maken hebben. Het gaan mij niet om die paar euro, maar om de naaistreek. Wraak is zoet.

marc

Re: Chinese oplichters!

Bericht door marc »

tja....
hoe dom kun je zijn..... :wink:
even Googelen voordat je geld overmaakt en daar komt uit dat je via deze bank nooit geen zaken moet doen !

en dan de politie maar de schuld geven....ja ja...die reizen voor jou even naar China.
Even voor allen hier !
De politie besteed GEEN aandacht aan oplichtingszaken waarbij het gaat om bedragen van minder dan 100 euro.
Dus elke oplichter kan vrij zijn gang gaan in dit land !

juliomariner

Bericht door juliomariner »

Wie in een ver buiteland koopt neemt bewust een risico.
Ik heb nog nooit gehoord van iemand die via internet in China iets gekocht heeft en het ook heeft gekregen. Volgens mij zou dat uniek zijn.
Trap er dus niet in!

Jamal

Bericht door Jamal »

marc schreef:tja....
hoe dom kun je zijn..... :wink:
even Googelen voordat je geld overmaakt en daar komt uit dat je via deze bank nooit geen zaken moet doen !

en dan de politie maar de schuld geven....ja ja...die reizen voor jou even naar China.
Even voor allen hier !
De politie besteed GEEN aandacht aan oplichtingszaken waarbij het gaat om bedragen van minder dan 100 euro.
Dus elke oplichter kan vrij zijn gang gaan in dit land !
Ik ben opgelicht voor 750 euro.

tark0r

Bericht door tark0r »

jamal jij bent marokaan en ik zen turk ik weet veel over alibaba ik heb daar veel andere spullen gekocht bij is nog geen 1 keer opgelicht
in alibaba geven ze nooit nooit echt iphone er zijn vals of clone

weetjij wat ik doe in zaken met alibaba
als advertie ziet dat zaken Gold Supplier staat is echt vertrouwbaar
JIJ MOET PROBEREN
als hij goede profesional website heeft
als zijn telefoon nr staat bel hem spreek english probeer die VOOR telefoon nr google dat die telefoon zo dat MOET vast telefoon is altijd opspoor dat kunnen niet opgelicht als da ALLEEN gsm nr is in china dan moetjij niet vertrouwen
vorige week heb ik gsm zender gekocht in alibaba voor 50euro + 15euro verzend kost
heb ik verkocht voor iemand 250euro dus 185euro winst
waarom betaal jij direct 750euro ze moeten eerst SAMPLE(voorbeeld) opsturen kijken dat goed is

PS: jij wilt meneer Jiayu WU pakken is hij mischien slaaf om zijn identiteit gebruiken voor western unio geld ophalen naar zijn onbekent opgelicht baasjes of kan ook er wonen 1.5miljart mensen in china dan zitten 300 mensen hebben zelfde voornaam en achternaam

Jamal

Bericht door Jamal »

Hallo mensen!! IK heb mijn geld terug :D

Ik heb de oplichter zo geiintemideerd en verteld dat de politie n SHanghai op de hoogte is en dat ze naar hem op zoek zijn. Ik heb ook verteld dat ik contacten heb bij Interpol en dergelijke. Hij heeft het geld meteen weer teruggestuurd via Western Union. Ik geloofde het pas toen ik het geld heb opgehaald.

Mensen, bestel nooit een originele Iphone voor bedragen als 200 Dollar!! dat is veel te goedkoop om waar te zijn. Die dingen worden niet in CHina gemaakt. Je zult of niks ontvangen of troep.

Jamal

Bericht door Jamal »

Jamal schreef:Hallo mensen!! IK heb mijn geld terug :D

Ik heb de oplichter zo geiintemideerd en verteld dat de politie n SHanghai op de hoogte is en dat ze naar hem op zoek zijn. Ik heb ook verteld dat ik contacten heb bij Interpol en dergelijke. Hij heeft het geld meteen weer teruggestuurd via Western Union. Ik geloofde het pas toen ik het geld heb opgehaald.

Mensen, bestel nooit een originele Iphone voor bedragen als 200 Dollar!! dat is veel te goedkoop om waar te zijn. Die dingen worden niet in CHina gemaakt. Je zult of niks ontvangen of troep.
Bedankt voor de tips abi...Elhamdoulillah heb ik mijn geld terug.
Wat kun je met zon gsm zender?

Wildenberg

Bericht door Wildenberg »

Als het een echte oplichter was geweest dan had jij je geld echt niet terug gehad. Dus we houden het toch nog maar even op Nigeriaanse fraude. Dat je na een week nog niks had ontvangen lijkt me overigens zeer logisch. Het zijn meestal handelaren zonder voorraad. Ze wachten op jouw geld, gaan ze vervolgens aanschaffen en dan versturen tegen een beetje winst.
Jij raakte na een week al in paniek en ging zo als ik het begrijp zeuren of intimideren het is maar net hoe je het wilt noemen. En vervolgens kreeg je om van het gezeur af te zijn je geld terug.
Bang voor de politie zijn ze in Shang Hai echt niet, er zal hooguit een tientje van de winst af gaan.

Maar desondanks, lijkt het te mooi om waar te zijn, en moet je betalen via Western Union. Dan ben je niet bijster slim om daar in mee te gaan.

Ik zal zeker niet zeggen dat ik de slimste ben, maar..... een beetje geluk had je wel.

En nog gelukkiger heb je nog geen spleetogen verbrand.

Gesloten