Tweedehands studieboeken bol.com

Plaats reactie
Cadosrr

Tweedehands studieboeken bol.com

Bericht door Cadosrr »

Beste mensen, ik wil jullie graag behoeden voor oplichting via bol.com aangaande tweedehands studieboeken verkopers.

Hun werkwijze en mijn ervaring,

Op bol.com worden tweedehands boeken aangeboden. De persoon die mij heeft opgelicht opereert onder diverse namen.

Advertentie 1: Het boek bedrijfskunde integraal, onder de naam Anouk Nuster
Advertentie 2: Basisboek Bedrijfseconomie, onder de naam Julia Fredrie.

Bij beide advertenties staat dit bij de extra informatie:
In prima staat graag eerst appen of mailen wordt gewaardeerd 0621980682 Met Vriendelijke Groet,Julia Renders

Na contact gehad te hebben. wordt er gevraagd om de betaling te voldoen naar een duitse rekening. op de naam van,

DE05 1001 1001 2623 5173 05
Graag tnv Justin Gerritsen Van Der hoop

Als u de betaling voldaan is, hoor je niks meer van de andere partij.

emailadressen: [email protected] [email protected]. Waar de persoon op actief is. Waarschijnlijk ook op meerdere accounts. Houd het duitse rekeningnummer in de gaten en de naam Justin Gerritsen van der Hoop

TruusH

Re: Tweedehands studieboeken bol.com

Bericht door TruusH »

Ik heb een zelfde ervaring via Bol.com. Bij mij werd de naam Jelleke Hartens gebruikt, met hetzelfde 06-nummer, hetzelfde bankrekeningnummer en de naam Justin Gerritsen Van de Hoop. Geen boeken van kopen!!!!

TLC22

Bericht door TLC22 »

Hetzelfde is mij gisteren overkomen. Op de naam Chantal Landers. Moest betalen op een normale manier, dus niet via bol.com. Ik met mijn goede vertrouwen heb ik dat ook gedaan. Nu weet ik je kan blijkbaar heel goed via bol.com met iDEAL betalen, maar had geen idee op dat moment. Volgende dag zij of hij heeft mij geblokkeerd.

Rekeningnr en de naam Justin precies hetzelfde.

Ik wist dat het een Duits rekeningnr was, aangezien ik het had opgezocht. Daar kreeg ik mijn vraagtekens al bij.
Ik had het nog gevraagd is het een Duits rekeningnr.?
Het antwoord was: "Nee, is nl. We gebruiken Mastercard"
Ik dacht oww drm zou het wel langer zijn. MAAR IK WIST HET, dus snap mijzelf ook daar niet in.

Ik heb meteen bol.com ingelicht die heel begripvol waren en er meteen achteraan gaan. Ook heb ik meteen aangifte gedaan, dus als meer mensen dat doen dan komen we misschien iets verder.

Ik ben zelf student en had het boek dus gekocht voor mijn studie. Ik snap dus totaal niet hoe iemand zo op deze manier studenten kan oplichten, die al heel veel kosten hebben aan hun studie.

1992lyd

Bericht door 1992lyd »

net contact gehad met Bol.com hierover heb ik heb net een mail gestuurd met bewijsstukken die ik heb van mijn oplichtzaak, want ik ben door dezelfde persoon ook bijna opgelicht. Andere naam; ene Anette maar zelfde rekeningnummer en naam.

bol.com gaat er mee aan de slag zeiden ze telefonisch.

A.DeVries1997

Bericht door A.DeVries1997 »

Deze ordinaire oplichter heeft bij mij ook een poging gedaan, niet ingetrapt.

Informatie over hem:
Justin Gerritsen van der Hoop
Facebook: https://www.facebook.com/justin.gerritsen.1
Telefoonnummer: +31621980682

sil.via

Bericht door sil.via »

Mij is gisteren het zelfde overkomen. Bij de advertentie van de tweedehands boek op Bol.com stond: bij serieuze interesse graag contact via 06-13982460.
Toen kreeg ik een betaalverzoek nl78bunq2291284258 en heb mijn adres gestuurd.
Daarna werd ik geblokkeerd en toen was t stil.
Ik heb via de chat Bol.com gesproken en dat was geen behulpzaam gesprek. Hier kunnen we niets mee was het antwoord. Kennelijk accepteerde BOl.com wel advertenties waar de verkoper hun telefoonnummer in zet dus meedenken mag je toch wel verwachten. Nu maar aangifte doen en fluiten naar mijn centen. :(

Plaats reactie