Oplichter Noor (NL29INGB0418551200) Marktplaats Gedupeerden POST HIER! (Doe ook aub aangifte)

Geldwegboempats

Oplichter Noor (NL29INGB0418551200) Marktplaats Gedupeerden POST HIER! (Doe ook aub aangifte)

Bericht door Geldwegboempats »

Ik vermoed dat deze 'Noor' (NL29INGB0418551200) een hele geraffineerde manier heeft om zijn kopers op te lichten, d.m.v. zijn kopers zowel als afzender en ontvanger te plaatsen verschuift hij alle verantwoordelijkheid op PostNL en de koper. Dat op zichzelf is enigszins wel begrijpbaar dat verkopers dat doen, maar voeg daar aan toe dat hij ook nog is zijn paketten verzekerd en vervolgens niet aflevert, in combinatie met het feit dat het eerste pakketje wel verwerkt word door PostNL maar dan stil blijft hangen (dit geeft valse hoop voor het 2e pakket wat ie nooit aflevert, ik ben ook niet de enige gedupeerde waarbij dit zo is verlopen), and to top it all off is hij geverifieerd door Marktplaats met ID/Bank/Telefoon en heeft hij ook nog degelijk aantal echte recensies op zijn profiel staan (ik heb gebruikers uit zijn recensies bereikt en 1 gebruiker die van Noor Snowboard schoenen had gekocht zei dat het om een meisje ging die de schoenen van haar ex aan het verkopen was...) en dan heb je het over een val waar je al te makkelijk in kan vallen. Hier is mijn verhaal.

Ik heb twee paketten, allebei videokaarten, besteld via de Marktplaats gebruiker 'Noor'. Videokaarten zijn computer chips die multifunctionele doeleinden hebben. Denk daarbij aan het spelen van computer spelletjes, het editen van visuele effecten voor films of het minen van Bitcoin of ander crypto-valuta. Doordat het minen van crypto-valuta zo populair en winstgevend is geworden, en videokaarten daar een enorme rol bij spelen, zijn deze videokaarten door de hoge vraag zo schaars geworden dat ze eigenlijk alleen nog redelijk betaalbaar zijn via tussen personen zoals van de verkopers op Marktplaats. Electronica winkels hebben vaak vraagprijzen tot wel 3x zo hoog als de originele verkoopprijs, waarbij Marktplaats goedkoper uitkomt. Goedkopere videokaarten beginnen op Marktplaats rond 200 euro maar kunnen oplopen tot wel 3000 euro. Maar nu wil ik wat meer vertellen over de marktplaats verkoper Noor. Ik denk dat Noor een hele geraffineerde manier heeft uitgevonden om kopers zodanig op te lichten dat eigenlijk al de verantwoordelijk verschoven word op de koper en PostNL. Heel doordacht en geplant dus. Ik ga zo dieper op Noor’s methode in, maar eerst even wat achtergrond informatie over ‘Noor’ en hoe het koop proces verlopen is. Het plaatje van Noor’s martkplaats is van een jongen maar ik heb nooit direct met Noor gebelt of hem/haar gezien. Voor de makkelijkheid van het schrijven van de aangifte refereer ik naar Noor als een jongen.

Dit is zijn pagina: https://www.marktplaats.nl/u/noor/38945976/
Zijn account was geverificeerd met een ID, telefoonnummer en bankrekening via marktplaats. Dat in combinatie met de meer dan 40 5-ster recensies leek het een extreem geloofwaardige verkoper.

Dit zijn de PostNL codes van de paketten die ik van Noor heb besteld (1183AN als postcode):

videokaart 1, MSI RTX 2070 Super, ter waarde van 435 euro, pakket 1 (14-04-2021): 3SOPKC7416479
videokaart 2, PNY RTX 3060, ter waarde van 675 euro, pakket 2 (16-04-2021): 3SOPKC0510228

De ‘videokaarten’ heeft Noor beide aangeketend verzekerd verzonden. ‘Perfect dit kan niet meer mis!’ dacht ik. Maar Noor heeft beide paketten verzekerd naar mij verstuurd met zowel mijn naam en adres als afzender en ontvanger. Ik vroeg hem waarom hij dat zo deed, en hij antwoordde indien er een probleem zou ontstaan met de levering van het pakket dat ik dan als ontvanger direct met PostNL de zaak kon afhandelen. Noor zei dat PostNL namelijk alleen een onderzoek kan starten met de afzender en niet met de ontvanger. Ik dacht ‘oh lekker handig nu begrijp ik waarom ik ook als afzender sta, bedankt Noor!’. Nu zijn we bijna 2 weken verder en staat pakket 1 stil in het sorteer centrum en is pakket 2 nog niet eens verwerkt of ontvangen door PostNL.

Mijn vermoeden dat Noor een oplichter was werd aangestoken de dag dat ik het geld van de 2e videokaart had overgemaakt. Noor begon na deze betaling steeds langzamer te reageren en het duurde wel langer dan een dag voordat hij het PostNL verzendlabel van 2e videokaart had aangemaakt. Ik vroeg hem waarom het zo lang duurde, waarbij hij antwoorde dat hij wel eens lui is en biedde zijn excuses daarvoor aan. Die houding van hem kwam niet overeen met de meer dan 40 5-sterren recensies die hij had ontvangen. Ik begon me toen direct zorgen te maken. Ik dacht
indien hij een oplichter is moet ik een manier bedenken hoe ik zijn telefoonnummer kan krijgen om zo een kans te krijgen om hem direct te kunnen spreken. Ik acteerde alsof ik geinteresseerd was in nog een videokaart genaamd de RTX 3090. Dit is de duurste videokaart die voor minen gebruikt kan worden. Noor zei hiertegen dat hij helaas deze videokaarten niet had en hem dus niet kon verkopen. Ik vroeg indien hij die kaart binnen zou krijgen of ik hem dan direct kon appen. Hij gaf me toen zijn nummer (+31 6 28767537). Ik probeerde hem te bellen maar hij nam niet op. Meerdere dagen verstreken en PostNL bleef maar dezelfde status aangeven van de paketten. Noor probeerde mij gerust te stellen en zei dat 5 werkdagen na het verzenden van het eerste pakket dat ik een onderzoek kon starten.

Na het wachten van 4 PostNL werkdagen, 17 April, vroeg ik aan Noor of PostNL wel met mij mee zou werken indien ik ze zou bellen, omdat ik ook als ontvanger op het pakket stond. Ik vroeg ook aan hem waar hij de paketten had afgeleverd, en hij zei “Albert Heijn Hoensbroek”. Noor zei toen tegen mij dat hij wel PostNL voor mij zou bereiken. Ik wachtte toen nog 2 dagen en nadat Noor nog geen actie had ondernomen begon bij mij de alarmbellen te ringen. Ik probeerde hem twee keer te bellen en natuurlijk nam hij niet op. Ik zag dat Noor in de tussentijd wel tich nieuwe 5-ster recensies had ontvangen voor het kopen en/of verkopen van videokaarten. Dat kwam niet overeen met het aantal videokaarten die hij online had staan. Wel had hij opeens weer een stuk of 4 videokaarten te koop. Ik zag dat de Marktplaats gebruiker Marc50 aan Noor een 5-ster recensie had gegeven. Marktplaats staat niet toe dat je iemand waarmee je niet heb gehandeld direct kan bereiken. Door ‘Marc50’ te googlen kwam ik zo op 1 van zijn advertenties op Marktplaats en kon hem dus zo wel bereiken (Marc50, https://www.marktplaats.nl/u/marc50/19349713). Hij bleek in exact dezelfde situatie te zitten. Marc had 2 videokaarten gekocht, waarvan 1 op 14 April die wel verwerkt was door Postnl maar die ook al een tijdje stil lag, en een andere videokaart die nog nooit verwerkt was door PostNL. Ook op Marc’s beide paketten staat hij als afzender en ontvanger geregistreerd. Maarja, misschien kwam de hele vertraging inderdaad allemaal door PostNL.

20 April belde ik direct PostNL op om zo een onderzoek te starten voor Pakket 1, en te informeren dat er vermoedelijk oplichter(s) zijn die gebruik maken van een loophole in het verzendsysteem van PostNL. Ik vroeg hoe het kan zijn dat PostNL het toe staat dat een klant zichzelf een pakket verzekerd kan versturen zonder een ID te gebruiken. En niet alleen dat, maar het verzendlabel kan al thuis vezekerd aangemaakt worden zonder dat de afzender ooit persoonlijk bij een PostNL punt komt opdagen en zich laat identificeren. PostNL zei wel tegen mij dat pakket 1 verwerkt was op afleverpunt Akerstraat Noord 282, 6431 HW Hoensbroek. Dat kwam inderdaad overeen met wat Noor mij had verteld waar hij pakket 1 was afgleverd. PostNL zei mij over enkele werkdagen terug te bellen maar hadden nog nooit van dit probleem gehoord. Noor zei die dag het volgende: “Enigste oplossing die ik je kan bieden is de helft terug te betalen en daar moet je het dan even bij laten”. Dat vond ik prima, aangezien 1 pakket wel verwerkt was en de andere niet.

Vanaf dat moment bekeek hij niet meer mijn berichten op Marktplaats en de volgende dag, 21 april, gebeurde er het volgende.
Ik zei tegen Noor dat ik wist dat hij mij negeerde omdat hij wel reageerde met andere marktplaats gebruikers (Ik vertelde mijn vriend Hans of hij op Marktplaats kon acteren alsof hij ook een videokaart van Noor wou kopen, daar reageerde Noor wel op). Ik belde Noor toen meerdere keren op, en na al die keren niet opnemen was het genoeg. Ik zei ik tegen hem dat ik aangifte zou doen indien hij niet het halve bedrag per direct over zou maken. Tegen deze tijd had ik ook al Marktplaats geinformeerd over mijn vermoeden dat Noor een oplichter is, waardoor Marktplaats hem (tijdelijk) geblokkeert heeft. Hij werd boos en vroeg wat ik aan het doen was. Hij zou alleen de helft overmaken na dat er uitslag zou zijn van PostNL, tot die tijd zou hij niets kunnen doen. Ik was het hier niet mee eens en probeerde hem alsnog te bellen. Na meerdere keer bellen vroeg ik aan hem waarom hij mij niet direct wou spreken. Hij negeerde mij en dat was toen ik enorm boos werd, en hem vertelde dat ik in 30 minuten al mijn geld terug gestord wou hebben, en dat ik dat geld terug zou storten wanneer ik de videokaarten in mijn handen zou hebben. Hij zij het volgende:

[16:09, 21/04/2021] +31 6 28767537: Het “pakket”... waar is die dan? Wel gewoon bezorgd bij jou he, flikker. Als ik daar achter kom dan heb je echt een groot probleem met mij
[16:10, 21/04/2021] +31 6 28767537: Ja bescherm je profiel foto maar af, ik heb al screenshots gemaakt
[16:16, 21/04/2021] +31 6 28767537: Ik ga ook niks voor je doen tot er duidelijkheid is vanuit PostNL, dat je het weet!
[16:16, 21/04/2021] +31 6 28767537: Doe maar lekker groot praten met je politie, maar ook daar voor heb ik niks te verbergen. Succes, wil verder niks met je te maken hebben.

Toen werd ik geblokkeerd maar hier word het pas interessant. 22 April belde ik als ING houder de ING op een fraudemelding te plaatsen. Omdat ik Noor tweemaal via een Tikkie de videokaarten had betaald stond er in de beschrijving van beide transacties ook zijn rekeningnummer: NL29 INGB 0418551200. ING vertelde mij dat er die 22 April ook 3 fraudemeldingen binnen kwamen over dit rekening nummer. Ik dacht gelijk dat er wel tientallen anderen slachtoffers konden zijn, en dat er misschien wel duizenden dan niet tienduizenden aan euro’s is opgelicht. Ik werd gelijk door verbonden met de ING fraude afdeling waarbij een meneer mij vertelde om direct aangifte te doen bij de politie, en na de aangifte mijn rekeningnummer en die van de oplichter te sturen naar het fraude departement van ING zodat ze zo bij hem met een deurwaarder konden aankloppen. Aan de transacties te zien wist de ING het al wel zeker dat het om een oplichter ging. Ik vertelde toen dat ik ook al wist dat de persoon niet ‘Noor’ heet, want ik verstuurde namelijk 1 cent naar zijnrekening en die rekening staat niet onder de naam Noor of N. . ING waarschuwde mij dat het ook zomaar een geldezel kon zijn en ik eerst maar aangifte moest doen bij de politie. 

22 April had Marc contact opgenomen met nog een andere gedupeerde op Marktplaats, A. Stel. Hij had ook een videokaart (RTX 2060 Super) van 460 euro gekocht van Noor en die was ook nog niet verwerkt door PostNL.

Ik wil deze post ook even eindigen met een harde rant over PostNL. Hoe in vredesnaam kan het zo zijn, dat een verzendlabel VERZEKERD TOT EN MET 5000 EURO aangemaakt kan worden, online, zonder ID, waarbij zowel de afzender als ontvanger dezelfde persoon kan zijn, en PostNL vind dit goed? Dan verliest PostNL de paketten na het verwerken en vragen ze zich niet eens af of ze een mol in een van hun locaties hebben. Hoe kan het zijn dat een pakket meerdere keren verwerkt is en dan Poef! opeens verdwijnt. Verzekerde paketten tot aan 5000 euro heh. PostNL hun systeem is zo fragiel en onveilig als wat, verzend nooit via dit bedrijf wat boven de 100 euro is, wat een harde fout was dit hey. Maar goed, als laatst wil ik andere gedupeerde vragen om hier hun ervaring te posten en aangifte te doen. Een andere Marktplaats gedupeerde was dat al sinds vorig jaar zomer, en heeft nep schoenen ontvangen ipv het echte merk. Noor is dus al langer bezig met oplichten. Er zijn al tig aangiftes tegen deze pipo gedaan, des te meer des te beter.
Laatst gewijzigd door Moderator op 29-04-2021 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Rekeningnummer toegevoegd in titel

Illy

Re: Oplichter Noor (NL29INGB0418551200) Marktplaats Gedupeerden POST HIER! (Doe ook aub aangifte)

Bericht door Illy »

NL29INGB0418551200 Geeft idd meldingen op https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html

0628767537 Geeft meldingen.

U bent er volledig ingeluisd. Wat een schoft.

Geldwegboempats

Re: Oplichter Noor (NL29INGB0418551200) Marktplaats Gedupeerden POST HIER! (Doe ook aub aangifte)

Die meldingen komen wss van diegene waarmee ik in contact ben geweest en mijn eigen aangifte. Toen ik mijn producten kocht waren er geen meldingen over het nummer of de rekening. Het profiel plaatje is van ebay alleen Ebay host alle plaatjes op Marktplaats, dus dat zegt ook niet veel. Ik had al zijn profielfoto proberen te matchen in google images, maar zonder resultaat...

mine1990

Bericht door mine1990 »

Ben ook door deze persoon opgelicht. In beginsel leek het allemaal te kloppen, het pakketje blijft op 'bezorgtijd onbekend staan' en Postnl wilt totaal niet meewerken. Heb ook een videokaart gekocht.

-update 11/05:
De locatie waar het pakket zogenoemd verstuurd van zou zijn is nooit verstuurd. 'Noor' heeft online een verzendlabel aangemaakt, is vervolgens naar locatie gegaan. Heeft de barcode gescand(met een zelfscan op locatie), dan staan er containers, waarin je het pakketje kan doen en vervolgens denkt het systeem dat het 'pakketje is ontvangen'. Na onderzoek blijkt dat de pakketjes op locatie helemaal niet zijn te traceren. Leuk systeempje hé?

-update 05/05:
De verzending is vanuit de naam Noor van der Ree gedaan uit Kerkrade. Postnl heeft na bijna 4 weken bevestigd dat de zending als "vermist" beschouwd kan worden. De oplichting is ook bij eigen bank Fraude afdeling doorgegeven. Meneer aan telefoon wou nog even vertellen dat niet zo had hoeven gebeuren. Heb hem duidelijk gemaakt dat ondanks wie je bent, of wat je achtergrond is dat we allemaal vatbaar zijn voor oplichting.

-update 02/05:
Inmiddels aangifte gedaan
Laatst gewijzigd door mine1990 op 11-05-2021 11:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Jeroen79

Bericht door Jeroen79 »

Ik ben ook opgelicht door Noor.
Ook met een videokaart, bij mijn gebruikte hij nog wel zijn gegevens (ieder geval niet mij als afzender) bij het verzenden.
Heb ook aangegifte gedaan en er loopt een onderzoek bij postnl.....

OmeJoey

Bericht door OmeJoey »

Ik ben ook opgelicht door deze Noor. Precies dezelfde werkwijze, zowel mijn naam als afzender als ontvanger ingevoerd bij PostNL en sinds een week ook overal geblokt. Niets ontvangen. Toevallig heb ik dezelfde videokaart "gekocht", de MSI RTX 2070 Super, óók voor €435,-.

De meerdere verificaties (id, bank en telefoonnummer) en goede recensies deden mij er ook met open ogen intuinen. Ik ga ook aangifte doen.

Wellicht nog nuttig voor anderen: het emailadres dat ik doorkreeg van Noor was: [email protected]. Telefoonnummer was identiek aan het eerdergenoemde nummer in dit topic.

5-5-2021: zojuist aangifte gedaan.

Joophaha

Bericht door Joophaha »

Bij mij heeft hij precies hetzelfde geflikt. Ik ga morgen aangifte doen. Bedankt voor de post, hierdoor weet ik dat ik ben opgelicht.

De foto van ebay is inderdaad Noor. Ik heb voor mijn aankoop met hem gevideobeld en kan bevestigen dat hij dat is.

Methode was precies hetzelfde.

Update 02-06: Inmiddels aangifte gedaan bij de politie. Ik kreeg net een mail dat zijn account op marktplaats is geblokkeerd. Ook werd ik net gebeld door PostNL maar die hadden mij eigenlijk niet veel te vertellen. Bij mij heeft hij het pakket ook bij de albert heijn in Heemskerk op de post gedaan. Dit gaat alleen niet om zo'n bak waar je zelf je pakket in kan doen. Ook had hij bij mij bij de verzending wel zijn eigen adres gezet. Hij heeft me in totaal 675 euro afhandig gemaakt. Al bij al gaat het hier makkelijk om duizenden euro's waarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door Joophaha op 02-06-2021 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Orkaanhayan

Bericht door Orkaanhayan »

Ben ook opgelicht door hem heb fotos van zijn gezicht en van de gesprekken ik ga morgen aangifte doen

Heb informatie kunnen krijgen over deze oplichter nordin ree (noor)

als iemand nog meer informatie heeft stuur mij een app op instagram @eab6e

dit kan mij veel helpen met het zoeken van deze klootzak

GrootL

Bericht door GrootL »

Goedemorgen allemaal,

Ben blij deze post te vinden. Ook ik ben opgelicht door "Noor", via Marktplaats, precies zoals beschreven door topic starter. Aangifte gedaan, uitgebreid gesproken met PostNL en hen er op geattendeerd dat zij mede-verantwoordelijk zijn. Mijns inziens is ook Marktplaats mede-verantwoordelijk vanwege het feit dat "Noor" zo makkelijk een "betrouwbare" account lijkt te hebben ge-faked. Zodoende ben ik voor 650,- euro opgelicht (2 paketten).

Aangifte is gedaan. Ik heb een verzoek om terugboeking gedaan middels mijn bank (Rabo) waarop niet is gereageerd. Van de bank heb ik vervolgens alle gegevens ontvangen welke geregistreerd staan onder zijn/haar rekeningnummer (NL29INGB0418551200). Ben bang dat ik deze vanwege privacy overwegingen (nog) niet mag delen op dit forum.

Ben benieuwd of er schot in de zaak zit bij andere gedupeerden?
Laatst gewijzigd door GrootL op 24-06-2021 07:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Geldwegboempats

GrootL schreef:
15-06-2021 09:00
Goedemorgen allemaal,

Ben blij deze post te vinden. Ook ik ben opgelicht door "Noor", via Marktplaats, precies zoals beschreven door topic starter. Aangifte gedaan, uitgebreid gesproken met PostNL en hen er op geattendeerd dat zij mede-verantwoordelijk zijn. Mijns inziens is ook Marktplaats mede-verantwoordelijk vanwege het feit dat "Noor" zo makkelijk een "betrouwbare" account lijkt te hebben ge-faked. Zodoende ben ik voor 650,- euro opgelicht (2 paketten).

Aangifte is gedaan. Ik heb een verzoek om terugboeking gedaan middels mijn bank (Rabo) waarop niet is gereageerd. Van de bank heb ik vervolgens alle gegevens ontvangen welke geregistreerd staan onder zijn/haar rekeningnummer (NL12INGB0418551200). Ben bang dat ik deze vanwege privacy overwegingen (nog) niet mag delen op dit forum.

Op dit moment ben ik nog steeds aan het afwachten wat de politie met mijn aangifte gaat doen (sinds 27-04-2021). De politie zal hun handen wel vol hebben aangezien fraude en oplichting het afgelopen jaar sterk gestegen is. Alsnog vind ik het ontzettend lang duren. Ik ben het er volledig mee eens dat zowel PostNL en Marktplaats medeverantwoordelijk zijn. Natuurlijk denken hun hier niet hetzelfde over en schuiven ze het probleem functie elders. Nog mooier zelfs, PostNL had mij belooft terug te bellen na het heropenen van mijn onderzoek maar heeft dit twee keer toe niet gedaan. Ik wil een brief schrijven naar iemand die hoog aan de ladder werkende is bij PostNL, om vervolgens aan hun duidelijk te maken dat hun schijn verzekeringen en nihil controle bij het scannen van paketten de deuren wagenwijd open doen voor fraudeurs zoals deze Noor of hoe die loser ook heet. Ik wil je adviseren om niet direct contact op te nemen met andere gedupeerden en gewoon de zaak af te wachten, anders kom je zo in een wespennest terecht van een netwerk van fake accounts etc.
Ik ben wel geïnteresseerd wanneer je door 'Noor' bent opgelicht, was dat ook in April?

Illy

Bericht door Illy »

Vreemd gezien voorgaande posts NL29INGB0418551200 Onvoldoende meldingen geeft op https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html
Zijn er meerdere bankrekeningnummers bekend?

GrootL

Bericht door GrootL »

Geldwegboempats schreef:
15-06-2021 18:10
GrootL schreef:
15-06-2021 09:00
Goedemorgen allemaal,

Aangifte is gedaan. Ik heb een verzoek om terugboeking gedaan middels mijn bank (Rabo) waarop niet is gereageerd. Van de bank heb ik vervolgens alle gegevens ontvangen welke geregistreerd staan onder zijn/haar rekeningnummer (NL12INGB0418551200). Ben bang dat ik deze vanwege privacy overwegingen (nog) niet mag delen op dit forum.

Op dit moment ben ik nog steeds aan het afwachten wat de politie met mijn aangifte gaat doen (sinds 27-04-2021). De politie zal hun handen wel vol hebben aangezien fraude en oplichting het afgelopen jaar sterk gestegen is. Alsnog vind ik het ontzettend lang duren. Ik ben het er volledig mee eens dat zowel PostNL en Marktplaats medeverantwoordelijk zijn. Natuurlijk denken hun hier niet hetzelfde over en schuiven ze het probleem functie elders. Nog mooier zelfs, PostNL had mij belooft terug te bellen na het heropenen van mijn onderzoek maar heeft dit twee keer toe niet gedaan. Ik wil een brief schrijven naar iemand die hoog aan de ladder werkende is bij PostNL, om vervolgens aan hun duidelijk te maken dat hun schijn verzekeringen en nihil controle bij het scannen van paketten de deuren wagenwijd open doen voor fraudeurs zoals deze Noor of hoe die loser ook heet. Ik wil je adviseren om niet direct contact op te nemen met andere gedupeerden en gewoon de zaak af te wachten, anders kom je zo in een wespennest terecht van een netwerk van fake accounts etc.
Ik ben wel geïnteresseerd wanneer je door 'Noor' bent opgelicht, was dat ook in April?
Ja zeker in April.

Geldwegboempats

Illy schreef:
15-06-2021 23:42
Vreemd gezien voorgaande posts NL29INGB0418551200 Onvoldoende meldingen geeft op https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html
Zijn er meerdere bankrekeningnummers bekend?
Jij bedoelt vast dat NL12INGB0418551200 die GrootL aangaf geen meldingen geeft, NL29INGB0418551200 die ik eerder aangaf geeft dat namelijk wel. Rookgordijnen lijken helaas zelfs plaats te vinden in dit topic, jammer. Overigens lijkt mij deze zaak ook wel wat voor het tv programma 'Opgelicht!?'.

Illy

Bericht door Illy »

Ach ja… zie het nu.

NL29INGB0418551200 Geeft meldingen politie

Plaats reactie