oplichting Barry Utrecht, Barry Petersen en/of B.L.P.

LonnekevD

Re: oplichting Barry Utrecht, Barry Petersen en/of B.L.P.

Bericht door LonnekevD »

Hier noemde hij zich Bernard Petersen, stuurde kopieën van zijn ID kaart en het rekeningnummer was DE17100110012621478634 op naam van Vroom and parts, telefoon nummer 0684358479.
Aangifte gedaan online, zal de gegevens doorsturen naar het e-mailadres van maarten bij de politie.
(Heet hij geen Vroomen en komt uit Heerlen?)

CodeC

Bericht door CodeC »

DE17100110012621478634 Geeft meldingen op https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html
0684358479 Geeft meldingen

CWitte

Bericht door CWitte »

Vandaag getild voor 50 euro nadat ik via MP om kaartjes vroeg voor Lego World. Ik kreeg na het plaatsen van mijn advertentie vrij snel een MP bericht van ‘akkie akkie’ dat hij 4 kaartjes had.
Ik vroeg zijn nummer en belde meteen: ‭(06) 87 67 09 69‬. Hij nam op en ik zei dat ik 3 kaartjes wilde. Dat was okay en ik heb meteen het gevraagde bedrag van 50 euro overgemaakt naar zijn duitse iban nummer. DE17 1001 1001 2621 4786 34. Hij zei dat ie een zaak heeft in Duitsland. Nadat ik betaald heb zou ik de kaarten via de email krijgen. Eerst werkte mijn mail niet, toen was de server te druk, toen was het 80% etcetc. Ik zei me te appen want stond inmiddels al voor de ingang met mn kinderen. Lang verhaal kort; uiteindelijk was zn telefoon in de wc gevallen en kon ie niet meer appen en alleen mailen. Zijn gebruikte nummer is +31 6 87670969 en zijn email is [email protected].
Die 50 euro maakt me niet veel uit maar dat ik met mn kinderen al bij Lego World in de rij stond en uiteindelijk dus geen kaarten had ia laatig uit te leggen aan jonge kinderen. Wat een sukkel om over de rug van kinderen dit te doen! Ik hoop dat hij gestopt wordt met dit soort wandaden!

inge.de-lange
Contacteer:

Bericht door inge.de-lange »

Hallo CWitte, wat vervelend weer en zeker met kinderen. Ik verzoek je om toch aangifte te doen, ook al maakt je die 50 euro niet uit. Barry is een bekende van de politie en diverse keren al gearresteerd. Elke keer als hij veroordeeld wordt, krijgt hij naast een onvoorwaardelijke straf ook een voorwaardelijke straf, dus bij een vervolg wordt deze straf omgezet naar onvoorwaardelijk. Stuur met de aangifte alle correspondentie mee en als dat niet kan, aangifte doen bij de politie zelf. Succes

Cocacola

Bericht door Cocacola »

0687670969‬ Geeft (nog) geen meldingen op politie.nl

J&S

Bericht door J&S »

Ook wij zijn helaas het dupe geworden van deze serie oplichter! Het zelfde verhaal als bij CWitte, maar wij zochten kaarten voor de Kinderen voor Kinderen show op 26 oktober jl. Wij wilden onze zoon ermee verrassen op zijn verjaardag die dag en omdat wij al een aantal keren net te laat waren bij andere MP adverteerders, gingen wij in op zijn aanbod. De reden waarom zij niet gingen was dat zijn dochter twee dagen ervoor haar enkelbanden had gescheurd en hij en zijn vriendin besloten hadden om niet te gaan. Wij lieten hem weten dat wij de kaarten alleen maar wilden ophalen. Hij zij dat hij in Enschede woonde en een winkel heeft, net over de grens met Duitsland. Vanwege de winkeltijden en afspraken met het ziekenhuis konden wij geen afspraak maken om de kaarten op te halen, maar volgens hem was het geen enkel probleem om deze e-tickets als pdf bestand aan ons te mailen. Hij zei daarbij ook nog dat hij geen oplichter was en hij zeker niet zijn eigen winkel/bedrijf op het spel ging zetten toch? Omdat hij geen twee maar vier kaarten had en ook nog eens voor de middagshow, plus dat ons verzekerde dat hij de kaarten meteen ging opsturen, hebben wij na veel twijfel het geld overgemaakt. In het vervolg gesprek zij hij dat we het over konden maken op zijn Duitse bankrekening, die hij ook voor zijn winkel gebruikte en dit belastingtechnisch beter was. Puntje bij paaltje; dus nooit de tickets ontvangen, (4x 31,50) €126 lichter en allen smoesjes van deze zielige man moeten ontvangen. "M'n server ligt plat, ben in het ziekenhuis, m'n vriendin heeft ze op de mail gezet, in kan het pdf file niet koppelen, mij vader gaat me helpen, hij gaat het strakjes uit zijn werk doen, ze komen eraan etc etc". "Geen paniek, wat alles komt goed! anders komt mijn vader ze brengen, hij woont in Voorthuizen" In de laatste Whatsapp gesprekken lieten wij hem weten dat wij nu geen cadeau hadden voor onze zoon en dat hij de kaarten had beloofd waarvoor bij betaald hadden. Wij moesten maar even "normaal" gaan doen en ze zouden nog onze kant op komen. Meteen daarna appte hij ons of we ons geld terug wilden en dat we ons bankrekening nr nogmaals maar even door moesten geven. Weer complete lulkoek van deze zieke man, want ook dat deed hij niet. Afgelopen vrijdag hebben wij hem 5 werkdagen de tijd gegeven om het geld terug te storten. Wij ontvingen meerdere appjes dat dit al gebeurd was. Leugenaar! Na het derde dringende verzoek om het geld terug te storten, appte hij "zoek het lekker zelf uit & ga iemand anders afpersen" Wij hebben hem vriendelijk nog dringend verzocht om aan ons verzoek te voldoen, anders volgen er maatregelen. Dit laatste heeft meneertje niet meer via de Whatsapp gelezen werden wij door hem geblokkerd. Beetje bang geworden, meneer Petersen? Per e-mail en SMS tekst hebben wij hem dit gestuurd en tevens uitgenodigd om deze ochtend aanwezig te zijn op het Politiekantoor van LR, Utrecht. Dit gratis kaartje voor deze show heeft hij helaas gemist. Wij hebben een Proces-Verbaal opgemaakt en alle Whatsapp gesprekken en alle gegevens en verzamelde info overhandigd. Mocht je dit lezen, meneertje Petersen? Dit is nog maar het prille begin! Om het geld gaat het ons niet, maar dat jij het lef hebt om families met kinderen op te lichten en op hun gevoelens in te spelen, gaat alles te buiten. Veel mensen schaffen iets aan op MP, omdat zijn het gewoon niet nieuw kunnen kopen of omdat mensen op zoek zijn naar iets speciaals. Jij gaat als een schoft te werk en maakt misbruik van kinderen en benaderd je slachtoffers genadeloos. Denk je nou nooit eens na wat JIJ de mensen aan doet. Ik heb je vele malen gewaarschuwd en je had moeten denken; "oeps, shit nu heb ik de verkeerde te pakken!". JIJ bent een heel zielig figuur en een domme crimineel. Als jij om aandacht vraagt, kan je die krijgen !

inge.de-lange
Contacteer:

Wat een verhaal weer, van voetbalkaarten naar kaarten voor kinderevenementen. Barry heeft geen kinderen en zijn ouders wonen in Utrecht. Ik kan mij niet voorstellen dat hij kan leven van het "verkopen" van enkele kaarten en vermoed ik dat er vele malen meer slachtoffers zijn dan bekend. Dat u aangifte heeft gedaan is heel goed. Ik raad u aan bij de politie regelmatig te informeren of uw aangifte al doorgestuurd is naar het OM. Heel veel succes.

Dion H

Bericht door Dion H »

2 jaar geleden door deze kansloze ziel opgelicht voor voetbal kaarten idd met mij nog vele anderen.. aangifte gedaan! Werd niks mee gedaan de junk in kwestie zelf maar naar de politie gebracht.. totaal geen nut gehad na een week liep die weer lekker buiten en zal dit ze leven lang blijven doen.. cente zullen we niet meer terugkrijge nette manier werkt niet dus er is ma 1 manier om hier vanaf te komen....... (barry petersen heeft ook gewoon weer facebook)
Laatst gewijzigd door Dion H op 10-11-2018 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.

inge.de-lange
Contacteer:

Hoi Dion, wij zaten toen samen in de groep. Wat ik niet snap is waarom mijn aangifte toen wel naar het OM is doorgestuurd en de jouwe ( en alle andere) niet. Heb je ooit nog bij de politie geïnformeerd? Door jou is hij uiteindelijk gepakt ( ging nog bijna mis, geloof ik), mede door die actie is Barry toch veroordeeld en heeft hij in de gevangenis gezeten. Door jouw actie zijn er toen minder mensen opgelicht. Jammer dat jijzelf niet gecompenseerd bent. Groet, Inge

Cocacola

Bericht door Cocacola »

Barry Petersen heeft een nieuw bankrekeningnummer. Stuurt tevens voor en achterkant ID mee.
DE37700111106048049891 (nog) geen meldingen

Vika72

Bericht door Vika72 »

Probeerde mij vandaag ook op te lichten maar gelukkig was even googelen op zijn naam voldoende om er niet in te trappen.

Rekeningnummer wat hij mij gaf was GB46PRTC 00998500139887

En stuurde een kopie van zijn ID

inge.de-lange
Contacteer:

Hoi Vika, was dat via marktplaats? Indien ja, mogen wij dan de link en als dat niet kan, wil je dan doorgeven wat Barry probeerde te verkopen? Mvgr. Inge

Cocacola

Bericht door Cocacola »

GB46PRTC00998500139887

Vika72

Bericht door Vika72 »

Hoi Inge,

Ik had een advertentie geplaatst op marktplaats waarin ik zocht naar een kaart voor Patrick Laureij voor as zaterdag. Barry reageerde dat hij die had maar in Engeland zat voor zijn werk en niet op tijd terug was

inge.de-lange
Contacteer:

Hoi Vika, bedankt voor je antwoord. In ieder geval fijn om te lezen dat de oplichting niet gelukt is. ik hoop dat er nog meer van deze berichten komen, maar liever heb ik dat Barry gewoon stopt. Mvgr. Inge

Plaats reactie