LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Camera via Marktplaats verkocht

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
My-Butterfly

Camera via Marktplaats verkocht

Bericht door My-Butterfly »

Hallo,

Ik heb via marktplaats een camera te koop gezet.Ik kreeg via een mailtje van Wembie Jannie een bod van 185,00 dat was incl verzendkosten.
Maar ik moest wel de camera aangetekend versturen naar Nigeria.Dus in goed vertrouwen stuur ik hem weg.Zij zou het geld dan overmaken.Maar krijg ik later een mail van de bank ze kunnen geen 185,00 euro overmaken, maar alleen 250,00 euro.
Of ik nu even 65,00 euro over wil maken naar de Western Union Shop.

Want zij heeft al 250,00 euro overgemaakt naar mij zegt ze via de citi bank.
Maar op mijn bank gegevens zie ik niks staan.

Go to the western union shop or bank and send 65 euro to the address i gave to you and send the details to the bank and you will have your money. here is the address again
Name : Awosiyan Oyedele
Address :40 mayowa street. eleyele
City :Ife
State : Osun
Country :Nigeria
zipcode :234036
security Question ; Who is this for?
Answer : matthew
Thanks
Wembie

Maar dat moet via masterkaart of visa kaart en dat heb ik dus niet.En ook ken ik de Western Union Shop niet.
Nu krijg ik steeds mails van haar en de citi bank dat ze de FBI en de politie hebben ingeschakeld want ik ben een bedriegster.
Maar ik ben wel mijn camera kwijt en heb geen geld gezien dus wie is nou een bedriegster.

Wie kan mij advies geven wat ik moet doen ?????

Mailo

Re: Camera via Marktplaats verkocht

Bericht door Mailo »

Oei oei, dat is zeer dom.

Wij waren er begin dit jaar ook bijna ingetrapt. Ook met een zielig verhaal dat het voor haar zoon was in Nigeria en ook dat het via de CityBank ging. De Citybank zou het geld vasthouden zolang wij het pakket niet hadden opgestuurd en dat zij het 3S nummer nodig hadden voor akkoord en dat zij er zeker van waren dat het werd opgestuurd. Ik heb eens naar de Citybank in Antwerpen gebeld en daar vroegen ze of wij een camera op Marktplaats hadden staan en of deze dan opgestuurd moest worden naar Nigeria en ik kon hier alleen maar bevestigend op antwoorden. Toen werd er medegedeeld dat dit fraude was en dat zij niet op zo'n manier te werk gingen.

Wij hebben het spelletje nog even meegespeeld met die bende en het 3S nummer doorgezonden, en daarna nog een mailtje gekregen dat het fijn was dat het was toegezonden. Daarna werd het stil.

Het vertrouwen in de mens raak je op zo'n manier toch wel kwijt.

Het is jammer jij bent je camera kwijt en zij verdienen er weer aan.

Gesloten