Oplichting via marktplaats

Plaats reactie
BeautyJa

Oplichting via marktplaats

Bericht door BeautyJa »

Gisteravond op marktplaats een gezocht advertentie geplaatst, krijg ik vervolgens het bericht van iemand die het wel heeft, maar ik vond het al dubieus dus ik zei ik ben een beetje bang en weet niet zo goed of dit geen fraudering is.

Vervolgens word ik heel onbeleefd aangesproken en ik dacht oke misschien was ik onbeleefd dus excuses aangeboden vervolgens ging hij toch akooord en stuurde me dat hij 10 euro van me wou, via de ASN want een andere bank kon ik niet gebruiken, vervolgens kreeg ik te zien betaalverzoek naar opwaarderen.nl Alphacomm Digital Commerce B.V. Dit blijkt een frauderings scamming bedrijf te zijn.

Dus ik zei via sms “sorry ik doe het toch niet excuses succes verder”

Vervolgens krijg ik bedreigingen dat mijn gegevens online worden gegooid op facebook en op deze site (opgelicht) omdat ik hem zou hebben opgelicht, bedrogen omdat ik die 10 euro liever niet wou betalen vervolgens krijg ik berichten als “ik stuur je gegevens door dit soort tuig hoort hier niet thuis” en meer van dit soort bedreigingen.

Ik werd gigantisch bang en wist niet meer wat ik moest doen.

Kijk uit op marktplaats deze mensen bedriegen je en bedreigen je, ik vond het wel apart dat ik hierna oplichter word genoemd.

Nic64

Re: Oplichting via marktplaats

Bericht door Nic64 »

Helaas neemt oplichting op marktplaats en andere verkoop sites steeds meer toe.
De reactie van degene waar je terecht vraagtekens bij hebt, geeft alleen maar aan dat zijn truc niet lukte en zich gefrustreerd voelt.
Maak je niet druk, hij kan jouw via je markplaats account echt niet vinden hoor.
Lekker links laten liggen.

BeautyJa

Bericht door BeautyJa »

Jawel hij had mijn adresgegevens al voordat ik wist dat hij niet betrouwbaar was

Nic64

Bericht door Nic64 »

Geloof me, het zijn allemaal kansloze figuren, die altijd een grote mond hebben via internet.
Komt lekker dreigend en stoer over.

Edmo

Bericht door Edmo »

BeautyJa schreef:
20-10-2020 20:50
Jawel hij had mijn adresgegevens al voordat ik wist dat hij niet betrouwbaar was
Als je wel betaald dan wordt het van kwaad tot erger.

daantje-94

Bericht door daantje-94 »

Ik heb helaas vanmiddag hetzelfde meegemaakt met dezelfde persoon! Hoe kun je dit melden op marktplaats? Helaas € 60,- betaald...

Plaats reactie