Oplichting op Tweakers.net door W. Vrolijk, rekeningnummer: NL95ABNA0882094831

Plaats reactie
ShockWave_Omega

Oplichting via Tweakers.net Noah12 verkoopt AOC C32G1 Rekeningnummer: NL95ABNA0882094831

Bericht door ShockWave_Omega »

Hallo Allemaal,

Op 15-01-2021 ben ik er ingetrapt. Nog nooit eerder ben ik via deze site (zolang als ik al lid ben) opgelicht. Ik ben hier al actief sinds 2004 en heb wel vaker wat waarschuwingen gehad dat personen waarmee ik contact heb gehad iets hadden mis gedaan. Uiteraard daarna nooit meer contact gehad met deze personen.

Helaas is het dan toch een keer gebeurd. Ik zag een scherm voorbijkomen voor een plausibele prijs (niet eens super goedkoop o.i.d.) Een AOC C32G1. De gebruiker was nog nieuw maar dat komt wel eens vaker voor en is niet geheel vreemd. De advertentie had netjes wat foto's er bij staan. Niks waardoor je meteen zou zeggen dat klopt niet. Een eerst vreemde was wel (en dat viel later pas op) dat de advertentie was afgesloten met "mvg Noah". Maar in de gesprekken stelde hij zich voor als .. Wendel. Toch tot een deal kunnen komen en via een Tikkie geld overgemaakt (een legale Tikkie link gehad). Geld overgemaakt maar geen Track&Trace code mogen ontvangen.. Constant gevraagd waar deze bleef want hij zou vandaag nog op de bus gaan. Tot 3x toe deze belofte gehad.

Mijn bullshit meter sloeg op dat moment uit. Ik heb hem hierop aangesproken en aangeboden dat ie als ie niet wilde verzenden ie het geld terug kon komen overmaken. Nee het zou vandaag op de bus gaan en de code kwam er aan. Zijn vriendin deed hem nu op de bus.. Wederom bullshit wederom geen code.

Wendel/Noah denkt natuurlijk dat ie via Tikkie anoniem is. Dat valt vies tegen want ik heb zijn bankrekeningnummer gewoon bij mijn betaling staan. Deze is ondertussen al naar de Politie en de ABN Amro bank gestuurd. En ik ga hem nu ook hier met jullie delen in de hoop dat deze slijmbal een keer goed tegen de lamp loopt. Zijn bankrekening nummer: NL95ABNA0882094831 en het betreft een overschrijving van €184,20 op 15-01-2021 om 10:05 uur.

Tweaker

Re: Oplichting op Tweakers.net door W. Vrolijk, rekeningnummer: NL95ABNA0882094831

Bericht door Tweaker »

Ik ben ook door deze persoon opgelicht op Tweakers, bij de aankoop van een telefoon. Ook middels een tikkie betaald, en zou via whatsapp een track en trace krijgen. Na aandringen vertelde verkoper dat hij de volgende dag bezorgd zou worden. Daarna geen communicatie meer via Tweakers.net. Heb middels een overschrijving van 0,01 cent in de omschrijving vermeld dat ik aangifte ging doen. De verkoper/oplichter gaf toen zijn 066-nummer met het verzoek contact op te nemen. Dat gedaan, was allemaal een misverstand volgens hem. Hij zou mij terugbetalen of een telefoon leveren. Heel veel beloftes, maar van beide is niets terechtgekomen. Heeft inmiddels mijn telefoonnummer geblokkeerd dus krijg geen contact meer. Ben door twee personen benaderd op Tweakers, waarvan één ook opgelicht was, en een ander langs wilde gaan om een koptelefoon op te halen maar aan het lijntje werd gehouden en nooit een adres kreeg maar wel het verzoek om alvast te betalen.

ShockWave_Omega

Re: Oplichting op Tweakers.net door W. Vrolijk, rekeningnummer: NL95ABNA0882094831

Bericht door ShockWave_Omega »

Marsja schreef:
22-01-2021 21:47
Kijk, hier gaat het fout... pas na betaling zie je waar je geld uiteindelijk naar toe gaat.

en via een Tikkie geld overgemaakt (een legale Tikkie link gehad). Geld overgemaakt

Tikkie is ontwikkeld voor mensen die elkaar kennen en vertrouwen. Dus vrienden, collega, buren, je kinderen, familie, teamlid. Etc... meer niet.
Ik zit sinds 2004 op deze site (en heb een zeer goede reputatie op de site). De laatste 6 maanden doe ik ook veel meer via Tikkie ipv directe bank gegevens. Ik heb gegoogled op NL95ABNA0882094831 maar kon niets vinden. Wat dat betreft vindt ik het jammer dat mensen zoals dit van anonimiteit genieten als het gaat om het achterhalen van IP adressen enz. Iets wat ik weet dat Tweakers zeker bijhoudt.

Tweaker

Bericht door Tweaker »

Op 29 december een telefoon (Samsung A51) gekocht en vooruitbetaald op tweakers.net. Het account was nieuw, maar omdat adverteerder ook een topic was gestart met een serieus onderwerp, zie: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2041570 was ik niet gelijk achterdochtig. Verkoper zou mij volgende dag via whatsapp de T&T code sturen. Omdat de code niet kwam contact opgenomen. Het pakket zou de volgende dag bezorgd worden. Helaas kwam er niets. Wederom contact gezocht maar verder geen respons. Inmiddels van de reactie van tweakers.net een bericht ontvangen dat het een "vermoedelijke oplichter" betrof, en dat zijn account geblokkeerd was. Een andere Tweaker heeft mij een bericht gestuurd, had geld overgemaakt voor de Samsung A41, en ook nooit iets ontvangen. Ook was er iemand geïnteresseerd in de koptelefoon, maar kreeg nooit het adres om hem te bezichtigen. Wel de vraag om alvast vooruit te betalen.

Ik ben voor de eerste keer opgelicht op Tweakers, op marktplaats is het helaas vaker gebeurd. Wist ook niet wat me overkwam toen het mij duidelijk werd, had het op deze site nooit verwacht. Nadat zijn account geblokkeerd was door Tweakers heb ik middels een overschrijving van 1 cent hem medegedeeld dat ik aangifte ging doen. Ik kreeg als respons zijn telefoonnummer met het verzoek hem te bellen. Dat gedaan, het was een misverstand volgens hem en alles kwam goed. Om een lang verhaal kort te maken: veel beloftes, maar geen telefoon of terugbetaling. Aangifte is inmiddels gedaan.

Wat ik zeker weet:

- Tenaamstelling van deze rekening (NL95ABNA0882094831): W. Vrolijk (hij zei desgevraagd dat hij Willem heet).
- Telefoonnummer: 0618252667 (heb via dit nummer telefonisch contact met hem gehad).
- Hij gaf desgevraagd het volgende emailadres op: [email protected]. Ik heb een email gestuurd, het bestaat blijkbaar wel, want de mail werd verzonden en blijkbaar ontvangen.

Ik heb ook een adres van hem gekregen, maar omdat ik dat niet geverifieerd heb plaats ik dat hier niet.

Op het moment dat zijn advertentie online stond, had hij nog twee advertenties, dit zijn ze alle drie:

https://tweakers.net/aanbod/2572346/sam ... zwart.html

https://tweakers.net/aanbod/2570436/sam ... zwart.html

https://tweakers.net/aanbod/2565546/son ... zwart.html

Toevallig vond ik twee dagen geleden wederom een advertentie voor een Samsung A51, account was één dag oud. Heb eerst gevraagd of de telefoon nog te koop was, maar kreeg onmiddellijk antwoord dat hij al verkocht was. Toen een berichtje gestuurd met de de vraag of hij Vrolijk was, verder geen reactie. Heb de redactie van Tweakers een bericht gestuurd dat het waarschijnlijk dezelfde oplichter was, daarna is zijn account geblokkeerd.

Heb op deze site een andere gedupeerde gevonden, zie:

handelsites-bv-marktplaats-en-ebay-f26/ ... 41094.html

Inmiddels contact gehad met deze gedupeerde en verdere informatie verstrekt voor zijn aangifte.
Mocht er iemand verdere info hebben hoor ik dat graag.

Edmo

Bericht door Edmo »

Rekeningnummer NL95ABNA0882094831 geeft meldingen bij https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html

Tweaker

Bericht door Tweaker »

Deze controle heb ik ook gedaan, maar kreeg "Er zijn geen meldingen over deze verkoper". Dit moet dus recentelijk veranderd zijn. En helaas kan je dit pas achteraf checken als je per Tikkie betaalt, het rekeningnummer wordt pas zichtbaar als het al afgeschreven is. Maar ben al blij dat er blijkbaar meerdere aangiftes zijn gedaan.

Plaats reactie