R.J.A. Niessen NL58ABNA0825475821 Opgelicht

Plaats reactie
Tim1980

R.J.A. Niessen NL58ABNA0825475821 Opgelicht

Bericht door Tim1980 »

Ik heb een doos lego bij hem gekocht via marktplaats. Account HypesforYou.
Hij had 14 positieve ervaringen en reageerde beleefd.
Toen ik om de track and trace vroeg kreeg ik eerst als antwoord dat hij het zo zou sturen en daarna geen antwoord meer.
Later via een andere advertenties geprobeerd contact te zoeken. Ook toen zei hij weer dat het eraan kwam.
Later niets meer van hem vernomen.
Nog een paar dagen de kans gegeven en toen gezegd dat ik aangifte ging doen.

Ik heb inmiddels aangifte bij de politie gedaan en zijn account is ondertussen verwijderd.
Na de aangifte ( en voor de verwijdering van zijn account) heb ik nog gemeld dat ik aangifte heb gedaan. Daar reageerde hij meteen op met het verhaal dat zijn telefoon stuk was, het pakket eraan komt en via Duitsland moest worden verstuurd dus dat de reden was dat het zolang duurt en dat zijn vriendin zijn account op haar telefoon in de tussentijd beheerde en geen antwoord aan mij wilde geven.
Of zoiets......

Ondertussen via de account van mijn zoon hem proberen te benaderen en interesse getoond in een andere advertentie. Zijn plaats bij marktplaats was Maastricht (in de buurt van Aldegondaplantsoen), maar hij gaf een adres in Rotterdam (hoofdlaan 35b). Kortom iemand die iemand probeert op te lichten.

Ik weet dat de politie niets met mijn aangifte doet, maar ik weet ook dat veel mensen eerst even googelen op banknummer en opgelicht en zij komen bij dit bericht uit.

Dus deze meneer is een oplichter!

Tim1980

Re: R.J.A. Niessen NL58ABNA0825475821 Opgelicht

Bericht door Tim1980 »

Update:

Er is inmiddels een doos aangekomen, maar daar zit maar de helft in.
Bovendien was het via postnl verstuurd en niet via Duitsland. En verder dus op de dag voor mijn aangifte, dus niet al veel eerder zoals hij beweerde.

Ik heb via dit forum een reactie gehad van iemand die allstar10 heet, dat hij bevestigde dat de oplichter uit Maastricht komt en dat hij het adres aan mij kon geven. Daarna niets meer van gehoord.

Ik trek mijn aangifte pas in als ik of de volledige bestelling krijg of als deze persoon de helft van het geld terugstort op mijn rekening.

Waarschijnlijk een scholier die denkt makkelijk wat geld bij te verdienen door anderen op te lichten.

Plaats reactie