OPGELICHT Uittenbogert NL16INGB0797452834

Plaats reactie
niekvdo

OPGELICHT Uittenbogert NL16INGB0797452834

Bericht door niekvdo »

Had een advertentie geplaatst dat ik een specifiek motorblok zocht.
Kreeg dezelfde dag reactie dat degene dit motorblok had liggen dus hij stuurde wat foto's toe via de mail.

Zag er allemaal prima uit. Had ook nog even via whatsapp met hem gepraat via nr. (0686050997), hij had daar ook een profielfoto
van een motorcrosser dus dat zag er opzicht ook betrouwbaar uit.

Hij vroeg €350 en uiteindelijk €320 van gemaakt met verzenden. Vroeg of die nog een carburateur had maar die gaf die aan niet te hebben, wel andere onderdelen.

Hij zei het meteen te verzenden, uiteindelijk was het DHL punt opeens dicht dus zou zondag worden. Zondag lukte ook niet dus zou maandag worden en zo ging het maar verder. Uiteindelijk kwam ik er achter dat die die foto's gewoon van het internet had gehaald dus dat die me aan het oplichten was. Zelfs toen ik hem had uitgescholden en had gezegd dat ik wist dat hij die foto's van internet had bleef die het nog proberen. Dit is echt een HELE ZIEKE geest die er op kickt om nog contact met je te houden. Een echte gewetenloze eng nek.

Pas dus ook op met een advertentie te plaatsen met iets wat je zoekt.

Als mensen nog meer info over hem hebben hoor ik het graag. Deze info gebruikte hij bij mij.

Marktplaats naam: Joost50
Naam: Joost T F Uittenbogert
Email: [email protected]
Tel nr. 0686050997
IBAN: NL16INGB0797452834

maccloud

Re: OPGELICHT Uittenbogert NL16INGB0797452834

Bericht door maccloud »

0686050997 geeft melding bij politie.nl
NL16INGB0797452834 geeft melding bij politie.nl

Er zijn dus al minimaal 4 aangiften gedaan tegen dit banknummer en telefoonnummer.

Doe aangifte indien je dit nog niet hebt gedaan.

huckelberry

Bericht door huckelberry »

ik heb evt nog wel wat meer info over deze beroeps oplichter.
en als jij evt nog wat meer info over hem hebt dan verneem ik dat ook heel graag.

Mark1967

Bericht door Mark1967 »

niekvdo schreef:
12-01-2021 21:45
Had een advertentie geplaatst dat ik een specifiek motorblok zocht.
Kreeg dezelfde dag reactie dat degene dit motorblok had liggen dus hij stuurde wat foto's toe via de mail.

Zag er allemaal prima uit. Had ook nog even via whatsapp met hem gepraat via nr. (0686050997), hij had daar ook een profielfoto
van een motorcrosser dus dat zag er opzicht ook betrouwbaar uit.

Hij vroeg €350 en uiteindelijk €320 van gemaakt met verzenden. Vroeg of die nog een carburateur had maar die gaf die aan niet te hebben, wel andere onderdelen.

Hij zei het meteen te verzenden, uiteindelijk was het DHL punt opeens dicht dus zou zondag worden. Zondag lukte ook niet dus zou maandag worden en zo ging het maar verder. Uiteindelijk kwam ik er achter dat die die foto's gewoon van het internet had gehaald dus dat die me aan het oplichten was. Zelfs toen ik hem had uitgescholden en had gezegd dat ik wist dat hij die foto's van internet had bleef die het nog proberen. Dit is echt een HELE ZIEKE geest die er op kickt om nog contact met je te houden. Een echte gewetenloze eng nek.

Pas dus ook op met een advertentie te plaatsen met iets wat je zoekt.

Als mensen nog meer info over hem hebben hoor ik het graag. Deze info gebruikte hij bij mij.

Marktplaats naam: Joost50
Naam: Joost T F Uittenbogert
Email: [email protected]
Tel nr. 0686050997
IBAN: NL16INGB0797452834
Volgens mijn mogen de banken vanaf januari 2021de adresgegevens geven als je opgelicht bent

MP12345

Bericht door MP12345 »

Hallo allen,

Ik heb zojuist voorkomen opgelicht te worden door ene ''Frans'' dankzij uw berichten op dit forum, waarvoor mijn dank. Ik kan melden dat ik een ''gezocht-advertentie'' op tweedehands.net heb geplaatst waarop binnen enkele dagen reactie kwam. Frans zou hetgeen hebben waar ik naar opzoek was en bood dit aanzienlijk onder marktwaarde aan mij aan. De persoon mailt vanaf [email protected], en heeft als mailnaam Frans Joost Berry export Gerrits -Van den brink.

Ook in mijn geval heb ik foto's ontvangen (3 stuks) die ik via een simpele reverse image search kon herleiden tot een andere internetpagina die afkomstig was van een totaal ander persoon woonachtig in Zuid-Afrika.

Het moge duidelijk zijn dat een ''gezocht-advertentie'' een groot risico met zich brengt omdat de koper zich aanbiedt, ben daarom extra alert met dit soort advertenties.

De meeste mensen deugen ongetwijfeld, maar deze ''Frans'' beslist niet.

niekvdo

Bericht door niekvdo »

Hallo,

Wonder boven wonder kreeg ik vandaag uit het niks het bedrag van €320,00 terug gestort met als beschrijving:

Bij deze heeft u uw geld terug. Ik ben net zoals u ook slachtoffer van oplichting via mijn gegevens.
wilt u aub de aangifte intrekken. mvg

Volgends mij heeft die er een potje van gemaakt en wilt die zijn daden terug draaien.
Wat denken jullie? Heel appart dit. Maar heb wel me geld terug.

Plaats reactie