Ook ik ben er gister ingetuind via marktplaats
Koper (genaamd Martijn) vroeg mij te contacten via whatsapp zodat die gene daar een tikkie link kon sturen om 0,01 cent over temaken naar hem zodat hij daarna het artikel gelijk kon betalen. Die zelfde avond kreeg ik een melding van mijn bank dat er een bedrag was afgehaald via ideal voor virtueel geld. Toen ben ik gaan vragen aan de koper (martijn) waar hij mee bezig was, hij zij nergens vanaf te weten. Ik ben verder onderzoek gaan doen en heb contact gelegd met desbetreffende site rsmarkt.nl iets van een spel of zo, en een medewerker daarvan vertelde dat hij het al vreemd vond omdat martijn vroeg om een wallet aan te maken om het virueel geld op te zetten dus heeft de medewerker om certificatie gevraagd
Martijn begon moeilijk te doen en de medewerker dacht een echte klant te hebben weggejaagd wat dus niet het geval was omdat ik contact heb gelegd. De medewerken heeft daarna het geld weer terug gestort naar mijn rekening.
Kort daarna heb ik mijn toegangs code en registratie systeem veranderd daar kwam ook een ios telefoon in voor die de zelfde dag dus geregistreerd was ik heb deze ook verwijderd en nog geen 10 later kon ik niet meer inloggen en moest ik me opnieuw registreren omdat iemand (waarschijnlijk martijn) probeerde in te loggen wat niet gelukt is. Na dit alles heb ik van dat gesprek een screenshot gemaakt en naar martijn gestuurd en wat denk je? Telefoon uit profielfoto ineens weg marktplaats account verwijderd. Om zo te voorkomen dat hij gepakt wordt. Ten eerste ben ik een persoon die het hier niet bij gaat laten. Met al deze informatie heb ik ook aangifte gedaan, wat voor elk slachtoffer nodig is met bankrekening deze tussen rekening van tikkie dus, telefoon nr en adres gegevens (waar hij vast en zeker niet woont) maar ik vind het wel belangrijk dat deze bewoners hier ook van op de hoogte zijn. Stel je voor staat er ineens een hele familie voor je deur en zelf weet je nergens van. Ik hoop dat dit een beetje een duidelijk verhaal is voor jullie en dat dit kan helpen om slachtoffers van internet fraude te voorkomen. Dank je wel voor het lezen en mocht je contact willen opnemen met mij doe dat via mij mail naar
[email protected] ik sta graag klaar voor jullie