Marktplaatsverkoper m.alex uit Wolvega

Owen

Marktplaatsverkoper m.alex uit Wolvega

Bericht door Owen »

Marktplaatsverkoper m.alex uit Wolvega (NL43INGB0686017293) verkocht mij nieuwe of nieuwwaardige e46 M3 Cabrio LED achterlichten, compleet. Althans dat dacht ik. Heeft meerdere advertenties op MP met gedemonteerde BMW-onderdelen, oa m1686740989, m1718111373, enz.

Na de deal te hebben gesloten en €290 te hebben overgemaakt, vraagt de heer om €100 extra of mijn oude als inruil (want meneer had zich vergist). Ben de kwaadste niet en vond het nog steeds een redelijke deal en ging daarmee akkoord. En toen begon het. Eerst beschadigde en gebruikte achterlichten van een ander model toegestuurd. Geretourneerd en aangegeven we complete (plug and play) én nieuwe achterlichten hadden afgesproken. Nieuwe werd toen nieuwwaardig (de derde red flag). Waarop ik aangaf: maar dan echt zo goed als nieuw - geen krassen, plekken oid. Kreeg toen wederom gebruikte (rubberen afdichtingen versleten) achterlichten toegestuurd waar ik ook extra kabels bij moest bestellen om deze aan te sluiten (niet plug and play). Na wat heen en weer ge-appt te hebben, besloten de koop ongedaan te maken, want wat ik wilde kopen en waarvoor ik betaald hebt, heeft deze verkoper niet. Product aangetekend geretourneerd en voorgesteld de gemaakte verzendkosten over te nemen, maar nu wil de verkoper het geld (€283,25) niet meer terugbetalen. Aangifte gedaan, maar zowel Politie én Marktplaats zeggen: je moet er zelf maar met de verkoper uit zien te komen. Voor de verkoper is het mijn probleem. Vannacht een appje met de video waarin hij het aangetekende pakket in de ondergrondse vuilniscontainer gooit.

Ik laat de aangifte open staan en daarmee zal de verkoper problemen krijgen mocht hij ooit een Verklaring omtrent Gedrag nodig hebben, maar daarmee heb ik mijn geld ook niet terug. Wat te doen?

Plaats reactie