Opgelicht door G. Dijkema uit Bierum NL94 RABO 0138 1828 17

Jordydijk

Re: Opgelicht door G. Dijkema uit Bierum NL94 RABO 0138 1828 17

Bericht door Jordydijk » 11-06-2019 13:24

ZwartePiet69 schreef:
09-06-2019 19:39
Beste lezers,

Ik deel dit omdat ik deze zaak graag z.s.m. opgelost zie. Voor iedereen die hier al aangifte heeft gedaan, graag even de aangifte updaten dat het hier gaat om Giovanni Dijkema uit Groningen.

3 weken geleden heb ik contact gehad met Giovanni hij vertelde mij dat hij zijn pasje heeft uitgeleend aan een andere jongen. Uiteindelijk zei hij dat hij zich de volgende dag zou melden bij de politie om de zaak op te lossen. Ik neem aan dat dit niet gebeurd is want er is vorige week 1 juni dus opnieuw iemand opgelicht door een Dijkema, dit keer Kimberley Dijkema:

viewtopic.php?f=26&t=29481

De oplichting gaat dus vrolijk verder en had voorkomen kunnen worden als Giovanni zich netjes had gemeld, want dit is natuurlijk geen toeval, beide wonen in hetzelfde huis, broer en zus samen thuis bij de moeder, wiens naam ik niet zal noemen ivm privacy.

In de week van 27 mei heb ik meerdere malen contact gehad met de moeder en geprobeerd dit op een nette manier op te lossen, namelijk het enige wat ik wil is mijn geld terug. Zij vertelde overigens een ander verhaal, dat Giovanni geldproblemen had en dankzij ons op te lichten zijn schulden bij de bank heeft afgelost. Ze vertelde dat Giovanni gewoon een baantje heeft en door te werken het geld zou terugbetalen. Ik heb haar gevraagd Giovanni naar het politiebureau te brengen, omdat het haar zoon is en hij bij haar thuis woont. Zij vond dit niet haar verantwoordelijkheid.

Ik heb geprobeerd de moeder te bellen om haar op de hoogte te stellen dat haar dochter nu ook betrokken is bij deze internetoplichting, wat natuurlijk heel vervelend is voor haar. Na wat geschreeuw waren de woorden van de moeder "het is niet mijn probleem"... jammer dat als je op een nette manier met een ouder een oplossing probeert te vinden er dus totaal geen gevoel van verantwoording is.

Als mevrouw haar zoon netjes naar het politiebureau had gebracht had Jordydijk nu in ieder geval zijn geld nog gehad en was haar dochter nu niet ook betrokken als mogelijk kattenvanger/oplichter.

Zoveel oplichting duidelijk aan elkaar gelinked is hopelijk voldoende voor de politie om dit hard aan te pakken en er voor te zorgen dat iedereen zijn geld zo snel mogelijk terug krijgt.

Wil je meer informatie stuur dan gerust een pm.

Groetjes,
ZP
Ik heb met de moeder van de zogenaamde oplichtster gepraat via facebook. Die heeft ineens haar hele facebookpagina leeg gehaald alle fotos e.d. eraf gehaad en doet net alsof ze van niks weet.
Vannochtend vertelde ze mij nog dat ze een advocaat had omdat ze vaker word lastig gevallen.
De moeder van de 2 oplichters (Kimberley en Giovanny) heet Sandra van der Laan en hoort overduidelijk ook bij deze oplichting.

Ze vind dat ik haar lastig val en moet stoppen anders doet ze aangifte tegen mij wegens laster

AWg

Bericht door AWg » 11-06-2019 23:21

Wellicht hebben ze er nog steeds niet van geleerd...

Ik stuitte er eigenlijk per toeval op, maar er staat weer een verdachte advertentie uit regio Groningen van het land met een account dat om de een of andere reden eveneens 11.5 jaar actief is , zonder gecontroleerde bankrekening etc. https://link.marktplaats.nl/m1420747433.
De synth is 2x zo laag geprijsd dan wat ie nieuw kost, wat ik verdacht vond.

De foto's vond ik bij een andere advertentie: https://www.gumtree.com/p/synthesizers/ ... 1342114523

Het lijkt er erg op dat de familie Dijkema weer bezig is. ik heb uiteraard melding gemaakt hiervan bij marktplaats, maar het feit dat er al 2 topics aan deze oplichters gewijd zijn, stelt me niet echt gerust. Heb ook al een nieuwe tread gemaakt, in de hoop dat mensen het zien, voor ze hem kopen.

AWg

Bericht door AWg » 13-06-2019 10:08

Heeft iedereen zijn aangifte aangepast en duidelijk gelinkt naar de overeenkomsten met Kimberly, Giovanni en Sandra? Zo ja, ga ik even bellen aar de politie Groningen vandaag (0900 8844) in de hoop de zaak wat sneller te laten verlopen.
We zitten bovendien op het forum van opgelicht?! en ik zou graag willen weten of deze zaak al door de moderators/ programmamakers gezien is en of zij er wat aan gaan doen.

Oh ja, ik zie dat er af en toe verwezen wordt naar Kimberley Dijkema uit Groningen, maar dat is iemand anders. Wellicht zonde als haar naam oppopt wanneer zij werk zoekt. Het betreft dus Giovanni en Kimberly Dijkema (zonder E) en hun moeder Sandra van der Laan uit vermoedelijk Groningen.

ZwartePiet69

Bericht door ZwartePiet69 » 13-06-2019 14:37

AWg schreef:
13-06-2019 10:08
Heeft iedereen zijn aangifte aangepast en duidelijk gelinkt naar de overeenkomsten met Kimberly, Giovanni en Sandra? Zo ja, ga ik even bellen aar de politie Groningen vandaag (0900 8844) in de hoop de zaak wat sneller te laten verlopen.
We zitten bovendien op het forum van opgelicht?! en ik zou graag willen weten of deze zaak al door de moderators/ programmamakers gezien is en of zij er wat aan gaan doen.

Oh ja, ik zie dat er af en toe verwezen wordt naar Kimberley Dijkema uit Groningen, maar dat is iemand anders. Wellicht zonde als haar naam oppopt wanneer zij werk zoekt. Het betreft dus Giovanni en Kimberly Dijkema (zonder E) en hun moeder Sandra van der Laan uit vermoedelijk Groningen.
Ik heb dit net aangepast het is inderdaad Kimberley Dijkema
Laatst gewijzigd door ZwartePiet69 op 13-06-2019 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Jordydijk

Bericht door Jordydijk » 13-06-2019 19:23

AWg schreef:

Het gaat in mijn geval echt om kimberley, dit was het eerste wat sandra ook aangaf op facebook dat dit niet haar dochter kon zijn omdat die kimberly heet. Kan ook een manier zijn om de oplichting vaag te houden en verwarring te creëren. zie bijgevoegde foto van mijn betaling aan haar.Afbeelding
Bijlagen
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (55.13 KiB) 264 keer bekeken

ZwartePiet69

Bericht door ZwartePiet69 » 13-06-2019 21:04

Jordydijk schreef:
13-06-2019 19:23
AWg schreef:
Heeft iedereen zijn aangifte aangepast en duidelijk gelinkt naar de overeenkomsten met Kimberley, Giovanni en Sandra? Zo ja, ga ik even bellen aar de politie Groningen vandaag (0900 8844) in de hoop de zaak wat sneller te laten verlopen.

Het gaat in mijn geval echt om kimberley, dit was het eerste wat sandra ook aangaf op facebook dat dit niet haar dochter kon zijn omdat die kimberly heet. Kan ook een manier zijn om de oplichting vaag te houden en verwarring te creëren. zie bijgevoegde foto van mijn betaling aan haar.Afbeelding
Ja het is inderdaad Kimberley met een e, maar goed dames en heren... even serieus. Dat is wel heel toevallig he? ik ken ook een meisje die heet Jennie, maar schrijf online haar naam als Jenny. Wat er op je paspoort staat als je een bankrekening opent is niet altijd 1 op 1 met wat je op facebook hebt staan.

Kijk ook even naar de context, zelfde soort oplichting in een tijdsbestek van een paar dagen, net op het moment dat Giovanni geen bankpasjes meer over heeft om mensen mee op te lichten. (houd er rekening mee, deze mensen zijn dom he)

Het zou een andere zaak zijn als Giovanni zich al bij de politie had gemeld, maar voor zover ik weet is dat niet het geval. Het zou ook een ander verhaal zijn als de moeder dit gewoon netjes probeerde op te lossen, ipv offline gaan en telefoon niet meer beantwoorden.

Als je niks te verbergen hebt en een fatsoenlijk persoon bent dan praat je dit gewoon op een normale manier uit als een volwassen vrouw. Het verbaasd mij eerlijk gezegd niets dat Giovanni zo'n hopeloos kind is geworden.

BlackCat

Bericht door BlackCat » 18-06-2019 00:40

Goed om te zien dat er wat gebeurd en bedankt voor de mailtjes met info, voeg mij ook maar toe aan de whatsapp groep. Als de politie dit niet oplost mag je mij trouwens ook rekenen bij de groep mensen die het geld bij Giovanni gaat ophalen. Gaat m echt neit om die paar euro’s, meer principe kwestie.

ermina.bajric

Bericht door ermina.bajric » 12-09-2019 02:01

Ik zag in een andere post het volgende staan:

Deze persoon is al maanden, misschien zelfs jaren actief in de synthsectie van Marktplaats en lijkt een legio aan bankrekeningnummers en valse marktplaatsaccounts te hebben die voor fraude gebruikt worden. Lees dit maar eens, lijkt erg op dezelfde manier van werken:
...38-t33693.html

Over iemand met bankrekeningnummer
Hr SW Chrascina
NL27INGB0657159174

Iemand enig idee of deze Dijkema familie gebruik maakt van dit rekeningnummer? Zo ja dan wil ik graag in die whatsapp groep. Hij heeft een fake link gemaakt die leek op gelijk oversteken, maar dat was het helemaal niet. Nu ben ik €1200 lichter. Graag wil ik erachter komen hoe dit te regelen valt.

Plaats reactie