Opgelicht door René Thoonen (Viam Rectam) Nijmegen

Plaats reactie
puriot

Opgelicht door René Thoonen (Viam Rectam) Nijmegen

Bericht door puriot » 15-06-2019 11:51

Zaterdag 25 mei
Doe ik een bod van 200,00 euro op een munt van Vincent van Gogh.
Meneer is zes jaar lid van Marktplaats en zijn banknummer is ok.
Ik vraag om een betaalverzoek en betaal de 200,00 via IDeal.
Ik vertel trots mijn medeverzamelaars van mijn aankoop en krijg gelijk berichten dat dit om een oplichter gaat.
Ik stuur hem een bericht dat ik signalen van oplichting krijg vraag of ik mij zorgen moet maken.
Hij geeft als antwoord dat hij aanvallende reacties krijgt en dat ik mij geen zorgen hoef te maken.
Ik geef als antwoord dat ik daar dan op vertrouw en als hij mocht twijfelen beter het geld terug kon storten.
Hij geeft als antwoord: Ik twijfel niet meneer maar als u dit wel doet zal ik de betaling terug storten.
U mag er op rustig even over na denken nog hoor, Ik neem het zeker niet persoonlijk als u zich terug trekt.
Ik geef als antwoord terug: Stort u het dan maar terug er zijn teveel alarmbellen af gegaan.
Hij geeft als antwoord: Dat zal ik doen meneer.(zie bijgevoegde foto)

Dinsdag 28 mei
Krijg ik een ongelofelijk fantasieverhaal dat hij is beroofd is van zijn bestellingen in het park en hij heeft daar aangifte van gedaan nummer PL 0600-190528-273299438 hij beloofd iedereen terug te betalen.
En dat je hem kunt bellen voor verdere vragen.(Neemt niet op)
Ik vraag zij adres en email voor verdere vragen betreffende de afwikkeling (Krijg geen antwoord)
Ik bericht hem dat ik geen gedupeerde ben betreffende de beroving omdat ik geen bestelling had lopen maar mijn geld terug zou krijgen.
Ik vraag hem nogmaals het geld terug te storten. (geen reactie)
Ik heb een brief naar zijn huis adres gestuurd met het verzoek voor terugbetaling.
Meerde malen 1 cent overgemaakt naar zijn rekening met het verzoek (geen reactie)

Als het maandag is en hij kan zien dat het geld (van meerdere mensen) binnen is.
En hij meerdere reviews van oplichting krijgt op zijn account op MP zet hij dinsdag een beroving in scene.
Hij weet dat de politie niets met de aangifte doet en laat het overkomen dat hij nu slachtoffer is.
Ik weet dat er meerdere gedupeerden zijn maar kan niet in contact komen met deze personen.

Omdat meneer nergens op reageert is voor mij voldoende bewijs dat hij alles uit zijn duim heeft gezogen.
Ik heb hem ruim twee weken de kans gegeven om mijn geld terug te storten.
Heb hem nog aangeboden dat hij het in twee keer terug mocht betalen.
Ik stuur hem berichten door 1 cent naar zijn rekening over te maken.

Hij gebruikte de rekening van zijn bedrijf.(is nu wel bekend bij de politie zie ik)

Viam Rectam
Kamer van koophandel:54359473 vestigingsnummer 000024133906
Olijfwilgstraat 54 6523 KE Nijmegen
Eigenaar: René Theodorus Johannes Cornelius Thoonen
1e Rekening: NL38ABNA0248804294 ten name van Viam rectam
2e Rekening: NL92ABNA0806475528 ten name van R.T.J.C.Thoonen
Telefoon:0682903040

Gedupeerde_Thoonen

Re: Opgelicht door René Thoonen (Viam Rectam) Nijmegen

Bericht door Gedupeerde_Thoonen » 17-07-2019 14:23

Mij is hetzelfde overkomen. De tekst uit de aangifte die ik op 5 juni heb gedaan:

Ik heb op zondag 26 mei 85 euro geboden op de antieke postzegels uit de advertentie op Marktplaats.

Die avond krijg ik bericht dat mijn bod is geaccepteerd. Ik maak het bedrag over naar het opgegeven rekeningnummer:
NL38ABNA0248804294 tnv Viam Rectam. Dit is het bedrijf waar René Thoonen eigenaar van is. René geeft aan dat hij de postzegels direct gaat opsturen.

Een week later heb ik nog steeds niets ontvangen en niets gehoord van René. Ik stuur hem een bericht via Marktplaats op zondag 2 juni en dinsdag 4 juni. Hier wordt niet meer op gereageerd (volgens de vinkjes op Marktplaats zijn de berichten niet gelezen).

Ik heb zelf onderzoek op internet gedaan naar deze persoon. Het gaat om René Thoonen, geboren 10-11-1987. Ook zijn foto is gewoon vindbaar: https://twitter.com/voedzaamvooruit. Hij is eigenaar van de bedrijven Viam Rectam (tel nr 0682903040, geen gehoor gekregen) en Voedzaam Vooruit (tel nr 06-34515650, niet bereikbaar).

Bij mij heeft hij dus niet eens geprobeerd om een verhaal op te hangen over beroving.

Puriot, ik zal je een bericht sturen zodat we even contactgegevens kunnen uitwisselen, en dat kunnen we in onze aangiftes ook naar die van de ander verwijzen. Wie weet helpt dat.

Plaats reactie