419 (dating) fraude voorkomen

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
Martijn03011978

419 (dating) fraude voorkomen

Bericht door Martijn03011978 »

Hoezeer je ook gewaarschuwd wordt, het is nooit helemaal uit te sluiten dat je slachtoffer kan worden van Nigeriaanse Fraude (419-Fraude). De oplichters zijn meestal enorm gewiekst en ik kan het weten want 10 jaar geleden ben ik er ook slachtoffer van geworden. Via een datingsite. Mijn tips om deze fraude te voorkomen:

1. Zorg dat je het contact altijd op de datingsite houdt zolang je elkaar nog niet ontmoet hebt. De moderators van de site kunnen zo'n fakeprofiel vaak makkelijk traceren en verwijderen
2. Als ze je in het eerste berichtje al naar je privé mail of MSN vragen dit meteen melden aan de moderators van de datingsite
3. Mocht je toch het contact met deze oplichters: WORDT NOOIT VERLIEFD zolang je elkaar niet ontmoet hebt
4. Als ze je om geld vragen ga daar NOOIT op in! Hoe zielig het verhaal ook is of hoe zeer er druk wordt uitgeoefend dat je elkaar snel zal zien. Verbreek in dat geval meteen het contact!

Maar de beste manier om 419-fraude te voorkomen is door gewoon al die money-transfer kantoren zoals Western Union, etc. te verbieden. Want dan hebben de oplichters geen kanaal meer om het geld te kunnen innen! Als ik de baas van Nederland zou zijn zou ik dat als eerste regelen!

Gesloten