Marktplaats verificatie verzoek

dmeelker

Re: Marktplaats verificatie verzoek

Bericht door dmeelker »

Ik had er net ook eentje aan de whatsapp. Ze gebruikten het nummer +31 6 57648131 en de naam Marjolein Esterver. Ben er gelukkig niet in getrapt!

Ik kreeg dit bericht met dit linkje:
Prima, kan ik u een marktplaats verficatie verzoek sturen, sorry voor mijn wantrouwen maar ik heb nou eenmaal ervaringen op marktplaats 😅 daarna zal ik meteen de betaling voldoen.
https://onlinebetaling.link/nl/verzoeke ... 1ZixYkrt3u

Robijntje6515

Bericht door Robijntje6515 »

Pas ook op voor het nummer:

+31657648131 (zogenaamd ene Marjolijn Esterver)

Reageert op je marktplaatsadvertentie via whatsapp en probeert je op te lichten met een valse verificatielink waarbij je zogenaamd een cent over moet maken.

Fiona44

Bericht door Fiona44 »

Hier weer eentje, ze zijn optijd begonnen dit jaar!

Deze keer vanaf telefoonnummer: 0620704895 onder de naam "Floor" op Whatsapp:

"Goedemiddag, ik kwam zojuist uw advertentie tegen op marktplaats van de Blender. Is het nog beschikbaar, en is het eventueel mogelijk om hem te verzenden?

Mijn man gaat akkoord, ik zal het bedrag van overschrijven op uw rekening. Heeft u voor mij een rekeningnummer? Dan maak ik het direct even in orde.
Ik heb nog een voorstel. Ik ben eerder opgelicht door marktplaats verkopers daarom verzoek ik u om uzelf even te identificeren door middel van een “persoonlijk” identificatie verzoek vanuit de gelijkoversteken app."

(ik ging akkoord)

Toen kreeg ik een link buiten marktplaats, maar wel met de naam van marktplaats er in, ik vertrouwde het niet, ging googlen en kwam hier terecht. Niet op de link geklikt. Toen heb ik aangegeven dat het op een scam leek werd de link verwijderd en de profiel foto ook. Mijn berichtje daarna kwam niet meer aan. Dus persoon ik kwestie heeft me verder geblokkeerd.

Gevalletje goed weggekomen!

Marjonk85Zwo2021

Bericht door Marjonk85Zwo2021 »

Zelfde probleem als voorgaande berichten. Ik word geappt Mac een marktplaats advertentie. De persoon vraagt of ik €0,01 wil overmaken, omdat ze geen vertrouwen heeft in marktplaats. Ze geeft haar naam en een adres in Grou door.
Telefoonnummer is precies zoals voorgaande berichten.

Prima, kan ik u een marktplaats verficatie verzoek sturen, sorry voor mijn wantrouwen maar ik heb nou eenmaal ervaringen op marktplaats 😅 daarna zal ik meteen de betaling voldoen.

Mijn adresgegevens:
Marjolijn E.
Parkstraat [..]
[....] [..] Grou
Laatst gewijzigd door Moderator op 06-01-2021 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: NAW-gegevens wat geanonimiseerd: vermoedelijk gestolen of verzonnen

BM2222

Bericht door BM2222 »

Hey, ik kreeg vandaag (06/01/2021) reactie van H.J. Lisa Lootsman met het nummer +31 6 51886860 woonachtig op Schuitenzand [..] Delfzijl, meteen al een indicator dat het ver weg en verzenden al de waarschijnlijke ophaalmethode wordt. Direct na deze persoon' haar gretige reactie de vraagprijs te bieden kwam ik hier uit en heb ik in de wetenschap gehandeld dat ik potentieel zou kunnen worden opgelicht. Na een aantal berichten werd ik verzocht mijn bank te geven, wat ik liever voor me hield en haar wees op de gelijk oversteken functie vanuit Marktplaats. Daarna verbrak ze contact. Wees gewaarschuwt!
Laatst gewijzigd door Moderator op 06-01-2021 17:51, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Huisnummer en postcode weggehaald /mod

barryA

Bericht door barryA »

Hier ook weer de vraag of ik eerst een marktplaatsverificatie wilden doen door ene Esther met het nummer: +31 6 12624839. De tekst was: Oke prima, kan ik u een marktplaats verificatie verzoek sturen? Sorry voor mijn wantrouwen maar heb nare ervaringen meegemaakt via marktplaats. Zodra het is gelukt maak ik het bedrag over ! Ik heb geantwoord met: Even voor uw informatie, u appt hier met een politieagent die uw account nu aan het verifiëren is. Vervolgens ben ik uitgescholden en was het stil...

soulman

Bericht door soulman »

Zojuist ook te maken gehad met dit type oplichters, dit keer genaamd Carolien de Ster uit Venray, foto erbij van een vertrouwd uitziende dame van middelbare leeftijd.
Ook hier het verificatie verzoek van marktplaats om € 0,01 over te maken. Uiteraard heb ik dit niet gedaan.
Zodra ik de oplichter een foto van Opgelicht stuurde, verdween direct het hele whatsapp gesprek.
Ik heb direct het voorval op Facebook vermeld ter waarschuwing van anderen.

Edmo

Bericht door Edmo »

soulman schreef:
11-01-2021 10:22
Zojuist ook te maken gehad met dit type oplichters, dit keer genaamd Carolien de Ster uit Venray, foto erbij van een vertrouwd uitziende dame van middelbare leeftijd.
Ook hier het verificatie verzoek van marktplaats om € 0,01 over te maken. Uiteraard heb ik dit niet gedaan.
Zodra ik de oplichter een foto van Opgelicht stuurde, verdween direct het hele whatsapp gesprek.
Ik heb direct het voorval op Facebook vermeld ter waarschuwing van anderen.
Welk telefoonnummer is er gebruikt?

Timon2295

Bericht door Timon2295 »

Vandaag heeft iemand ook bij mij een poging gedaan om mij mijn IBAN te laten verifiëren. Het leek een vriendelijke vrouw met een leuke gezinsfoto.
Hieronder de gegevens.

+31 6 12235886

Mijn adres is; Schuitenzand 59 9931 AC, T.N.V H.J Janneke De Jong, ligt in Delfzijl.

08:35 +31 6 12235886: Kan ik u een marktplaats verificatie verzoek sturen? Sorry voor mijn wantrouwen maar heb nare ervaringen meegemaakt via marktplaats. Zodra het is gelukt maak ik het bedrag over !

10:31 +31 6 12235886: U verifieert naar marktplaats via een verzoek van mij. Uw bank zal gecontroleerd worden door marktplaats.

Even later was de link weer verwijderd en was de foto ook verdwenen. En berichten komen niet over

andrewjacobi

Bericht door andrewjacobi »

I received a Marktplaats verification request from the number +31 6 16794307
Supposedly from a young lady that initially couldn’t speak English but subsequently could as she would talk me through the verification that she wanted.
She sent me the following link:
Hierbij stuur ik u via https://marktplaats.nl een marktplaats verificatie ter bevestiging van uw identiteit. Heeft u het al gedaan? Geen probleem! Wij zullen u dan direct doorsturen!
Klik op de onderstaande link:
https://marktplaats-checker.nl/home/mar ... f66b0eef76

She even sent me ID as I requested identification
However the identification was of 60 year old lady and didn’t match the WhatsApp picture of a mid 20’s woman.
The link above takes you to what looks like Marktplaats and then wants you to register your phone.
ING warned me that this is fraudulent.
I have also reported this matter to the police as the identification I am sure is stolen.

Ellen Habers

Bericht door Ellen Habers »

Gisteren zelfde ervaring als hieronder beschreven. Via whatsapp met een foto van een vrouw ( 60+) met bril.

Opmerkelijk is dat ditzelfde zinnetje voorkwam nadat er snel een deal was gemaakt:
Prima, kan ik u een marktplaats verificatie verzoek sturen, sorry voor mijn wantrouwen maar ik heb nou eenmaal ervaringen op marktplaats, daarna zal ik meteen de betaling voldoen.

Nadat ik had aangegeven dat ik had gegoogled en erachter was gekomen dat verificatiecode gelinkt is aan oplichting kreeg ik nog de reactie: gelooft u google? Absurde reactie natuurlijk; ik heb het nr direct geblokkeerd.
Heel jammer dat mensen zo ziek zijn om dit te doen.

Gast2021

Bericht door Gast2021 »

Hi,

Zojuist ook via whatsapp en dus buiten marktplaats een berichtje van
0686274936 omtrent de aankoop van iets wat ik op marktplaats heb staan.
Ook hier wordt een profielfoto van een vrouw op middelbare leeftijd gebruikt. Als ik het telefoonnummer bel, dan krijg ik direct de voicemail.
Gelukkig heb ik dan ook niet op de link geklikt.
Ik vraag me af waar je dit soort dingen kan rapporteren.

JvN

Bericht door JvN »

Vanavond hetzelfde meegemaakt met telefoon nummer 06-13370721. Naam Sandra van Graaf.

Prik

Bericht door Prik »

Bij mij hetzelfde overkomen via Watsapp met onder staande tekst..
Gebruikte tel nr is : 0630977552

“” Prima, kan ik u een marktplaats verficatie verzoek sturen, sorry voor mijn wantrouwen maar ik heb nou eenmaal ervaringen op marktplaats 😅 daarna zal ik meteen de betaling voldoen.

Mijn adresgegevens:
Vera Wesser
kluiversgang 19
7151 CB Eibergen “”
Tel : 0630977552

Uiteraard een valse naam met adres.
Foto van een vrouw en man van middelbare leeftijd.

Ger1951

Bericht door Ger1951 »

Zojuist dezelfde ervaring met Vera Wesser uit Eibergen met 0630987552.
Eerst het nummer gecheckt en ja hoor, een oplichter/oplichtster.

Plaats reactie