Poging tot oplichting 0657619014 o.n.v. Sanne Dijk

Plaats reactie
TimdeLange

Poging tot oplichting 0657619014 o.n.v. Sanne Dijk

Bericht door TimdeLange »

Vanochtend via whatsapp benaderd door een geduldig persoon die onder de naam Sanne Dijk (met familie vakantiefoto in whatsapp) welke uiteindelijk met de volgende vraag komt:

Kan ik u een marktplaats verificatie verzoek sturen? Sorry voor mijn wantrouwen maar heb nare ervaringen meegemaakt via marktplaats. Zodra het is gelukt maak ik het bedrag over !

Toen ik deze persoon vervolgens voor oplichter uitmaakte kwam er geen reactie meer gehad b werd ik direct geblokkeerd op whatsapp, foto weg, einde verhaal.

Trap er niet in mensen! Laat die losers maar gewoon werken voor hun geld 🤮 van dit soort lui

Telefoonnummer dat gebruikt is: +31 6 57619014

Ik heb de gebruiker gerapporteerd bij whatsapp

JeDeWe

Re: Poging tot oplichting 0657619014 o.n.v. Sanne Dijk

Bericht door JeDeWe »

Ik heb dezelfde ervaring met de naam Sanne Dijk. Er is exact dezelfde vraag gesteld over het verificatie verzoek, echter nu met het telefoonnummer 06 26888698. Wees alert!

Noortje1004

Bericht door Noortje1004 »

Goedenavond, ik ben vanavond ook benaderd door iemand via whatsapp die iets van mij wilde kopen van marktplaats, ging heel gemakkelijk qua onderhandeling. Ze had gelijk haar adres verstuurd en vond een betaalverzoek prima. Toen ik eenmaal het betaalverzoek had gestuurd begon ze dus over verificatie verzoek en ook dat ze al eens waren opgelicht... nou ik kende het niet dus ik vroeg t haar, ze stuurde een linkje dat r betrouwbaar uitzag en een screenshot wat verificatie verzoek inhield van dr marktplaats site. Voordat ik m’n bank koos heb ik even gegoogled en kwam ik hier... ik heb gezegd dat ik het niet vertrouw. Ook heeft deze persoon een vakantiefoto van een stel als profielfoto. Allemaal typische dingen... ik heb de naam gegoogled en die bestaat wel in combinatie met de plaats die ze noemde.. hoe weet ik nou of dit te vertrouwen is?

gedupeerde44

Bericht door gedupeerde44 »

Kort maar krachtig, "NEE NIET TE VERTROUWEN"

Plaats reactie