opgelicht door Investing Capital Forex Valuta handel

Plaats reactie
Loewie

opgelicht door Investing Capital Forex Valuta handel

Bericht door Loewie »

Goedenavond,

half Juni heb ik me in een opwelling aangemeld voor forex trading, met name om iets met bitcoins te doen.
Ik werd binnen 24 uur terug gebeld door het bedrijf Investing Capital en het klonk allemaal heel goed en netjes. Op de website van AFM nagekeken of ze bekend stonden als frauduleus maar dat was niet het geval.
De eerste storting was minimaal 10000 ivm de hoge aankoopprijs van bitcoins. Ik werd toen overgehaald om ook wat met valuta trading te doen. In het begin leek het ok te gaan maar al snel duikelde eind van de dag de koersen en moest ik bijstorten om mijn margin level hoog genoeg te houden zodat mijn account de nacht overleefde. Na 2 dagen wilde ik stoppen maar kwam terecht in onduidelijke verhalen en uitleg waarbij ik erg onzeker was over mijn geld...
Om een lang verhaal kort te maken, dinsdag 2 Juli was mijn margin level ineens in 1 minuut tijd 0%, een minuut er voor was hij nog 290%.
Na analyse van de grafieken bleek het allemaal niet te kloppen maar investing capital reageerde niet meer. Woensdag 5-7 ben ik nog 1x door ze gebeld en kreeg ik een email dat het echt allemaal klopte en dat ik nu een schuld bij ze had. Ik heb daar op gereageerd met een email die alle bewijslast bevat die ik op dat moment al had en daar heb ik geen reactie mee rop gehad.
Erg veel geld verloren en ik voel me dom en naïef....

Zijn er anderen die ervaringen hebben met investing capital? Of misschien mensen die advies hebben wat ik nog kan ondernemen ops mijn geld terug te krijgen (of gedeeltelijk)?

Ik hoor heel graag van jullie.

groet

Kellyg

Re: opgelicht door Investing Capital Forex Valuta handel

Bericht door Kellyg »

Beste

Wij hebben hier net hetzelfde voor.
Mijn vriend heeft 5 weken geleden 5000 euro ingezet.
Dan heeft hij 3400 winst gemaakt hierop.
Hij vroeg of hij het kon cashen aan zijn assistent die hem hierbij hielp.
Deze zij dat dit geen probleem was.
Toen hij het wou cashen ging het niey. En kwam zijn assistent ineens met verhaaltjes af dat hij meer winst moet maken omdat bedrijf ook een procent hierop moet hebben. Dus hebben ee eijn geld en winst terug in gezet.
Ze zeiden dzt zij het zullen in het oog houden en zelf sluiten.
Er gebeurde niks. Dus mijn vriend heeft alles zelf afgesloten.

Dan hebben we 2 weken niks van hun gehoord.
Nu ineens bellen ze om te zeggen dat zijn assistent ontslagen is en dat iemand het overneemt. Hij zei dat hii gewoon zijn geld terug wou en ze gingrn het bekijken.
En ineens vandaag zien we dat die mensen zijn geld opnieuw hebben in gezet ZONDER met hem te bespreken of goedkeuring te vragen. En het ergste is dat alles in de min staat.

Ik heb hun et een mail gestuurd waarin staat dat ik me opgelicht voel en ik een verklaring eis en een oplossing. Benieuwd wat ze morgen gaan antwoorden. Als we al iets van hun horen .

Ook wij voelen ons zeer dom en naïef.

[email protected]

Bericht door [email protected] »

Beste,

Ik heb net 250 dollar gestort op hun rekening. Een vriendin van mij heeft 60 euro profit gemaakt en zei wacht ook nog steeds op haar betaling.

Kan iemand mij vertellen of ze echt oplichters zijn ?

WVDH

Bericht door WVDH »

Ruim 10.000 euro kwijt door de " verkoop praatjes" van Investering Capital.
Ik zou echt niet weten hoe ik dit geld (of gedeelte hiervan) terug zou moeten krijgen.

George74

Bericht door George74 »

Ben ook opgelicht door investing capital. Ga klacht neerleggen bij politie in België (ben Belg). Heb ook contact opgenomen met een vzw die mensen helpt bij het vervolg van misbruik via internet. Deze vereniging noemt Neniu (https://neniu-assos.org/) en zij helpen mij psychologisch zeer goed en helpen me ook klacht neer te leggen bij politie en dergelijke. Zij proberen ook dit misbruik bij bepaalde staatsinstellingen en in de media op tafel te leggen en anderen te waarschuwen voor dergelijke oplichtingszaken. Indien meerdere dossiers kunnen samengevoegd worden kan er misschien op gerechtelijk vlak meer druk gezet worden. Indien er dossiers van meerdere landen betrokken zijn kan europol misschien ingeschakeld worden, maar ik ben geen gerechtelijk expert dus 100% weet ik dit niet. Misschien kunnen andere gedupeerden ook iets laten weten aan deze vzw om sterker te staan.

Vertrouwennul

Bericht door Vertrouwennul »

Beste allen,
Er zijn deze zomer veel mensen opgelicht door Investing capital (ergens gevestigd in Bugarije Sofia) en ik was er afgelopen week dus ook bij. Ik werd opgebeld eerst vanuit Charleroi, om een trading account te openen en 500 usd te storten. Dan weer iemand (steeds Engelstaligen wel) om de rekening te bevestigen en de storting uit te voeren (ik vond het al verdacht dat dit direct diende te gebeuren maar oké nog). Dan nogmaals twee leden van het verkoopsteam en nog een dag later jouw zogenaamde "personal coach", en die belde dan weer vanuit Barcelona en heeft cliënten over heel de wereld. Ze nemen even je scherm over (heb dit op een aparte laptop gedaan owv wantrouwen toch) en dan wordt het programma dreamtrader geinstalleerd, en men laat je beginnen met forex trading).
twee dagen later hangt die man weer aan de lijn want plots sta ik op verlies ondanks ik exact doe wat hij aan beveelt (buy indien alle signalen strong buy en sell indien andersom) ; de eerste dag winst uiteraard, de tweede ook maar gisteren en vandaag nopes).
Maar ik kreeg gisteren nog telefoon om 10.000 euro bij te storten (heb ik NIET gedaan) want dan heb je meer mogelijkheden...
En men opende een rekening bij "kraken" en dan zou we pas gaan knallen... ik verlies hier dus waarschijnlijk 500 euro maar mijn gezond wantrouwen behoedt me toch voor meer gelukkig... Erg want het ziet er allemaal zo echt uit dat ik kan begrijpen dat mensen hier in de val trappen...

koenk100

Bericht door koenk100 »

Beste,

ik heb een gelijkaardig probleem.
InvestigCapital is een scam site waar ze u de indruk geven dat alles officieel verloopt met registratie, goedkeuring etc.. waarna je een account krijgt waar alle stortingen en trades netjes op verschijnen en alles correct verrekend wordt. Tot daar de werkelijkheid want als je in de URL balk kijkt kan je zien dat je in feite omgeleid wordt naar een demo-account . Dus alles is net zoals je een online video game speelt, en dat je in de veronderstelling blijft dat je goede trades doet, tot ze geen tijd meer wensen te investeren in u (als je bvb geen bijkomende deposits meer wil doen). Van dat ogenblik is uw account niet meer "liquid" en kan je beginnen met te ontwaken uit uw droom....
Dan moet je niet bij de pakken blijven zitten maar op zoek gaan naar mogelijkheden om de gelden te recupereren.
Mijn zoon heeft dadelijk een site opgezocht die u doorverbind met een company die zich enkel bezighoud met het recupereren van dergelijke fondsen uitbesteed aan dubieuze brookers of bedrijven die zich voordoen als brooker.
link: https://www.scamwatcher.org/recover-your-funds/
Deze site stuurt u door naar:
mychargeback.com
Openen van een dossier kost 1500$ en kan in mindering gebracht worden als de fondsen worden gerecupereerd waar ze 20% op nemen als fee. Van de zaken die zo behandeld werden zijn er meer dan 90% succesvol.
Indien al de gedupeerden zouden samenspannen kan dit misschien met een discount.
m vr gr

louis.taverniers

Bericht door louis.taverniers »

Heb een gelijkaardige ervaring gehad zoals hierboven beschreven. Oplichting is een misdrijf en staat in het Nederlands strafrecht beschreven onder artikel 326 en verder. Er staat een straf op van Max. Drie jaar en een geldboete.
In het Engels (omdat die lui van Investment enkel Engels verstaan) de woorden Hoax of Scam.
Wij als gedupeerden, kunnen die lui al intimideren door hen te bestoken met emails en
Hen te laten voelen dat zij hier niet zondermeer mee wegkunnen.
Beste groeten
Louis

stijntje007

Bericht door stijntje007 »

gaat heb om deze website?
https://investingcapital.com/

GoedvanVertrouwen

Bericht door GoedvanVertrouwen »

Wij zijn opgelicht door HFSCapital...althans we zitten midden in het ontwaken uit de droom en al het geld staat bevroren op een rekening, die, zoals zij zeggen, voor de zoveelste keer pas geopend kan worden als we eerst maar eens de performance fee storten.
Er staat meer dan genoeg op de account, maar ze beweren dat het illegaal is als zij het te betalen bedrag er af schrijven...Ik denk dat het een groot spel is, waarin ze de GoedvanVertrouwen slachtoffers al hun current money uit hun zakken zuigen en ook nog eens van hun omgeving...
Je weet niet wanneer je moet stoppen, want als je gestort hebt, dan..komt het geld vrij zeggen ze, maar dan moet je wel eerst storten en dan komt het geld vrij en deze cirkel is bij ons doorbroken omdat er domweg geen geld meer is...
Van Brooker naar Broken...
Ik heb het hele verhaal op de contactsite van Opgelicht gezet... Mensen moeten ook gewaarschuwd voor dit bedrijf...
Ik weet niet hoe verder te gaan...we zijn nu in contact met mychargeback, zoals in een van de formverhalen stond aangegeven...maar ook eng, want je weet echt niet meer wat wel en niet klopt in deze ‘truemanstory’...

Ericva

Bericht door Ericva »

Heeft er iemand ervaring met MyChargeback?
Ik lees wisselende reviews op internet dat zij ook oplichters zijn.
Ik ben dus ook opgelicht door een CFD broker FTEFX Pro en probeer mijn geld terug te krijgen en wil eigenlijk niet nog een keer opgelicht worden.

GoedvanVertrouwen

Bericht door GoedvanVertrouwen »

Beste Eric,
Mycharge back hebben we 3500 euro betaald. Ze hebben een rapport gemaakt waarin de eigenaren van HFS Capital werd achterhaald. Een mager rapport, met namen die je op linkedin zou kunnen vinden. Het bleken mensen te zijn uit Oekraine en ze bleken in Zuid Afrika te handelen, allemaal niet duidelijk. Een mager rapport vonden wij. Er is iemand naar ons toegekomen die aan een stuk door praatte, ons niets vroeg, en zei dat hij ons kon helpen het geld terug te krijgen, maar dat ons dat 30000 euro zou kosten.
Dat hebben we niet gedaan, we namen ons verlies en dat is ontzettend veel.
We hebben alle kanalen gerapporteerd, zoals bij de AFM, the Action Fraud Team in London,maar die zeggen alleen 'bedankt dat je ons waarschuwt.'
Wat zou ik graag willen dat deze mensen die maar ongestoord door gaan met stelen en bedriegen een keer goed aangepakt worden. Als je leest dat een beambte 50000 euro steelt dan staan de kranten bol, maar als je voor honderduizenden euro's wordt opgelicht zeggen ze alleen maar, bedankt dat je ons op de hoogte stelt...
Wat een rare wereld is dit.

Ericva

Bericht door Ericva »

Dank je voor je reactie @GoedvanVertrouwen.
Als ik jullie was geweest had ik dit ook niet gedaan.
Ik heb contact gehad met iemand van de AFM en die waarschuwde mijn in het algemeen dat veel mensen nogmaals opgelicht worden door bedrijven als MyChargeBack.
Het bedrijf MyChargeBack is echter niet onderzocht door de AFM (weet niet of ze dit ook kunnen) of dit ook oplichters zijn.
Het bedrijf MyChargeBackvraagt nu in eerste instantie een relatief kleine vergoeding (€750) om te starten en wil daarna 20% van de gelden die terugkomen.
Wees dus voorzichtig raadde de AFM mij aan bij dit soort bedrijven.
Uiteindelijk heb ik MyChargeback toch ingeschakeld omdat ik geen andere keuze heb.
Als ik meer te weten kom dan zal ik daar info over proberen neer te zetten.

Nehls

Bericht door Nehls »

Uiteraard zijn dit oplichters zoals er helaas zovelen zijn. verwacht bij aangifte niks van de polite of het OM. In mijn geval de letterlijke text: Onderzoek naar en opsporing deze criminaliteit is niet van maatschappelijk belang. Alsof de overheid blij is dat mensen zo van het spaargeld afkomen.

Kijk op websites als www.efri.io; www.investmentscamasia.com, Action Fraud in the UK etc. Misschien heb je dan een kans en je ziet ook hoeveel oplichters er zijn.

Plaats reactie