Opgelicht '"Saskia" NL79RABO0126089515 R. SEGGELINCK

Plaats reactie
Blurky

Opgelicht '"Saskia" NL79RABO0126089515 R. SEGGELINCK

Bericht door Blurky » 07-09-2018 21:39

Opgelicht door Roeland, Roland of Ronald (naam niet goed kunnen verstaan) op marktplaats.
Verkoper 6 maanden aktief op marktplaats onder de naam Saskia
Bekend telefoonnummer: 0627990538
Plaats bekend bij Marktplaats: Peize
Plaats die opgegeven werd via whatsapp: Smilde maar waren aan het verhuizen naar Texel
Rekeningnummer waarnaar ik het bedrag heb overgemaakt: NL79RABO0126089515
Onder naam van: R. SEGGELINCK

Persoon heeft gereageerd op mijn GEZOCHT advertentie, het gevraagde artikel had hij liggen.
Een telefoonnummer opgevraagd en gekregen, gebeld en uiteindelijk via whatsapp afgesproken dat ik het bedrag zou overmaken op het rekeningnummer van het Rabobank pasje waarvan ik een foto doorgestuurd kreeg.
Het artikel is betaald op 25-08-52018 en zou 2 dagen later (Zaterdag 27 Augustus) verstuurd zijn, echter heb ik tot op heden niets ontvangen, het track en trace nummer werd meerdere keren beloofd doorgestuurd te worden via whatsapp maar telkens is dit niet gebeurd door verschillende redenen (verhuizing, niet thuis op dat moment, enzovoorts).
Tot afgelopen 05-09-2018 nog een keer reactie gehad dat het verzendnummer wederom die middag gestuurd zou worden, maar dat is niet gebeurd.
Inmiddels wordt er niet meer opgenomen en gereageerd op berichten (ook via andere nummers gebeld en anoniem).
Ik heb dus het idee dat ik opgelicht ben.

De foto van het pasje wat ik doorgestuurd kreeg via whatsapp:
[Afbeelding verwijderd door de moderator]

LittleMies

Re: Opgelicht '"Saskia" NL79RABO0126089515 R. SEGGELINCK

Bericht door LittleMies » 05-02-2019 16:13

Goedemiddag,

Ik ben werkzaam bij een dierenpension, en ik vermoed dat wij zijn opgelicht door dezelfde persoon. In juli 2018 is er namelijk een hond bij ons verbleven, de persoon heeft na afloop van het verblijf per uitzondering een factuur van het verblijf mee gekregen. Tot op heden is deze factuur niet betaald. Inmiddels zijn wij erachter dat de persoon niet op het bij ons opgegeven adres in Peize woont. Tevens is het telefoonnummer wat u vermeldt in de post hetzelfde als het telefoonnummer wat er bij ons is door gegeven. Ik denk dat wij nooit een betaling zullen ontvangen, en dat u het 'gekochte' product ook nooit zal ontvangen. Ik denk dat het inmiddels wel zeker is dat we beiden zijn opgelicht.

Met vriendelijke groet,

Michelle

donny.diaz
Contacteer:

Bericht door donny.diaz » 17-06-2019 11:09

Meneer R. Seggelinck uit Peize heeft ons ook opgelicht.

Ditmaal stond er een advertentie op marktplaats voor de opvang van honden in de zomer.

Wij gaan op 18 juli op vakantie voor 3,5 week naar Spanje, en reageerde op zijn bericht. Na de eerste contacten op marktplaats (waar hij onder de naam Handel1985 staat), kregen wij zijn mobiele nummer 0627990538.
Hij kwam met ons een bedrag overeen van €500,- om voor 3,5 week onze honden op te vangen. Wij zouden dan ons eigen hondenvoer mee brengen. Hij stuurde ons ook een foto van het pension (dit bleek achteraf een foto te zijn van dierenpenion en hondenpension A2 Culemborg te zijn. Na het zoeken op de foto op Google. Wij hebben hier contact mee opgenomen en alles verteld dat hun foto word misbruikt door de heer Seggelinck, ze gingen hier aangifte van doen.)
Hij vroeg ons in eerste instantie om een aanbetaling te doen van €175,- om onze plaats te reserveren in zijn hondenpension, dit geld moest via de bank worden overgemaakt op NL62 ABNA 0839 0838 07. Wij hebben dit netjes de zelfde dag overgeboekt, en kregen hiervan ook bevestiging dat het binnen was op zijn rekening.
Nu kwam die afgelopen week, ineens via de app dat wij nog niet het volledige bedrag hadden aanbetaald en dat we nog €75,- extra moesten overmaken, terwijl €175,- was afgesproken. Anders zou het niet doorgaan de opvang.
Hierop hebben wij gevraagd aan de heer Seggelinck wat het adres was van de opvang, hij gaf ons als adres Groningerweg 60.
Omdat wij het toch niet helemaal vertrouwde, en hij zo bleef aandringen op het restbedrag van de aanbetaling. Zijn wij maar eens zijn gegevens gaan googlen, en zagen wij al snel de berichten bij tros opgelicht staan.
Hierop zijn wij verder gaan zoeken. Met de gegevens die wij van hem hebben:

Door te googlen op streetvieuw op Groningerweg 60, zagen wij een boerderij staan die totaal niet op de foto leek die wij toegezonden hebben gekregen van de kennels. Maar er hing wel een mobiel nummer met te koop op het hek. Dit nummer gebeld en de huidige eigenaar van de boerderij gesproken te hebben, zij hij ook de heer Seggelinck niet te kennen en bleek er ook al een hele tijd te wonen. Dit bleek ook volgens het Kadaster. (Wij hebben ook alle gegevens die we hebben doorgestuurd naar deze meneer en die zal ook aangifte gaan doen tegen de heer Seggelinck. Omdat waarschijnlijk de komende maanden meerdere mensen daar voor de poort zullen staan met hun honden, en dan zelf op vakantie denken te gaan.)

Door de ABN AMRO bank te bellen. Zijn wij er achter gekomen dat meneer niet op de Groningerweg woont, maar op het Zuivelplein in Peize slechts een paar kilometer verderop. Alleen de meneer aan de telefoon mocht niet het huisnummer geven. ( daar zijn we ook al redelijk achter gekomen in welk woonblok hij woont).
Door weer te gaan googlen kwamen wij al snel op een woonblok terecht waar zorgwoningen in zitten van Cosis Woonzorg (een ggz instelling). Dus wij hebben Cosis woonzorg locatie Peize gebeld, met de vraag of we de heer Seggelinck konden spreken of dat hij daar woonde. Uit de reactie aan de andere kant van de telefoon konden wij dan ook opmaken dat de heer Seggelinck hoogst waarschijnlijk bij deze instelling woont.

Vandaag (17-06-2019) weer contact gehad van de heer Seggelinck dat de betaling nog niet binnen is. En dat het echt vandaag betaald moet zijn voor 4 uur anders word de reservering geannuleerd, is echt het laatste ultimatum.
Hierop zeiden wij hem dat wij vandaag toch in Groningen moesten zijn om spullen. Voor de caravan te halen en wij wel langs zouden rijden bij de Groningerweg en dan gelijk de kennel konden zien en gelijk de rest van de aanbetaling contant betaalde. Dit kon niet want hij was zoals elke keer aan de app weer eens weg met de paarden. En hij zat vandaag in België dus kon niet bellen. En hij neemt geen contant aan. Hierop zeiden wij we kunnen het ook contant ter plaatse overmaken.
Ja als we nou morgen waren gekomen dan was die er zelf ook dan konden we alles goed zien. Hierop zeiden wij ja we zijn er vandaag, we kijken wel over het hek heen. En anders lopen we wel even het terrein een stuk op.
Het laatste bericht wat we stuurde naar de heer Seggelinck (we zijn er met 45 min) was trouwens het laatste wat wij konden sturen via de whatsapp, want toen werden wij geblokkeerd.
Hierop met een ander nummer geappt naar de heer Seggelinck (denk je dat je slim bent mensen oplichten, je woont toch op het Zuivelplein bij Cosis Woongroep) en als antwoord kregen we wederom direct een blokkade op dit nummer van hem.

Dus als er nog meer mensen zijn gedupeerd door hem meld u aub, en ga aangifte doen. Of neem contact met ons op 0651634710
Bijlagen
9396457A-4978-4733-80C2-545DA0A25482.jpeg
9396457A-4978-4733-80C2-545DA0A25482.jpeg (59.03 KiB) 347 keer bekeken
3C65746A-43CF-4C96-9D54-E598E7D7486B.jpeg
3C65746A-43CF-4C96-9D54-E598E7D7486B.jpeg (49.93 KiB) 347 keer bekeken
F059EAD8-04ED-40A5-9D69-04DF2F83567E.jpeg
F059EAD8-04ED-40A5-9D69-04DF2F83567E.jpeg (46.91 KiB) 347 keer bekeken
Laatst gewijzigd door donny.diaz op 17-06-2019 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Edmo

Bericht door Edmo » 17-06-2019 12:11

https://www.marktplaats.nl/verkopers/35555442.html
Handel1985 uit Peize

NL62ABNA0839083807

Plaats reactie