Ook opgelicht door NL21 INGB 0674 7738 37

cuelstb

Re: Ook opgelicht door NL21 INGB 0674 7738 37

Bericht door cuelstb »

ook wij zijn opgelicht via NL21 INGB 0674 7738 37 door Henk Pomp, Winkelakker 25 in Assen verkoopt een Bose home 300 box maar stuurt hem nooit op!
De advertentie laat hij gewoon staan en ik zie dat er andere mensen op bieden!!! Let goed op dit is gewoon een oplichter, je bent je geld kwijt en ziet niks verschijnen .
Ik heb het Post Nl verzendbewijs gewoon gekregen echter hij post het niet!

Nicodemus

Bericht door Nicodemus »

Hallo, ik heb aangifte gedaan nadat ik het vermoeden had dat ik opgelicht werd door een rekeningnummer dat niet van de webwinkel was waar ik iets kocht. Het foute nummer was NL21 INGB 06 74 77 38 37. De reactie van de politie:

Geachte heer, mevrouw,

NL21INGB0674773837 betreft een verzamelrekening van de bank. Wanneer u een betaling doet via IDeal, wordt dit bedrag eerst overgemaakt naar de bank. Eén of twee dagen later maakt de bank het over naar de juiste webshop. In de tussentijd staat het bedrag op de verzamelrekening van de bank. Dus ook al is *3837 niet het rekeningnummer van de betreffende webshop, het klopt wel als dit rekeningnummer op uw afschrift verschijnt.

Met vriendelijke groet,
Medewerker aangifteloket Fraude Online Handel

Henk Haggeman

Bericht door Henk Haggeman »

Ik ben helaas ook door dit rekeningnummer opgelicht. Ik kocht een gouden tientje op Marktplaats voor 225 euro. Het bleek geen gouden tiengulden munt te zijn maar een valse.

Ik weet helaas uit ervaring dat ik kan fluiten naar mijn geld. Marktplaats en de politie doen er namelijk niet zo veel mee. Helaas stond er op de site van Marktplaats dat het 'rekeningnummer gecondoleerd' was. En heb toen via iDEAL betaald.

Beter dus alleen maar met 'gelijk oversteken' betalen.

Hoop dat ze nog eens gepakt zullen worden maar ben er bang voor.

Esra

Bericht door Esra »

Zo juist gezien dat ik ook gescammed ben op marktplaats van 31,40 voor een nitendo switch game heb deze flapzak op een andere account aangesproken en om zijn nummer gevraagd twee keer heeft diegene een nep nummer gegeven dus heb ik die gene verteld dat het heel simpel is of geld terug of aangifte bij politie en naar mijn bank bellen en hij heeft de keuze gemaakt dat ik aangifte zou doen heel jammer voor die flapzak als iemand meer informatie heeft hoor ik het graag ( nummer of naam )

Jos-xl

Bericht door Jos-xl »

Ben ook opgelicht hiermee.
Account gebruikt verschillende namen.
Heel dubieus allemaal.

Schukky

Bericht door Schukky »

Ik reageer graag even op een reactie en antwoord over dit veelbesproken bankrekeningnummer wat ook mijn aandacht trok!

"Geachte heer, mevrouw,

NL21INGB0674773837 betreft een verzamelrekening van de bank. Wanneer u een betaling doet via IDeal, wordt dit bedrag eerst overgemaakt naar de bank. Eén of twee dagen later maakt de bank het over naar de juiste webshop. In de tussentijd staat het bedrag op de verzamelrekening van de bank. Dus ook al is *3837 niet het rekeningnummer van de betreffende webshop, het klopt wel als dit rekeningnummer op uw afschrift verschijnt.

Met vriendelijke groet,
Medewerker aangifteloket Fraude Online Handel"

Dit klopt dus niet meer, dat je geld "pending is". Ik heb zojuist een dame van de Alarmlijn van de ING gesproken. Ze vertelde dat het tegenwoordig via Ideal door de honderden transacties niet meer te doen is en alles automatisch direct overgemaakt wordt naar de rekening van de ontvanger. Op je rekening staat echter de naam van de ontvanger mét de tussenrekening van de ING! zegt dan het geld normaal gesproken, waar ik dus ook uit was gegaan zonder te checken, pas na 1 of 2 dagen over te maken naar de ontvanger! Voor mij de enige reden om Ideal te gebruiken, was dat het geld dan nog pending was, om dan eventueel nog je rekening te blokkeren of fraude/scam te voorkomen. Dus niet! En op deze manier kan ik nooit achter de echte identiteit van de oplichter komen. Nu begrijp ik ook waarom de verkopers/scammers graag Ideal gebruiken en niet de gemakkelijke ING waarbij je het ook direct op je rekening hebt, én zie je meteen de ware identiteit naast de bankrekeningnummer.

En ook al weet je dezelfde dag al dat er iets niet klopt, dan is het niet de ING die wat doet of wat kan doen als je al met Ideal betaald hebt. ING moet eerst afwachten welke kant het opgaat, want, een transactie is een transactie en dat is verder goed. Echter, de achterliggende bedoeling niet, maar daar gaat de politie dan weer over als je aangifte gaat doen.

En als ideal echt nog 1 of 2 dagen tussen de transacties had, dan was wellicht je politierapport voldoende bewijs voor ING om in te grijpen voordat de transactie plaats vindt. Maar dat weet ik dus niet.

Dorito

Bericht door Dorito »

Ik ben ook opgelicht met dit bankrekening nummer via marktplaats. Echter is dit wat anders verlopen.

ik heb namelijk eerst een betaalverzoek van marktplaats betaald naar dit bankrekening nummer. Toen kwam de persoon ineens ermee dat hij/zij op zakenreis zou gaan in 2 dagen en het geld niet direct binnenkreeg van marktplaats en dat ik het opnieuw moest overmaken.
Daar was ik het zelf niet mee eens. Uiteindelijk met heel veel discussie heb ik haar/zijn achternaam met persoonlijke bankrekening nummer (deze is van de SNS bank) gekregen om verzendkosten naar over te maken.

Misschien kan de politie hier wat verder mee, maar helaas kan ik op de aangifte formulier niet 2 bankrekeningnummers invullen. dus hoop dat dat goed gaat.

Edmo

Bericht door Edmo »

Dorito schreef:
14-01-2021 16:33
Ik ben ook opgelicht met dit bankrekening nummer via marktplaats. Echter is dit wat anders verlopen.

ik heb namelijk eerst een betaalverzoek van marktplaats betaald naar dit bankrekening nummer. Toen kwam de persoon ineens ermee dat hij/zij op zakenreis zou gaan in 2 dagen en het geld niet direct binnenkreeg van marktplaats en dat ik het opnieuw moest overmaken.
Daar was ik het zelf niet mee eens. Uiteindelijk met heel veel discussie heb ik haar/zijn achternaam met persoonlijke bankrekening nummer (deze is van de SNS bank) gekregen om verzendkosten naar over te maken.

Misschien kan de politie hier wat verder mee, maar helaas kan ik op de aangifte formulier niet 2 bankrekeningnummers invullen. dus hoop dat dat goed gaat.
Dan doe je nog een keer aangifte maar dan met het tweede rekeningnummer.

raso

Bericht door raso »

ook ik ben opgelicht betaling via marktplaats . ging om plafondventilator. raar dat hij zo lang al aktief is . en dat hij al 11.5 jaar aktief is op marktplaats .
moet ik aangifte doen?

deman1993

Bericht door deman1993 »

Dag allen,

Ik dacht even dat ik ook opgelicht was (vandaar dat ik ook googlede naar dit rek.nr.) maar pas na 2 minuten begon het lampje te branden bij mij. Dit bankrekeningnummer is geen bankrekeningnummer van een persoon maar is het IBAN nummer van "Binance" (www.binance.com). Dit is een handelsplatform voor cryptovaluta. Mogelijk dat je met hen contact op kan nemen om te kijken naar welke wallet/account je geld is overgeboekt maar ik ben bang dat er een geldezel/tussenaccount tussen de wallet zit waar daadwerkelijk het geld (de cryptomunten) naar toe is. Succes met jullie zoektocht!

Groet, Hans

Slachtoffer1973

Bericht door Slachtoffer1973 »

Vanmorgen 3 paar schaatsen gekocht op marktplaats onder de naam Happy Feet.
Na mijn Ideal betaling een waarschuwing van MP dat het mogelijk om een frauduleuze gebruiker ging. Waarom krijg je die melding niet vooraf dat je betaald. Na googlen op banknummer schrik ik van alle negatieve reacties. Hoe kan een persoon zo lang actief zijn. Ik denk dat ik naar mijn schaatsen en geld kan fluiten. Ontzettend triest dit en ook voor mijn meiden.
Hoeveel aangiftes heeft men nodig voordat dit gestopt kan worden?

Starwars Minifiguren

Bericht door Starwars Minifiguren »

10 maart opgelicht op marktplaats door ene Scott Buiter uit Spijkenisse. Het ging om 300 Lego Starwars minifiguren. 306,75 euro overgemaakt via betaalverzoek marktplaats. Verkoper zou het opsturen. Pakketje is via tracktrace nog steeds niet aangemeld. Verkoper reageert helemaal niet meer. Vrees dat hij het aan iemand anders heeft gekocht, want de volgende dag had hij van een andere koper positieve feedback gehad. Advertentie is verwijderd. Vandaag aangifte gedaan bij de politie van oplichting.

Dorito

Bericht door Dorito »

Dag allemaal,

Ondertussen heb ik reactie van de politie dat mijn aangifte niet goed genoeg is om verder te onderzoeken helaas.

Daarom roep ik jullie op om mij te helpen zoeken naar de man of vrouw die hier meer van weet. Ik ben namelijk opgelicht met dit bankrekening nummer, maar door de zelfde persoon ook met een *persoonlijk* (!!!) bankrekening nummer. (met veel discussie heb ik het uit hem/haar kunnen peuteren) Ik denk niet dat ik de gegevens bij de bank mag aanvragen vanwege privacy.

Ik zou met jullie graag deze gegevens willen delen, maar ben bang dat de oplichter ook deze bericht komt te lezen als ik het deel.

Laat me weten wat jullie denken

maco345

Bericht door maco345 »

Ben helaas ook opgelicht door dit ING nummer. Heb ook direct contact opgenomen met ING. Het verhaaltje zoals gewoonlijk. Aangifte doen bij de politie. Heb de ING ook even de waarheid gezegd dat ze dit gewoon drie jaar lang laten doorgaan.

Ik kan wel zeggen dat ik het hierbij niet laat zitten . Drie jaar lang mensen oplichten met een account van de ING en hier niets aan doen?
Hier is actie voor nodig. Is er iemand die meer info over deze oplichter kan geven hoor ik dat graag.

Ga zelf ook op onderzoek uit, maar kan tijd besparen.

Ik houd jullie op de hoogte
Laatst gewijzigd door Moderator op 17-04-2021 10:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Normale lettergrootte is goed genoeg

Edmo

Bericht door Edmo »

maco345 schreef:
16-04-2021 21:20
Ben helaas ook opgelicht door dit ING nummer. Heb ook direct contact opgenomen met ING. Het verhaaltje zoals gewoonlijk. Aangifte doen bij de politie. Heb de ING ook even de waarheid gezegd dat ze dit gewoon drie jaar lang laten doorgaan.

Ik kan wel zeggen dat ik het hierbij niet laat zitten . Drie jaar lang mensen oplichten met een account van de ING en hier niets aan doen?
Hier is actie voor nodig. Is er iemand die meer info over deze oplichter kan geven hoor ik dat graag.

Ga zelf ook op onderzoek uit, maar kan tijd besparen.

Ik houd jullie op de hoogte
Het ligt altijd aan een ander en nooit aan jezelf :?
Je hebt geen vooronderzoek gedaan. Je hebt het topic niet gelezen, anders had je ook gezien dat dit rekeningnummer van een betaalprovider is waar heel veel mensen gebruik van maken.

Hopelijk heb je je aangifte beter ingevuld, anders kan de politie daar ook niks mee.

Plaats reactie