Nina Tilburg - NL48ABNA0488148510 mobiel 0620951482

Plaats reactie
RamonOnline

Nina Tilburg - NL48ABNA0488148510 mobiel 0620951482

Bericht door RamonOnline » 23-09-2017 17:46

Als doorgewinterde koper op Marktplaats waarbij ik extra oplet en een check uitvoer op Politie.nl voor de verkopergegevens (wat overigens blijkbaar pas na 3 aangiftes iets gaat vermelden) , toch opgelicht door 'Nina' (valse naam). Stond als al 9 1/2 jaar op MP aangemeld, wat toch niets zegt.

Uiteindelijk betaald voor een Intel I5 processor 4e generatie, maar na betaling niets ontvangen.
Mevrouw had meerdere advertenties staan, waaronder Iphone 6, maar alles is ineens weg, inclusief de verkoper niet meer te vinden op MP. De tennaamstelling van de rekening die ik doorkreeg : 'Niels van der Heijden' maar na overgemaakt te hebben vermeld de bank dat de rekening op naam van J.C. van Fessem staat.

Kreeg een telnr om mee te communiceren via Whatsapp : 0620951482 , maar daar is niemand meer te bereiken (prepaid nr ?)
Aangifte gedaan is gedaan bij Politie.

Voortaan maar weer afhalen in persoon .....

D.J.C.

Re: Nina Tilburg - NL48ABNA0488148510 mobiel 0620951482

Bericht door D.J.C. » 17-10-2017 19:43

Hallo,
Allereerst vervelend om te horen, dat je bent opgelicht.
Als je me een persoonlijk berichtje wilt sturen, indien mogelijk, kan ik je misschien nog steunen met de aangifte).

Ook ik ben opgelicht door deze persoon (+31 6 20951482).

Zodra ik 65 euro binnen kreeg van volgens deze ''klant'' zijn neefje T. wou ik het terug sturen. De reden hiervan was dat de notitie: ''Videokaart van marktplaats was.'' Hier was ik het uiteraard niet mee eens. Ik lever geen videokaart en dit gaat ook niet om marktplaats. Ik vertelde dat ik het terug zou sturen en hij maar een juiste vermelding bij de aankoop moest doen. Dit kon echter niet omdat mijn rekening beperkt bleek. Omdat ik sceptisch was over deze transactie vroeg ik of ik zijn facebook of die van zijn neef mocht ter verificatie van identiteit. Hij zei dat hij en ze neef deze niet hadden en vandaar stelde hij voor het een foto van het rijbewijs van T. door te sturen voor vertrouwen. Ik zei doe dat maar, maar doe dan wel de burgerservice nummer verborgen, zo ben ik wel een nette verkoper dacht ik. Vervolgens heb ik omdat
de ''klant'' ook erg ongeduldig en geïrriteerd reageerde de virtuele goederen overgemaakt via de game (Runescape). Dit heb ik gefilmd.

Nu blijkt na contact over het geschil met de betalende ''neef'':
Deze oplichter verkocht zogenaamd via marktplaats een 1080 videokaart. Op een of andere manier liet hij die ''klant'' (zogenaamd zijn neef) 200 euro overmaken naar mijn paypal. Daar stond dus notitie: ''marktplaats videokaart'' bij. ik was het oneens met deze beschrijving maar mijn rekening was opeens beperkt, dus kon het niet terugstorten en stond wel bij groen saldo. Vervolgens heb ik geleverd nadat hij de ID-kaart van die ''neef'' had opgestuurd voor geruststelling. Krijg ik later een blokkering van die transactie en blijkt dat we beiden erin zijn geluist (die zogenaamde neef) en ik. Voordeel voor die andere nabedeelde is dat hij gewoon via paypal zijn geld terug krijg en ik dus alles kwijt ben wat ik verkocht. Smerig ventje met teveel tijd. Had de proefielfoo van een hond trouwens.

Deze persoon heeft mij overigens na dit hele gebeuren compleet genegeerd en is niet te bereiken. Zelfs zijn profielfoto op app is verwijderd en de telefoon verwijst naar een automatisch antwoordapparaat.

Plaats reactie