Pas op voor interesse in aankopen van M van Meerendonk!

Plaats reactie
Michelle_vm

Pas op voor interesse in aankopen van M van Meerendonk!

Bericht door Michelle_vm » 27-09-2017 18:06

Ik ben zo stom en naïef geweest om, toen ik iets wilde verkopen via Marktplaats, een kopie van mijn rijbewijs te sturen. De persoon in kwestie, Robin van Doorn, wilde mijn telefoon kopen, en wilde vantevoren geld overmaken. Ter verificatie wilde hij een id- bewijs zien. Zo naïef als ik was, heb ik een foto van mijn rijbewijs en mijn IBAN nr gestuurd. Dus mocht de komende tijd iemand die zich voordoet als mij, Michelle van Meerendonk, interesse tonen op marktplaats of iets dergelijks, of zelf iets te koop aanbiedt onder deze naam, pas alsjeblieft op. Ik hoop dat ik op tijd ben met het plaatsen van dit bericht en er niemand gedupeerd is...

Ten Hooi

Re: Pas op voor interesse in aankopen van M van Meerendonk!

Bericht door Ten Hooi » 27-09-2017 18:20

Heeft hij ook geld overgemaakt Michelle.

Michelle_vm

Bericht door Michelle_vm » 27-09-2017 18:43

Hij heeft geen geld overgemaakt. Hij reageerde enthousiast op mijn advertentie, zou het geld overmaken, maar ik heb niets meer van hem gehoord. De alarmbellen gingen rinkelen toen ik geattendeerd werd op de foto van mijn rijbewijs op Facebook...

Sven Wesselink

Bericht door Sven Wesselink » 03-10-2017 12:37

Ja Michelle Meerendonk heeft mij ook te pakken gehad. Ze had een grafische kaart op marktplaats gezet voor 170 euro, ik heb geboden en betaald via PayPal vrienden en familie, zoals zij het graag wou zodat zij het geld direct kon ontvangen en natuurlijk na 7 dagen niks weer gehoord of pakket gekregen te hebben.

Zou er een manier zijn waarop ik dit geld terug kan krijgen?

Michelle_vm

Bericht door Michelle_vm » 04-10-2017 22:01

Wat ontzettend naar om te horen Sven Wesselink! Ik ga morgen aangifte doen bij de politie van identiteitsfraude, hij/zij gebruikt nl mijn naam om mensen geld afhandig te maken. Ik heb gehoord dat betalingen via Paypal verzekerd zijn, ik zou dat in ieder geval even navragen. En mag ik vragen via welke website deze persoon de grafische kaart te koop had gezet onder mijn naam? Dat zou nuttige informatie zijn bij de aangifte. Ik hoop dat het je lukt je geld terug te krijgen, sterkte!
Groet, Michelle

GarduVin

Bericht door GarduVin » 05-10-2017 00:32

betalingen via Paypal, familie/vrienden valt buiten de kopersverzekering van Paypal. Nooit -alleen bij vrienden en familie die je kan vertrouwen- geld overmaken via vrienden/familie.
Verkopers willen dit, en zeggen dan dat ze de servicefee van 4,5 % niet hoeven te betalen; trap er niet in!

Plaats reactie