Oplichting uit buitenland

Ribbelchips

Re: Oplichting uit buitenland

Bericht door Ribbelchips »

Vandaag ook bijna slachtoffer geworden van deze gast/bende...

Ene Steven Sparks (vreemd genoeg wel 3 sterren op Marktplaats) benaderde me om mijn Samsung telefoon over te kopen. Met inderdaad ook de vraag om naar Engeland te versturen en het 95% aanbetaling verhaal. Ik had eerst zoiets van 'als ik die 95% gestort heb gekregen dan zal het wel zuivere koffie zijn', maar ik kreeg een heel amateuristisch ogend mailtje van Lloyds bank en toen ik de afzender, [email protected] even googelde kwam ik hier dus uit. Die 95% ga ik dus niet krijgen en die telefoon ga ik uiteraard niet versturen. Hij ondertekende zijn laatste 'thanks for your loyalty and trust (lol) met Steven Sidney.

Het adres waar ik de telefoon naar had moeten opsturen:

Name: Steven Gaukroger
Address:32 flat 2 st Albans road lythem st Anne's
City :Lancashire
Zip code:fy81th
United Kingdom 🇬🇧

Update: Ik heb een account gemaakt op Action Fraud, een onderdeel van de Britse politie, en daar melding gemaakt en de gegevens doorgegeven die ik heb gekregen.

HansNootdorp

Bericht door HansNootdorp »

Ook ik ben door deze Steven Gaukroger benaderd. Via Markplaats snel akkoord met vraagprijs voor camera.
Daarna snel naar Whatsapp: nr. +44 7520 625463.

Hij is nogal pusherig in wat ik moest doen.
Vrij snel Email van zgn. Lloyd Bank. Ik zou verzendbewijs ter verificatie moeten mailen en dan zou het bedrag worden overgeboekt door Lloyd bank.
Heb ik natuurlijk niet gedaan.

NIET MEE IN ZEE GAAN.

thijs van de griend

Bericht door thijs van de griend »

ik heb precies hetzelfde met een iphone 6s
de iphone is vanmiddag om 3 uur verzonden hoe kan ik ervoor zorgen dat ik het terugkrijg?

Santos007

Bericht door Santos007 »

Bij mij reageerde hij ook snel op een advertentie van een camera op marktplaats de prijs was gelijk ok of ik maar even al mijn bankgegevens
Naar hem wilde sturen dan maakt hij morgen
1100€ over!!
hij stuurt mij nu een foto van een ID en benaderd mij ook via whats ap hij blijft pushen
Het lijkt te mooi om waar te zijn en dat is het ook

Jwhelmond

Bericht door Jwhelmond »

Vandaag van Steven Gaukroger ook een reactie ontvangen. Wilde het dat het pakket werd verzonden, betaling komt morgen wel.

bart.claes

Bericht door bart.claes »

Ook ik vandaag reactie op mijn MacBook van de steven, eens goed aan het lijntje gehouden.

Afbeelding

Sandraak

Bericht door Sandraak »

Bijna mijn I-Mac aan hem verkocht.
Reageerde inderdaad heel snel op marktplaats, en vond zelfs de hoge verzendkosten van 115 euro geen probleem.
Door het slimme nadenken van me man zijn we op zijn naam gaan googlen en toen kwam boven water dat het gewoon een oplichter is!!!
Wat ben ik blij dat ik hem nog niet had verstuurd!

Boechout2530

Bericht door Boechout2530 »

Heeft hij bij iemand geld gestolen of is er iemand gehackt? Ik heb hem eerst opgezocht of hij inderdaad geen oplichter was.
zo geschiedde .. heb hem overal geblokkeerd op Whatsapp en 2ehands.be maar wil weten of hij nergens meer aankan.

Alvast bedankt voor een reactie ..

Nb0H

Bericht door Nb0H »

Ook op 2dehands.be is deze nu actief, zelfde manier, pushen :evil:

Excuse my french in de bijlage, hij was al de hele tijd aan het zagen of ik nu al wist wat de internationale shipping zou zijn,
dat ik dat zo snel mogelijk moest laten weten. Hier was het niet zo moeilijk om onraad te merken, zijn profiel is maar een dag oud en ik was hem eigenlijk aan het lijntje aan het houden, tot ik na het werk wat tijd had om hem te googlen.
Deze lijkt me eerlijk grof en maar wat te proberen, let ook op voor zogenaamde iban en andere technieken, zo had ik vandaag nog een
andere. https://www.plusonline.nl/veilig-online ... arktplaats

Link is wel toegelaten neem ik aan?
conversation.JPG
Mvg
N

ivonvdv

Bericht door ivonvdv »

Vandaag hier ook, bijna ingetrapt..... Lens verkocht via Markptplaats - daar heeft hij Tomm. Betaling moest nu via de bank HSBC, de verzendmail was; [email protected] - een bank met gmail??? Gegoogeld en gelukkig gevonden dat het niet klopt, hij is ook bekend bij scamwarners en zij vragen om melding te doen als hij wat wil kopen op deze wijze.
Steven Gaukroger is erg pusherig op de app, vroeg ook of ik ook nog camera's te koop heb ed. Ik moest het naar onderstaande sturen, dan de bank de verzendgegevens mailen en ik zou meteen mijn geld krijgen.

Delivery Information:
Name : Steven Gaukroger
Address: 32 Flat 2 St Albans Road Lytham
City,State,Zip-Code Saint Anne Lancanshire FY81TH
United Kingdom

Heb een melding gedaan bij [email protected]

bert cocu

Bericht door bert cocu »

Heb via Marktplaats mijn Canon EOS 5 mark II camera aangeboden. Daarbij een extra batterij grip en nog een paar spullen. Vrij snel kreeg ik een verzoek van Beckey Sheppards. Het bleek al vrij snel dat deze Beckey geen idee had waar ze het over had en zat te pushen om de verkoop rond te maken. Ze stuurde mij een afschrift van overschrijving van het bedrag van haar bank naar mijn bank vanuit een HSBC bank in de UK. Daarna maar aandringen of ik het wilde opsturen maar ik had nog geen adres. Het geld zou worden overgemaakt vertelde ze als ik een bewijs van verzending liet zien. Ook zat ze te vissen of ik er nog een camera lens bij had. Ik vertelde haar dat ik deze niet verkocht. een Canon 24-70 f2.8, (nieuw zo'n 1500 euro) een 70-200 f2.8 (nieuw 1800) en een canon 500mm (tweede hand rond de 3500 en nieuw rond de 10 huizend euro). klakkeloos bood ze me 2000 euro voor de 24-70mm. Ik vertelde haar dat ze daar een nieuwe lens voor kon kopen. Daarna bleef 'ze' pushen en vroeg of ik de 500mm wilde verkopen. Hier ging het wat mij betreft fout. Het ging veel te snel en te makkelijk.
Ik heb uiteindelijk het verzendadres kunnen lospeuteren en het is een adres wat op deze site staat als frauduleus:
STEVEN Gaukroger
5 derwent road,st Annes ,Lytham st Annes ,
FY8 3BJ Lancashire
Great Britain

De koper fungeerde onder de naam Beckey Sheppard. Ze laat me weten dat ze 40 jaar is maar dat klopt helemaal niet met de foto van het paspoort wat ik via jullie site zag van meerder oplichting pogingen.
vr. gr.
Bert Cocu

freakziek

Bericht door freakziek »

goedenmiddag allemaal
ik ben vandaag ook benaderd door ene
Name: Eric .G.Steven
Address:5 derwent road,st Annes ,Lytham st Annes
City:Lancashire
Post code:FY83BJ
Country: Great Britain 🇬🇧
hij wilde mijn telefoon kopen en zo als bij vele anderen ook hetzelfde liedje dat ik hem op moest sturen dat het geld onderweg was hij stuurde een soort bank overschrijft van HSCB bank trap er niet in mensen dit persoon is een ware oplichter ik lees zijn naam overal terug op internet KIJK UIT

kristin.o

Bericht door kristin.o »

Ik ben zo naief! Ik ben hier dus wel ingetrapt! Voel mij zo stom nu. Telefoon weg en geen geld ontvangen.
Hele zware les :cry:

MarvinH

Bericht door MarvinH »

Ook ik ben benaderd door deze persoon. Hij heet nu Elizabeth Gaukroger. Ik deel graag het gesprek dat ik heb gehad met hem via marktplaats. Overigens ben ik er niet in getrapt. En ik hoop dat mensen er wat van opsteken.

Hallo Marvin,
20:58

Zeg het maar?
23:07

Good evening
23:23

Is this still available?
23:23

It still is. I just put it up this evening.
23:26

Alright what's the final price?
23:27

Tell me what you're interested in. Both the body and lens?
23:29

I'm interested on both body and lens
23:31

If you buy them together I will give you a deal of €825,-
23:33

Alright
23:34

I'm really interested on the item and I want to buy it

Will you be able to ship it abroad?

Depends on where you live
23:36

I need it in England

And I will also pay for the shipping cost

So, how do you come across a Dutch auction site? I will need some sort of confirmation who you are. I'm not very keen on selling and sending it trough mail.
23:41

Well my friend told me about this site and this is not my first time of buying time here
23:41

I will send you my full address and a copy of my ID is that ok with you?
23:42

And how did you arranged your payments the previous time(s)?
23:44

I make the payment via bank transfer
23:44

23:45
Name :Elizabeth Gaukroger
Address :5 derwent road,st Annes ,Lytham st Annes
Lancashire
Postal code Fy83Bj
Country: Great Britain
23:46

Can you take a picture of your face with this driving licence next to your head? I'm sorry to ask this, but I have been stood up once, so I'm very cautious you see.
23:54

Can you also describe to me why you want to buy this without even seeing the camera and lens?
23:55

Isn't it much easier to buy this somewhere in the UK?
23:59

Vandaag

I thought so.... I did a check on your drinving licence, the first 5 letters of your first name stated at 1 has to be incorporated at the beginning of the code at number 5. Good luck scamming others, but you don't fool me sis.....sy. Oh, and your signature... I think I saw that font used somewhere else earlier... Next time don't buy a fake driving licence off eBay... Processed By eBay with ImageMagick, z1.1.0. in the image metadata. Oh, you are reported by the way to the site's owner.
00:24

Or should I call you Eric .G.Steven or Steven Gaukroger, is your number still +44 7520 625463 ?
01:03

I got a mail from the Police, you're a well known person buddy. One time you will get caught.

nonameforyou

Bericht door nonameforyou »

Jaaaaa hij is weer bezig hoor!!!
Zeker met corona, zijn er nu meer mensen online, en dus ook scammers!
Vandaag zelfde soort bericht gekregen, ook op mijn foto gear.

Die gasten texten je altijd eerst 'avonds, make je lekkern hangen op en gaan dan de volgende dag door
Gister rond 23:30 eerste contact gehad, via whatapp benaderde iemand uit de UK mij.
Lang verhaal kort. Hier all gegevens die overeenkomen met dit eerdere verhaal.
Ik heb het bij marktplaats aangegeven.

Hier onze conversatie.
Hallo stephen
19:43
Had je interesse?
22:43
vandaag

Yeah
00:46
What’s the current condition
00:46
like new!
09:55
Okey so what’s your last price
10:39
whats your offer?
11:08
300
11:30
320 including sending cost is good for me
16:53
Alright that okey
16:53
Did you accept bank transfer
16:54
ja dat doe ik
waar woon je?
I will like you to make this in order
16:55
Name
Bank name
Iban number
Swift code
Email
Item name
Total cost
mag ik je adres?
nee doe ik niet alleen betaalverzoeken op MP
Te ontvangen

€ 313,-
Totaal te ontvangen op je bankrekening
PostNL verzendlabel in de app en per email
De koper betaalt (inclusief)
€ 319,75
Pakket 0 - 10 kg
6,75
Aangeboden door
16:56
English please
Can you text me with English
why are you on dutch MP?
I don't want any more scammers
16:57
only pay via Marktplaats platform no bla bla
where you live?
I want to buy okey
why you want to use this lens?
So just let me know if you are not selling with my bla bla bla
what camera you have
200d
16:58
Canon
why don't you buy an EF lens
This is EF right
16:59
your address please?
your mail please
5 derwent road,st Annes ,Lytham st Annes ,

City:Lancashire

Postcode:FY8 3BJ

Country:Great Britain 🇬🇧
17:01
Who is the person to sent it to?
17:04
Stephen
17:06
That’s my name
17:06
last name?
17:08
and do you have some sort of ID?
Why that what for
just to verify you
17:09
Okey
17:10
17:11
Foto's van betalingen kunnen nep zijn
Zodra de koper heeft betaald, verandert jouw verstuurde betaalverzoek in 'Betaling geslaagd!'. Verstuur daarna pas je product.
That’s my ID card
So what next
17:12
Can you take a picture of your face with this driving licence next to your head? I'm sorry to ask this, but I have been stood up once, so I'm very cautious you see.
17:15
and can i have your mobile phone nr?
17:16
Hey man just because of this small lens you are doing all this
I’m not gonna do anything okey
So if you don’t want to sell this that’s fine
Then sell it for someone else
Ok well it seems rather weird to buy a lens that is not suitable for your camera while a 200 D was made 20 years ago..... just saying your request is just a bit of
17:18
ok last easy question than, do you have an other photo of your passport
17:19
Hey man bye with your lens okey
17:20
Thanks for all your info mate. This is the Dutch Police, we have all I need now to report you to the British authorities. Your conversation and address and photo are well known here on the internet. You can not hide, we will trace you down.

Plaats reactie