Ik dacht een objectief via Marktplaats te verkopen. Eerst wat onderhandelen over de prijs, toen een akkoord. Of het item naar Engeland kon worden gestuurd. Dat was voor mij op zich geen probleem, heel gebruikelijk bij Discogs bijvoorbeeld. De koper genaamd P C, wilde communiceren via Whatsapp ( telefoonnummer +44 7418 324375!) Ik heb mn IBAN en emailadres doorgegeven. Er zou geld worden overgemaakt en dan kon ik de boel versturen.
Ik kreeg vandaag een bericht van Lloyds Bank. Ineens was de koper van naam veranderd naar Lydia Calixtro.
Het bericht zag er verder behoorlijk echt uit, alleen het emailadresdat erin stond verbaasde me al enigszins: Lloyds Bank Plc <
[email protected]>.
Verder stond in het bericht het volgende:
The total amount above has been deducted from Lydia Calixtro account ,To this effect he or she has no right to withdraw or claim money back and fund will be credited into your account immediately the shipment is confirmed from you. Get back to us with the shipping tracking or reference number for verification proposes, Once shipment tracking code have been verified money will be credited into your Bank account immediately. Do not provide the buyer with the shipment tracking code until we credit your account. Mail the shipment tracking code to our customer care only at : [email protected]Ik heb via Whatsapp laten weten dat er niets verstuurd wordt voor dat ik geld op mijn rekening ontvangen had. Toen kwam er nog een bericht dat hij of zij toch al geld had overgemaakt? Daarna niets meer...
Weer een les geleerd: geen bankgegevens, emailadres of telefoonnummer geven als iets via Marktplaats loopt. Die betalingsverzoeken en 'gelijk oversteken' in Marktplaats werken prima. Daar hou ik het voortaan bij...