Opgelicht op MP door Danielle van der Eng (Nigeria)

Plaats reactie
VerkoperMarktplaats

Opgelicht op MP door Danielle van der Eng (Nigeria)

Bericht door VerkoperMarktplaats » 08-09-2018 13:32

Koper gebruikt naam:
Danielle van der Eng met email [email protected]*mail.com.
Koper gebruikt valse bankdetails, t.w.:
Citi Bank ®Payment Service met email [email protected].
Koper gebruikt volgende bestaande verzendadres (pakket afgeleverd volgens PostNL):
Name: Deji Badmus / Address: No 90 Dada Estate / City: Oshogbo / Regio: Osun State / Post code:234036 / Land: Nigeria /
Phone number 2348094739

Bericht op MP:
+++++
Hai,

Ik kom uit Belgie.
Ik weet dat het raar klinkt hoor maar
Wilt u hem misschien voor mij opsturen naar mijn zoon in
Nigeria?

Ik zal u gewoon vooraf betalen, gewoon de vraagprijs + de verzendkosten.Ik wil de betaling via internationale bank tot bank overdracht.
Als u hem dan wel direct wil verzenden als het geld ontvangen is.

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Danielle van der Eng .,

kan je misschien reageren op ( [email protected] Ik krijg marktplaats emails soms pas heel laat.
+++++

Hierna verliep het contact via mail, zowel met die koper als de fictieve bank. Ik kopieer een bankmail hieronder. Er kwamen daarna diverse bank mails met redenen voor vertraging. Ik kreeg natuurlijk geen geld, nadat ik de trackingcode van mijn pakket had gemaild naar die nep-bank.

Citi Bank ®Payment Service [email protected] via gmail.com
di 21 aug. 09:16
aan ik

International Wire Transfer Request/Authorization

Dear <naam verwijderd>.,

We got your email and account information from Danielle van Der Eng to have a wire transfer sent to your account for the transaction below :

ORDER DETAILS
**************************************************************************************************************

Transaction ID : C023IU9AU
Auction Item : <verwijderd>
Item Number : 14049107
Item Amount : € 1,485.00
Auction Site : http://www.marktplaats.nl

****************************************************************************************************************
At this time we also want to let you know that the payment has been approved and your money which he paid is still with us here and we shall wire it to your account
****************************************************************************************************************

Account Name : Danielle van Der Eng
Account Number : 846063453
Bank Code : CITIU6333
Bank Name : CITIBANK
Bank Address : Brussels.BE
Tax Identification S/N: 960764235
Customer Identification:CT9304733ES

****************************************************************************************
TRANSFER INSTRUCTION (ALL PAYMENT IS MADE IN EUR):-
****************************************************************************************

eur € 1,485.00
Currency Amount Exchange
We want you to confirm if your bank account information as given to us by Danielle van Der Eng below is correct for the transfer:

Bank : <verwijderd>
Account Holder : <verwijderd>
Account Number : <verwijderd>
IBAN : <verwijderd>
BIC : <verwijderd>
City : ***********
Country : Netherlands

*********************************************************************************************************************
NOTE THIS PLEASE:-
SINCE THIS TRANSFER HAS BEEN SENT FOR THE PURCHASE OF AN AUCTION ITEM WE WILL LIKE TO SECURE THE SELLER AND THE BUYER. SO WE WILL LIKE TO CONFIRM THAT YOU HAVE THE ITEM AND THAT YOU HAVE SENT IT TO THE BUYER.

WE WILL REQUIRE THE ITEM(S) SHIPMENT TRACKING NUMBER OR A SCANNED RECEIPT OF THE ITEM'S SHIPMENT SENT TO US VIA EMAIL SO WE CAN VERIFY THAT YOU HAVE THE ITEM AND THAT YOU HAVE SENT IT.

AS SOON AS WE GET THE TRACKING NUMBER OR THE SHIPMENT RECEIPT OF THE ITEM(S) SHIPMENT WE WILL ACTIVATE THE PAYMENT TO YOUR BANK ACCOUNT IMMEDIATELY.
****************************************************************************************************
HERE IS THE SHIPPING ADDRESS :-
Name: Deji Badmus
Adrress :No 90 Dada Estate
City: Oshogbo
State :Osun State
Zip code:234036
Country:Nigeria.

OUR BANK POLICY:
1.The bank reserves the inalienable right, before the success of any auction transaction between the rightful seller and the buyer respectively , to have the shipment proof(this could be either be received in the scanned copy of the shipment receipt or tracking number with evidence forwarded to our PAYMENT SERVICE) electronically mailed to US.
This is done to ascertain and affirm the degree of security between the seller and the buyer over the issue of Failure or Cheat in Transaction caused by either of the two parties.

2.Payment into account is usually made immediately the shipment proof is received from the Seller during any transaction made between the said seller and His/Her buyer.

3. The parties may terminate the OfficeNet Agreement upon a one-month termination notice.
========================================================================

=======================
APPRECIATION
=======================
Thank you for using CITIBANK.
We look forward serving your online payment needs in the future.

Sincerely,
CITIBANK® Transfer Payment.

Image result for citibankgroup
Citigroup Privacy Promise
Copyright © 2018 Citigroup Inc©CITIBANK..

ApprovingBankOfficial BankAuthorizedSignature

Request Date:- 21/08/2018

Wire Fee :-€ 1,485.00

Wire Sequence Number :- 0410270022
©Citibank International Plc, Brussels.BE .Copyright © 2018, Citibank™.
Branches

• Canary Wharf
• Oxford Street
• The Strand
Transfers

Citibank.comis the source of information about and access to domestic financial services provided by Citibank retail banking and the Citigroup family of companies.......................... Citibank, N.A., Citibank (West), FSB, Citibank, F..S..B.., Citibank Texas, N.A.,Citibank Madrid,Spain,Citibank United Kingdom. Member FDIC.

Citigroup Privacy Promise
Terms & Conditions
Copyright © 2018 Citigroup Inc.

LET OP: Deze oplichter komt vaker voor als je "googled", met verschillende mailadressen.
Mijn pakket was net 1 dag bij PostNL, toen ik fraude vermoedde. Echter PostNL haalt het niet meer uit hun proces, terwijl het nog 3 dagen op Schiphol is!

Niels Giesbers

Re: Opgelicht op MP door Danielle van der Eng (Nigeria)

Bericht door Niels Giesbers » 06-05-2019 10:28

Vandaag is mij exact hetzelfde overkomen op marktplaats. Alleen nu door Tiny Bouwmeester.
Zelfde marktplaats bericht, zelfde email van de bank etc.
Gelukkig zag ik op tijd dat het een oplichter is!
Bijlagen
Oplichter.PNG
Oplichter.PNG (53.88 KiB) 514 keer bekeken

Manette

Bericht door Manette » 11-06-2019 19:58

Ook mij is dit overkomen, zelfde teksten en brieven, maar nu door Michelle van den Bosch.

Geerke

Bericht door Geerke » 22-06-2019 18:20

Wij zijn bijna opgelicht via marktplaats zelfde mail,daarna via persoonlijke mail en toen we de mail van de bank kregen begonnen we te twijfelen en hebben het nagekeken op internet.

Op marktplaats heet deze persoon: het6555 en profiel gebruiker van de.

Via persoonlijke mail heet ze kim van Valderen.

ash.richardson

Bericht door ash.richardson » 27-11-2019 18:34

Een paar dagen terug heb ik mijn gitaar op marktplaats gezet en kreeg een reactie van iemand die mij de gitaar naar nigeria wil versturen. Natuurlijk ging er gelijk een rode vlag omhoog bij het woord Nigeria...en was ik dus "wakker". Omdat ik wist dat er op marktplaats een aantal mededelingen en tips staan over oplichting ben ik daar gaan lezen. Het bleek al snel dat de man aan het profiel van waarvoor gewaarschuwd wordt voldeed.

Hij wilde overgaan op e-mail contact terwijl marktplaats adviseert om via de site contact te hebben...en waarschuwt dat dit onderdeel van het MO is van een oplichter. Hij deed niet moeilijk over de prijs en leek wel alsof ik er alles voor kon vragen. Ook het feit dat hij 95 euro aan verzendkosten moet betalen terwijl ik zeker weet dat er in Afrika soort gelijke gitaren verkrijgbaar zijn en hij misschien wel goedkoper uit is. Enniehoe... wat ik niet snap en mensen hier niet zie schrijven of vragen..of ik heb het gemist.. Wat kan er fout gaan..?!!

Ik ben de verkoper en zeg dat hij het product pas krijgt zodra ik geld heb ontvangen. De koper gaat hiermee akkoord.. Het enige waarop ik problemen kan krijgen is wanneer hij zegt niets te hebben ontvangen, het item kapot is..... Dit zou nog door verzekering kunnen worden opgelost

Maar wat is nou de manier die ze gebruiken om je op te lichten want ik heb inmiddels wel hun geld. Dat snap ik niet... Wie gaat mij dit eens uitleggen.

Plaats reactie