419-scammers, Nigeriaanse oplichting

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Kraai

419-scammers, Nigeriaanse oplichting

Bericht door Kraai »

Hoi iedereen.

Heb me hier aangemeld omdat ik me blijf verbazen dat de 419 scammers nog steeds slachtoffers blijven maken.

In de jaren '80 was het al gaande met brieven per post en heb daarna, rond 2000, via internet actief aan scambaiten gedaan.

Op Youtube kwam ik laatst een kanaal ( https://www.youtube.com/channel/UCfvNrr ... cCD9fl1y5Q ) tegen wat me weer een beetje warm maakt om me wat meer te verdiepen in deze laffe oplichters. Nu ik wat meer tijd heb kan ik wellicht op dit onderdeel van dit forum iets bijdragen. Deels om te helpen en mensen bewust te maken maar zeker ook om een stukje vermaak te brengen.

Als ik er weer een beetje in zit zou ik eventueel lopende contacten kunnen overnemen. De insteek hier is dat de tijd die een scammer aan mij besteed, voor hem/haar verloren tijd is. Ook zal hij/zij na ontmaskering niet iedereen meer vertrouwen.

Als dit op dit forum is toegestaan kom ik graag in contact met andere mensen om dit door te spreken.

Groetjes, Kraai

Plaats reactie