oplichter, j weber, IBAN: NL97ASNB0950033227

binky

Re: oplichter, j weber, IBAN: NL97ASNB0950033227

Bericht door binky »

quangteo schreef:
binky schreef:
quangteo schreef:Ik ben ook opglicht door jan of johan Weber met een versterker van 400
euro. Op marktplaats.
Hij zou afkomstig uit Bergen NH.
Weet iemand precies waar hij vandaan komt?
Zijn tel. Is 06838**936.
Eerste keer neem hij op daarna niet meer. Aangifte gedaan maar denk dat prioriteit bij politie ergens anders ligt. Er wonen 8 personen met de naam Weber in Bergen. Wie van de 8?

[Deel telefoonnummer verwijderd door moderator - het plaatsen van telefoonnummers is NIET toegestaan op dit forum]
bij mij woonde hij in workum onder de naam "jantinus weber" ondertussen heeft hij al 3x een ander telefoonnummer gebruikt toevallig een maandje of twee geleden kwam ik weer een advertentie van hem tegen nu woonde hij in oude pekelaar.

het is gewoon een heel naar mannetje en beschouw je geld maar als verloren.

https://www.youtube.com/watch?v=69Vy-cyvgTE
Welke telefoon nummer van hem heb je? Kun je die naar mij mailen?
ik heb je twee telefoon nummers en twee email adressen gestuurd via het prive bericht hier.

binky

Bericht door binky »

waarschijnlijk dezelfde oplichter.

NL29INGB0655463127 tnv J.V. Wever
Marktplaats naam: Drieman uit Boskoop

geeft ook melding!

https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html

quangteo

Bericht door quangteo »

Wat verkoop hij nou weer. Ja precies dezelfde rekeningnummer. Hij gaat maar door he. Hij is niet te stoppen zolang hij niet opgepakt is. Heeft hij nog steeds zelfde telefoonnummer die ik aan je heb doorgegeven?

binky

Bericht door binky »

quangteo schreef:Wat verkoop hij nou weer. Ja precies dezelfde rekeningnummer. Hij gaat maar door he. Hij is niet te stoppen zolang hij niet opgepakt is. Heeft hij nog steeds zelfde telefoonnummer die ik aan je heb doorgegeven?
ook weer audio spullen, zie link.
deze bedrieger weet niet van van ophouden is gewoon te triest voor woorden.

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... 985bx.html

binky

Bericht door binky »

binky schreef:
quangteo schreef:Wat verkoop hij nou weer. Ja precies dezelfde rekeningnummer. Hij gaat maar door he. Hij is niet te stoppen zolang hij niet opgepakt is. Heeft hij nog steeds zelfde telefoonnummer die ik aan je heb doorgegeven?
ook weer audio spullen, zie link.
deze bedrieger weet niet van van ophouden is gewoon te triest voor woorden.
ik kan hem helaas niet meer bereiken.

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... 985bx.html

emmy.janssen

Bericht door emmy.janssen »

Ook in de ben de dupe geworden van oplichter J Weber. Via Marktplaats heb ik via hem een Airfryer gekocht, maar nooit ontvangen.
Heel dom van mij achteraf, want ik heb meteen gevraagd of hij hem wilde opsturen i.p.v. ophalen. Ook zei hij dat hij via de app beter bereikbaar was, daarom heb ik alleen met hem geappt en geen berichten via marktplaats gestuurd. Ik heb 100 euro naar hem overgemaakt en hij zou de dag erna de airfryer opsturen. Omdat hij mijn berichten op de app wel las maar niks terug stuurde heb ik hem een aantal keren gebeld. Ik kreeg hierbij meteen zijn voicemail. 's Avonds appte hij dat hij aan het werk was en daarom niks terug had gestuurd. 2 dagen erna heb ik hem geappt of hij een track en trace nummer op kon sturen. Ineens stond er geen foto meer in de app en ook stond er niet bij wanneer hij als laatste online was geweest. Toen wist ik het zeker: ik ben opgelicht.
Zo zuur!! Ik hoop dat hij snel gepakt word.

Bij de advertentie stond J Weber uit Maastricht. Het banknummer wat ik heb gekregen staat gekoppeld aan D. Hussani.

quangteo

Bericht door quangteo »

Heb je aangifte gedaan?
Ik snap werkelijk niet dat de politie hem nog in bescherming nam.
Ik kreeg als antwoord dat zijn gegevens prive is en niet doorgegeven mag worden. Werkelijk te gek voor woorden. Zo maakt hij steeds meer slachtoffers.

WDRC

Bericht door WDRC »

Ik ben ook opgelicht door een zekere J Weber. Ook bij mij ging het op twee Sphinx versterkers voor 390 euro.
Rekening: NL05ABNA0493535500 De heer Weber was plots opgenomen in het ziekenhuis en zijn vrouw Mary speelde het spel prachtig mee.

GarduVin

Bericht door GarduVin »

Het houdt niet op, niet vanzelf..

NL05ABNA0493535500 Geeft meldingen op https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html

quangteo

Bericht door quangteo »

Wat heeft hij weer geflikt? Ben benieuwd

babba

Bericht door babba »

Hello from France,

I do not speak Dutch and i am sorry but i was scammed by the same person you are speaking about, and for me it was very hard to find a way to try to get my money back, and if we cannot do that at least we can try to make gim go to jail - you see that they are many of us which he was lying to and he got from me 500€ for a pair of speakers on a website which is called 2dehands.nl and there is a belgium version of the website. I contacted everyone, the Dutch police which don't want to take my claim because it is not possible on internet - i have to come personally to Holland to do it (i am ready to do it but it is expensive), the french police did not want to take my claim because it was abroad - i had to go 3 times to the comessariat of my city, the websites do not want to do anything (the girl from one of the websites told me that he usurpated an account of someone who had an account on this website for announces and that he was posting his announces from that account), my french bank cannot do anything because i paid by bank transfer and the Dutch bank cannot do anything becaus ethey are protecting him because he is their custumer!!!! Which means noone wants to do anything!!! A girl from Dutch police told me if they are many claims maybe they will do something and that i have to keep the messages and the e-mails he sent me.

The whole thing started when i saw a nice pair of Dynaudio Focus 140 on the 2dehands.nl and i contacted him by e-mail, it was in June 2017. He answered, and i called him by phone, he answered and on the phone he was very polite and cool. I paid the next day and he took off the announce immediately but he still answered my e-mails because he wanted to win the time - he wanted to take the money from many people and he wanted to see his bank account closed as late is possible.
He was telling me that he is traveling, that he is not at home, that he was in hospital becaus ehe had a stroke all kind of bullshit.... He was playing his game well, i can give you his bank account which is closed now, his old telephone number which is not working anymore but if some of you have his new telephone number please give it to me, if you have any idea who is he and where he lives please give this information to me i will come to Holland and i will speak to him personally. I cannot believe how can we leave this kind of persons exist and be outside???? he should be behind the barres in prison, not drinking beers with our money!!!
If anyone wants to communicate with me - or excange informations about this scumbag JV Weber - i will response on any message!
This is the IBAN where i paid, i have the address of that bank:

IBAN: NL 97 ASNB 0950 0332 27
BIC: ASNBNL21

Are some of you which went to the police and did you make a claim against that person?

babba

Bericht door babba »

If anyone has time and want to go to the Police and make a claim in my place (because for me it is too far) i am for it - contact me and i will give you all the data which i have about him so maybe if they are many claims police wil move and do something about it! The guy is probably spending our money and making false documents and he is opening new bank accounts every day and he is making his living on this and nobody wants to move? I really don't understand the police and justice...

Let's make him go where he belongs?

quangteo

Bericht door quangteo »

Beste mensen
de oplichter woont in Alphen aan den Rijn. voor verdere details kun je mij contact opnemen. He is living in Alphen aan den Rijn

binky

Bericht door binky »

quangteo schreef:Beste mensen
de oplichter woont in Alphen aan den Rijn. voor verdere details kun je mij contact opnemen. He is living in Alphen aan den Rijn

is die pippo nog steeds mensen aan het oplichten.......hoe kom je dan aan dit adres en weet je zeker dat hij dat is?

heb even een check gedaan met een oud 06 nummer en hij is inderdaad weer online via whatsapp: tel: 0620856190
ik heb hem verleden jaar nog gebeld op dit nummer en deed net of hij nergens van af weet.......wat een ontzettend zielig mannetje is dit.

nog maar weer eens een link naar youtube opname van deze persoon.

https://www.youtube.com/watch?v=69Vy-cyvgTE

quangteo

Bericht door quangteo »

Ik heb hem een SMS gestuurd dat wanneer hij het geld niet terug stort dat ik zijn adres bekend ga maken op internet. dat doe ik dan bij deze. natuurlijk laat hij zich niets te horen. Hij is absoluut niet zielig. op zijn rekening staat een bedrag van ruim 1600 euro. Hij is misschien wel rijker dan je denkt.

[Adres verwijderd door moderator]
geboren op [verwijderd door moderator]
tel: 06-83864936

ingbank: NL29 ING B0655463127

ik hoop dat zijn gegevens niet wordt verwijderd op deze website
Laatst gewijzigd door quangteo op 15-11-2018 05:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie