Niet nakomen levering Nico marktplaats (NL06RABO0321947215)

Plaats reactie
Johnnycash

Niet nakomen levering Nico marktplaats (NL06RABO0321947215)

Bericht door Johnnycash »

Hi medeforummers,

Op 9 mei gedupeerd door marktplaatsgebruiker Nico die beloofde een track en trace code te verzenden van het aangekochte product.
Heeft dit vervolgens niet gedaan. Blokkeert daarna het contact via whatsapp.

Tegenrekening: NL06RABO0321947215, N.M. Jansen e.o. YRL va (verder niet leesbaar).

Aangifte is gedaan. Mocht je met een betaalverzoek richting dit rekeningnummer te maken krijgen, doe dan aangifte zoals ik ook gedaan heb. Dit is belangrijk om de politie ertoe te bewegen een eventueel onderzoek te laten starten door de betrokken banken.

Met vriendelijke groet,

Johnnycash
Laatst gewijzigd door Moderator op 12-05-2021 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spaties tussen de tekens in het rekeningnummer gehaald voor de vindbaarheid

Hufflepuffwins

Re: Niet nakomen levering Nico marktplaats (NL06RABO0321947215)

Bericht door Hufflepuffwins »

Ah helaas ik ben niet de enige. Heel vervelend, bij mij heeft hij 15 euro gestolen Nico met hetzelfde rekeningnummer als jij zegt:

NL06RABO0321947215
n.m Jansen

Over de rug van mijn kinderen ook nog, want het ging over een knuffel voor mijn kind.

Hij benadrukt dat hij de moeilijkste niet is (haha snap ik nu als je toch allemaal wil cashen en het product niet hebt) en reageert daarna niet meer.

Ik eindigde het gesprek met: het zou leuk zijn als ik het zaterdag heb, en zijn reactie was: dat zou inderdaad leuk zijn. Daar ging bij mij een kleine alarmbel af, want hoezo dat zou leuk zijn? Dat was een week verder.

Let op: bij mij reageerde hij op een GEZOCHT advertentie. Ik denk dat dat zijn werkwijze is, het marktplaats betaalverzoek snapte hij niet ofzo, dus overmaken naar zijn rekening.

We zijn niet de enige en ik heb hem ook gegoogled. Hopelijk vatten ze hem in zn kraag en tot die dag mag hij mijn 15€ steken daar waar geen licht komt!

Ik ga aangifte doen!

MSSB

Bericht door MSSB »

Same here.
Op 16 februari heb ik een advertentie geplaatst op Marktplaats.nl waarbij ik aangaf op zoek te zijn naar een blazer van Expresso, maat 44. Op 8 mei meldde ene Nico Janssen zich dat hij het artikel had en het mij wilde verkopen. We kwamen diezelfde dag een prijs overeen. De betaling van EURO 30,00 is vervolgens door mij gedaan op rekeningnummer NL06RABO0321947215 ten name van N.M. Janssen. Voor de zekerheid heb voorafgaand aan de betaling even op de naam geklikt waarbij ik zag dat deze persoon goede recensies had, ik vond het betrouwbaar overkomen. Nico beloofde het artikel snel te versturen en een Track and Tracenummer te verzenden. Sindsdien heb ik niets meer vernomen. Op berichten werd niet meer gereageerd. Ik heb Marktplaats ingelicht en vervolgens het rekeningnummer gegoogled. Had ik dat maar eerder gedaan, er bleken meer mensen opgelicht zag ik hier.
Inmiddels aangifte gedaan bij de Politie.

Edmo

Bericht door Edmo »

Rekeningnummer NL06RABO0321947215 geeft meldingen bij https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html

gedupeerde44

Bericht door gedupeerde44 »

Johnnycash schreef:
12-05-2021 11:09
Hi medeforummers,

Op 9 mei gedupeerd door marktplaatsgebruiker Nico die beloofde een track en trace code te verzenden van het aangekochte product.
Heeft dit vervolgens niet gedaan. Blokkeert daarna het contact via whatsapp.

Tegenrekening: NL06RABO0321947215, N.M. Jansen e.o. YRL va (verder niet leesbaar).

Aangifte is gedaan. Mocht je met een betaalverzoek richting dit rekeningnummer te maken krijgen, doe dan aangifte zoals ik ook gedaan heb. Dit is belangrijk om de politie ertoe te bewegen een eventueel onderzoek te laten starten door de betrokken banken.

Met vriendelijke groet,

Johnnycash
En NOG steeds via WhatsApp communiseren!!!!!

Plaats reactie