Opgelicht door G. Boxhoorn Reknr NL31INGB 0799303615

Plaats reactie
psxfun

Opgelicht door G. Boxhoorn Reknr NL31INGB 0799303615

Bericht door psxfun »

Vrijdag 22-01 via Marktplaats opgelicht door G. Boxhoorn. Ik had een "gezocht" advertentie geplaatst voor een PlayStation 3. Deze persoon heeft daarop gereageerd en bood mij de PlayStation aan. Na wat details uitwisseling over gegaan tot aankoop en de betaling via bankoverschrijving gedaan. De verkoper gaf aan het dezelfde dag nog te versturen en de track en trace te overhandigen. De volgende dag bericht gekregen dat het verzonden was maar hij geen track en trace kon sturen. Ik gaf aan het dan even af te wachten. Woensdag weer contact gezocht omdat er nog steeds niets bezorgd was. De verkoper reageert niet meer. De daaropvolgende dagen nogmaals gevraagd naar de track en trace code maar geen reactie meer gekregen.

Aangifte nummer Politie: PL2600-210131-311033816

Verkoper: G. Boxhoorn
Banknr: NL31 INGB 0799 3036 15

Marktplaats account: https://www.marktplaats.nl/u/heb-van-al ... /42255264/

screwedbyGlennB

Re: Opgelicht door G. Boxhoorn Reknr NL31INGB 0799303615

Bericht door screwedbyGlennB »

Same here, Glenn is al een tijdje bezig zo te zien.

Telkens kleinere bedragen, maar hij blijft wel doorgaan.
Ik heb 1 jaar terug aangifte gedaan, weliswaar voor klein bedrag maar toch. Kwam toen al snel met meerdere gedupeerden in aanraking.

Smoesjes als 'verkeerd verstuurd' of verloren pakketjes, ook met de smoes dat er geen tracker is. Na lang wachten en geen pakketje, overgegaan op het meermalen beloven terug te betalen, maar natuurlijk nooit gedaan. Staat open en bloot of facebook en linkedin, wordt niks aan gedaan. Marktplaats geinformeerd, die blokkeren en verwijderen de account gelijk maar dit is zinloos want ondanks zijn denkniveau heeft hij alsnog binnen 2 minuten weer een nieuw account aangemaakt.

Politie heeft deze maand eindelijk contact opgenomen, ze zijn hem op het spoor, meerdere gedupeerden, hij is flink aangepakt en zou wederom beloofd hebben terug te betalen. Tot op de dag van vandaag niks van gezien. Gaat me niet op t geld, maar het gaat om principe.

rluijt

Bericht door rluijt »

Oeps, ik heb zojuist een grafische kaart bij deze persoon gekocht (en betaald via tikkie). Aangezien blijkbaar zijn rekening bij de ING loopt vraag ik me af of hiervan ook al melding is gedaan bij de ING?
Hij heeft beloofd vanmiddag een track and trace te sturen, als die niet komt weet ik dat ik er ook ingetrapt ben.

gedupeerde44

Bericht door gedupeerde44 »

En lekker weer betaalt met een tikkie, nu niet klagen dat je ben t opgelicht, je vraagt er om!!!!!!!

rluijt

Bericht door rluijt »

Pardon? Ik doe zelf regelmatig zaken via Tikkie en ik heb een betrouwbare reputatie op zowel FB als Marktplaats, daarnaast stuurde hij zijn ID toe (voor de transactie plaats vond) dus “er om vragen” vind ik nogal misplaatst, overigens pakken ze bij ABN AMRO (Tikkie) de klacht ook gelijk op. Ook het bankrekeningnummer van degene aan wie je betaalt is gewoon zichtbaar in de overboeking dus op zich maakt dat geen verschil of je nu Tikkie gebruikt of rechtstreeks naar het rekeningnummer.

Illy

Bericht door Illy »

rluijt schreef:
14-05-2021 23:43
Pardon? Ik doe zelf regelmatig zaken via Tikkie en ik heb een betrouwbare reputatie op zowel FB als Marktplaats, daarnaast stuurde hij zijn ID toe (voor de transactie plaats vond) dus “er om vragen” vind ik nogal misplaatst, overigens pakken ze bij ABN AMRO (Tikkie) de klacht ook gelijk op. Ook het bankrekeningnummer van degene aan wie je betaalt is gewoon zichtbaar in de overboeking dus op zich maakt dat geen verschil of je nu Tikkie gebruikt of rechtstreeks naar het rekeningnummer.
https://www.tikkie.me/particulier

De pizza's afgerekend, een gezamenlijk cadeau gekocht of tickets geregeld. Voor jou geen probleem. Maar hoe krijg je het geld terug dat je hebt voorgeschoten? Met Tikkie hebben jouw vrienden je binnen no time terugbetaald.

Lang verhaal kort. Tikkie is ontwikkeld voor transacties voor mensen die je KENT!

Illy

Bericht door Illy »

Nu vindbaar in Google zonder spaties..

NL31INGB0799303615 Geeft meldingen op https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html

Minimaal 4 gedupeerden hebben aangifte gedaan. 1 op de 5 doet aangifte. ( politie doet toch niets; schaamte; luiheid?) minimaal 20 gedupeerden….

rluijt

Bericht door rluijt »

Blijkbaar heb ik het geluk gehad dat het tot nu toe eigenlijk altijd probleemloos gegaan is. Les geleerd en aangifte gedaan, voor anderen die ook gedupeerd zijn hierbij mijn aangifte nummer PL2600-210515-059373272, Tikkie heeft aangegeven "gepaste maatregelen" te nemen. Wat ik nog wel mee kreeg van ABN was:

Misschien goed om te weten: vanaf 4 januari 2021 geldt de Procedure NAW-gegevens Begunstigde bij niet-bancaire Fraude (PNBF) voor bijvoorbeeld Marktplaatsoplichting. Hiermee kan je als gedupeerde NAW gegevens opvragen nadat je aangifte hebt gedaan om vervolgens een civiele procedure te starten als je dat wilt. Deze aanvraag gaat altijd via jouw eigen bank.

Hiermee help je mee om dit soort praktijken te stoppen!

gedupeerde44

Bericht door gedupeerde44 »

rluijt schreef:
14-05-2021 23:43
Tikkie voor vrienden en bekenden, prima, maar is niet bedoeld voor betaling aan vreemden die kilometers bij je vandaan wonen, dus nogmaals, als je een tikkie betaling doet aan vreemden is de kans groot opgelicht te worden, hoe vaak wordt hier in de media voor gewaarschuwd!!!!!!

rluijt

Bericht door rluijt »

UPDATE

Even een update omtrent mijn geval, ik heb contact gehad met ING en het blijkt dat deze Glenn Boxhoorn niet alleen een oplichter is maar ook nog eens een hele domme! Na melding bij ING fraude afdeling is gebleken dat deze rekening al sinds februari dit jaar is geblokkeerd en er bancaire maatregelen zijn genomen. Daarnaast heeft ook Tikkie passende maatregelen genomen. Gelukkig hebben de eerdere meldingen en aangiften van gedupeerden dus wel resultaat gehad waardoor de betaling die ik gedaan heb inmiddels teruggedraaid is. Natuurlijk een leermoment voor mij maar ook even dank aan de eerdere melders want dankzij hen is mijn financiële schade dus 0 (gelukkig). Bovenstaand rekeningnummer is dus inmiddels niet meer toegankelijk voor meneer Boxhoorn en Tikkie kan hij inmiddels waarschijnlijk ook niet meer bij. Melden en aangeven bij politie is dus zeker de moeite waard aangezien het de "handelswijze" van dit soort mensen ernstig bemoeilijkt. Waarvoor via deze weg dus mijn dank!

Plaats reactie