LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 419 opgelicht!

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
Patrice

419 opgelicht!

Bericht door Patrice »

Nog steeds ben ik zwaar geemotioneerd na de uitzending over de Nigeriaanse 419 fraude, want ik hoorde daar precies mijn verhaal!
Ook ik ben benaderd door een "britse"kunsthandelaar op datingsite Lexa, die voor zaken naar Nigeria moest en daar net wat geld tekort kwam om de laatste deal te maken, goederen vrij te waren en voor transportkosten. Achteraf begrijp ik nog niet hoe ik hem dit zo makkelijk heb gegeven, maar ze spelen het spel echt goed en weten de druk te verhogen zodat je niet meer logisch na kan denken!
Vervolgens zou hij terugvliegen via Amsterdam. Ik heb 2,5 uur op hem zitten wachten en had nog steeds niets door! Na een paar uur werd ik gebeld door de hotelmanager uit Lagos dat hij een ongeluk gehad zou hebben. Hij zou in coma liggen. Ik kreeg een telefoonnummer van een dokter (een mobiel en iedereen neemt op met Hello!) en ze zouden hem na een week uit de sedatie halen! Na deze week heb ik weer gebeld en kreeg toen te horen, jawel, hij moest geopereerd worden. Toen begon de druk toe te nemen want ik kreeg dagelijks meerdere mails en heb daarop alleen gereageerd dat ik de politie wilde spreken over zijn spullen (verzekeringspasje enzo), zijn paspoortnummer wilde hebben en zijn visitekaartje met bedrijfsnaam (zodat ik de accountant kon benaderen). Hierop heb ik geen antwoord meer gekregen...
En toen zag ik die uitzending, eigenlijk was ik best opgelucht, dat de twijfel van stel dat het toch echt waar is, voorbij was. En het allerergste vind ik nog dat ze juist de zwakkeren/ te lieve mensen in de maling nemen! Ik heb mijn gehandicapte zoon om half 3 sochtends uit bed gehaald om naar Schiphol te gaan....

Gesloten